چالش تازه ورزشکاران ؛ نرخ ارز ، بلیت هواپیما و صدور ویزا/ سلطانی فر و کوری چشم دشمنان! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

چالش تازه ورزشکاران ؛ نرخ ارز ، بلیت هواپیما و صدور ویزا/ سلطانی فر و کوری چشم دشمنان!

  • کد خبر : 10698
  • 22 شهریور 1397 - 16:34
چالش تازه ورزشکاران ؛ نرخ ارز ، بلیت هواپیما و صدور ویزا/ سلطانی فر و کوری چشم دشمنان!

افزایش نرخ ارز و به تبع آن هزینه بلیت هواپیما برای پروازهای اروپایی و شرق آسیا و نیز هزینه های اسکان ، به چالشی جدی برای فدراسیون های ورزشی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ از برخی فدراسیون های ورزشی خبر می رسد اعتبار مالی برای اعزام ورزشکاران ملی به تورنمنت های رسمی و مهم به شدت کاهش پیدا کرده است و  جذب بخش خصوصی نیز برای حمایت از فدراسیون ها و تیم های ملی و جبران کسری اعتبار دولتی فدراسیون ها بسیار دشوارتر از قبل شده است.

در این میان ، فرآیند صدور ویزا برای ورزشکاران اعزامی به مسابقات خارجی هم به دردسر جدیدی تبدیل شده چنان که ورزشکاران اسکی و سنگ نوردی در چند روز گذشته 3 تورنمنت مهم را از دست داده اند.

راه های خروج از چنین وضعیتی بسته به نظر می رسد. ورزشکاران ملی پوش نیازمند به کسب امتیاز برای حضور در رویدادهای بزرگ مثل المپیک ، بیش از سایرین متضرر می شوند. آن ها نیاز به حضور در تورنمنت های مختلف برای کسب امتیاز و بالا بردن رنک خود دارند تا سهمیه المپیک بگیرند اما هم با مشکل روادید مواجه می شوند و هم بنیه مالی برای اعزام آن ها در حال تضعیف است.

وزیر ورزش و جوانان در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده بود “به کوری چشم دشمنان تا ایام دهه فجر ، هر 2 هفته یک پروژه ورزشی در حوزه ورزش قهرمانی افتتاح می کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.” با این حال منظور محمود سلطانی فر قطعا اعتبار ریالی موجود نزد فدراسیون ها و کاهش ارزش آن ها در برابر ارزهای جهانی نیست.

احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال چندی پیش اعلام کرده بود که زمانی که با کولاکوویچ قرارداد بسته روی 300 میلیون دستمزد او حساب کرده اما حالا قرارداد این مربی برایش نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان آب می خورد. موضوع فقط مربی خارجی نیست. هزینه خرید یک بلیت پرواز به کشوری در غرب اروپا یا خاور دور چند برابر شده است و فدراسیون ها گرفتار کافی نبود بودجه ای هستند که پیش از این فکر می کردند کفاف امور آن ها را می دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.