14

تیم بسکتبال جوانان در راه کاپ جهانی/ دختران زمان پور در چین

  • کد خبر : 11856
  • 08 مهر 1397 - 12:42
تیم بسکتبال جوانان در راه کاپ جهانی/ دختران زمان پور در چین

دختران بسکتبالیست ایران در قالب تیم ملی بسکتبال 3 نفره جوانان راهی کاپ جهانی در چین خواهد شد. شاگردان آزاده زمان پور با تیم پر امید عازم شرق آسیا می شوند. جدال با حریفانی ناشناخته در سفری که به تجربه بین المللی بسکتبال زنان ایران کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ توسعه سریع و شگفت انگیز بسکتبال 3 نفره در جهان به تدریج جریان بسکتبال را به سمتی پیش می برد که سال ها پیش با ظهور فوتسال رخ داد و آن را به تدریج به مسیری مستقل از فوتبال تبدیل کرد.

فقط کافی است نگاهی به خبرهای پیرامون بسکتبال 3 نفره در ماه های گذشته بیندازید تا متوجه شوید بسکتبال 3 نفره ، مثل یک ایالت استقلال طلب می تازد و آن قدر قدرت گرفته که شاید روزی ادعای استقلال کند!

موج حضور دختران بسکتبال 3 نفره ایران در رویدادهای مختلف بین المللی حالا قرار است با اعزام تیم آزاده زمان پور به چین ادامه پیدا کند. تیمی که به عنوان تیم زیر 23 سال در چین ‏، پنجه در پنجه تیم های روسیه ، سری لانکا ، مالزی و آندورا خواهد انداخت.

روسیه و آندورا اسامی آشنایی برای ما هستند زیرا در جام جهانی بسکتبال 3 نفره در فیلیپین نیز حریف ایران بودند و سری لانکا و مالزی هم به عنوان دو تیم آسیایی با ایران بازی می کنند. بعید است شناخت جامعی از حریفان وجود داشته باشد اما روی کاغذ کار با آسیایی ها آسان تر و رقابت با روسیه و آندورای با سابقه چالش آفرین تر است.

نکته ویژه در مورد تیم آزاده زمان پور این است که تیم فقط 2 مرحله اردو داشته اما بازیکنان در ماه های اخیر درگیر مسابقه بوده اند که خبر خوبی است. بدون توجه به این که تیم ملی زیر 23 سال در چین چه نتایجی کسب می کند، دستاورد بزرگ اعزام دخترها به چین افزایش سطح تجربیات بین المللی است.

بسکتبال زنان ایران آشکارا امروز در جایگاه رفیع تری نسبت به دوران ممنوعیت حجاب در میادین بین المللی قرار گرفته و این موضوع ، یک نقطه عطف برای آینده بسکتبال ایران است. گذر زمان ثابت خواهد کرد ایران در بسکتبال زنان چه ظرفیتی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.