ویژه: فهرست دختران ایران در المپیک جوانان / 14 ستاره در آرژانتین | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

ویژه: فهرست دختران ایران در المپیک جوانان / 14 ستاره در آرژانتین

  • کد خبر : 12033
  • 11 مهر 1397 - 17:55
ویژه: فهرست دختران ایران در المپیک جوانان / 14 ستاره در آرژانتین

کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی های المپیک جوانان عازم آرژانتین شده است و برای نخستین بار 14 ورزشکار دختر در این مسابقات به میدان می روند که 30 درصد کاروان را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ اعزام نزدیک به 50 ورزشکار از ایران به این مسابقات نشان می دهد سیاست کمیته ملی المپیک ، ایجاد فرصت تجربه اندوزی برای جوانان ورزشکار ایران و نوعی سرمایه گذاری برای المپیک آتی است.

در بازی های المپیک جوانان در آرژانتین ، 14 دختر ورزشکار از ایران حضور دارند و اگر اعزام تیم فوتسال دختران به این مسابقات منتفی نمی شد آمار دختران ما تا حدود 30 ورزشکار هم می رسید.

سهمیه دختران ایران به تفکیک رشته بدین شرح است : بسکتبال 3 نفره (4 نفر) کاراته ( 3 نفر) تکواندو (3 نفر) قایقرانی (2 نفر) جودو (یک نفر) تیراندازی با کمان (یک نفر)

بسکتبال 3 نفره

تیم ملی بسکتبال 3 نفره جوانان پس از مدت ها تمرین زیر نظر الهه اردستانی آماده المپیک جوانان شده است. آیدا گل محمدی، فاطمه آقا زادگان، هانا بیداری‌ و نگین رسولی اعضای تیم ایران هستند.

مدت زیادی از فراهم شدن حضور زنان محجبه در میادین بین المللی بسکتبال نمی گذرد و این برای تیم الهه دارستانی یک تجربه ارزنده خواهد بود.

کاراته

تیم تحت هدایت سمانه خوش قدم در آرژانتین فاطمه خنکدار نماینده وزن 53 کیلوگرم، مبینا حیدری نماینده وزن 59 کیلوگرم و نگین آلتونی نماینده وزن 59+ کیلوگرم را در اختیار دارد.

سهمیه های ایران در مسابقات انتخابی در اوماگ کرواسی به دست آمد به طوری که ابتدا مبینا حیدری و فاطمه خنکدار کسب سهمیه کردند و سپس طی نامه ای به فدراسیون کاراته ایران ، سهمیه سوم ایران برای نگین آلتونی تایید شد. هر 3 کاراته کای ایران در آرژانتین بخت بالایی برای کسب مدال دارند.

تکواندو

دختران تکواندوکار با مربیگری فاطمه صفرپور به آرژانتین رفته اند. مهلا مومن‌زاده، در منهای 44 کیلوگرم  یلدا ولی‌نژاد در منهای 63 کیلوگرم و کیمیا همتی در به اضافه 68 کیلوگرم‏،  3 تکواندوکار ایران هستند که سهمیه هایشان را از مسابقات نوجوانان جهان در تونس کسب کردند.

آن ها به حدی توانمند هستند که هر 3 نفر را نامزد کسب مدال بدانیم البته کار آن ها بی تردید آسان نیست.

قایقرانی

هانیه بیداد و نیروانا اسدبیگی 2 قایقران ایران در المپیک آرژانتین خواهند بود. نیروانا در اسپرینت اسلالوم تنها نماینده ایران است که سهمیه اش را در مسابقات انتخابی بارسلون در اسپانیا کسب کرد و هانیه بیداد نیز در رویینگ امید قایقرانی ایران خواهد بود.

تیراندازی با کمان و جودو

دختر مستعد کماندار ایران از جزیره کیش و تنها نماینده تیراندازی با کمان ایران در المپیک جوانان کسی نیست جز سوگند رحمانی.

او زیر نظر زهرا شعبانی در المپیک جوانان حاضر خواهد بود و با توجه به رکوردهایش امید زیادی به او می رود. در جودو مارال مردانی در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم نماینده ایران است.

و دوباره رد پای کیمیا علیزاده

المپیک جوانان یک رویداد ورزشی تازه راه اندازی شده است و قدمت کوتاهی دارد و به همین دلیل نمی توان از قهرمانان پرافتخار در آن صحبت کرد. تعداد تمام مدال های ایران در 2 دوره برگزار شده این مسابقات 11 مدال است که یک مدال آن مربوط به دختران است.

در المپیک جوانان 2014  نانجینگ چین ، کیمیا علیزاده در تکواندو موفق به کسب مدال طلا شد و راه را برای موفقیتی که 2 سال بعد در انتظارش بود هموار کرد.

دیدار با پندی

اولین دوره بازی های المپیک جوانان در سال 2010 در سنگاپور برگزار شد و دومین دوره در 2014 در چین و در سال 2018 بوئنوس آیرس آرژانتین میزبان آن شد. حدود 4 هزار ورزشکار در المپیک جوانان آرژانتین مسابقه خواهند داد. تعداد رشته ها از 26 رشته در اولین دوره در 2010 اکنون به 32 رشته رسیده است.

بوئنوس آیرس برای میزبانی این مسابقات یک رقیب جدی به نام شهر مدلین کلمبیا داشت که در نهایت آرای بیشتری برای میزبانی به دست آورد. پندی نماد المپیک جوانان آرژانتین است که یک ببر بومی آمریکای جنوبی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.