14

کمانداران معلول ایران در راه پارا آسیایی جاکارتا: عباس پور ، شیر محمدی و زهرا نعمتی

  • کد خبر : 11631
  • 03 مهر 1397 - 17:36
کمانداران معلول ایران در راه پارا آسیایی جاکارتا: عباس پور ، شیر محمدی و زهرا نعمتی

در آستانه بازی های پارا آسیایی 2018 جاکارتا تیم ملی تیراندازی با کمان معلولین ایران آماده اعزام به اندونزی است. 3 بانوی کماندار در این مسابقات ، رقابت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ‎ ، ایران در بازی های پارا آسیایی اینچئون 2014 در تیراندازی با کمان زنان توانست توسط  زهرا نعمتی در ماده ریکرو انفرادی به مدال طلا برسد اما با گذشت 4 سال ، ایران با 3 کماندار زن به دنبال نتیجه ای بهتر است.

در کامپوند سمیه عباس پور دارای عناوین متعدد بین المللی است. سمیه در بازی های پارالمپیک ریو 2016 امید کسب مدال طلا بود اما با بداقبالی در جایگاه چهارم ایستاد و دستش به مدال نرسید.

راضیه شیرمحمدی دیگر کماندار ایران است که در بازی های آسیایی گوانگ ژو چین 2010 در ریکرو مدال طلا گرفت و در پارالمپیک 2012 لندن نیز صاحب برنز شد. شیر محمدی 41 ساله اکنون با تغییر ماده به کامپوند آمده و در پارا آسیایی جاکارتا مسابقه می دهد.

زهرا نعمتی دیگر کمانمدار ایران در ریکرو است که کاملا شناخته شده است. مجید کهتری، سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین می گوید خصوصیت ویژه زهرا نعمتی نظم قابل توجه اوست به طوری که  نعمتی تمرینات بین اردویی بدون وقفه ای دارد.

کهتری در مورد تجربه نعمتی در بازی های آسیایی جاکارتا و از دست دادن مسابقه نیز گفت: نیم ساعت پس از بروز آن اتفاق در جاکارتا با او صحبت کردم. او ورزشکار توانمندی است و می تواند به سرعت خود را با شرایط و لحظات بحرانی وفق دهد.نعمتی آسیایی جاکارتا را فراموش کرده و امیدوارم بهترین عملکرد ممکن را در پارا آسیایی داشته باشد.

تکرار طلای نعمتی در پارا آسیایی جاکارتا محتمل است اما در مورد راضیه شیرمحمدی و سمیه عباس پور باید منتظر عملکرد آن ها در اندونزی باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.