17

راز قهرمانی شیما صفایی 15 ساله در تور کرمانشاه چه بود؟ / پیروزی شیرین در خانه حریف

  • کد خبر : 12222
  • 14 مهر 1397 - 16:34
راز قهرمانی شیما صفایی 15 ساله در تور کرمانشاه چه بود؟ / پیروزی شیرین در خانه حریف

قهرمانی شیما صفایی ، ستاره 15 ساله تنیس روی میز همدان در تور بزرگسالان کشور در کرمانشاه اتفاق بزرگ اخیر تنیس روی میز ایران بود. حذف ندا شهسواری به دست او ، چیزی کم از پیروزی ارزشمند یک تیم در خانه حریف نداشت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ مسابقات تور ایرانی تنیس روی میز بزرگسالان کشور دومین مرحله خود را در کرمانشاه پشت سر گذاشت و شیما صفایی، دختر 15 ساله همدانی با پیروزی بر حریفان اسم و رسم دار خود و کسب عنوان قهرمانی ، شگفتی ساز شد.

شیما صفایی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می گوید:  در این مرحله از مسابقات ، خیلی بهتر از دوره های قبل عمل کردم. هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی در اوج قرار داشتم و این موفقیت را مدیون مربی ام و زحمتکشان فدراسیون هستم.

پینگ پنگ باز همدانی دیدگاه جالبی در مورد قهرمانی اش دارد:  شاید رمز قهرمانی ام این بوده باشد که بدون هیچ استرسی وارد مسابقات شدم. اصلا به نتیجه و رتبه فکر نمی کردم و فقط می خواستم خوب بازی کنم و بهترین عملکردم را ارائه دهم.

اتفاق بزرگ این مسابقات ، پیروزی شیما برابر ندا شهسواری باتجربه و المپیکی بود . شیما می گوید ندا شهسواری پس از شکست قطعا ناراحت بوده اما ناراحتی اش را بروز نداده است. البته این اولین بار نیست که شهسواری به یک جوان می بازد. شهسواری سال گذشته در  مسابقات گرگان در یک چهارم نهایی به غزاله ملاطالب 4 بر صفر باخته بود.

شیما توانست در فینال مهشید اشتری را به عنوان حریفی دشوار و مدعی شکست دهد. آیا این پیروزی برابر اشتری یک اتفاق ویژه و به همان وسعت پیروزی برابر ندا شهسواری است؟ شیما توضیح می دهد: مهشید اشتری را طی 2 بار اخیر که با هم روبرو شده بودیم ‏ برده بودم و پیروزی بر او بی سابقه نبود.  یک بار ‏، 2 سال قبل در اصفهان و مسابقات جوانان بود و یک بار هم اسفند سال 96 در ليگ بزرگسالان.

نظرات ابوطالبیان : برای موفقیت شیما برنامه داشتیم

زهره ابوطالبیان مربی شیما صفایی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: پس از مسابقات نوجوانان و جوانان در اراک،  یک برنامه تمرینی خاص برای از بین بردن نقاط ضعف شیما طراحی کردیم و توانستیم این نقاط ضعف رو تا حد خیلی زیادی از بین ببریم.

او اضافه کرد: بعد از اینکه این نقاط ضعف برطرف شد، برای شیما صفایی تمرین و گیم های تمرینی، شبیه سازی کردیم و از بازیکنانی استفاده کردیم که در این مسابقات از نظر سبک و استایل بازی همانند رقبای اصلی او  در مسابقات بزرگسالان بودند.

ابوطالبیان عنوان کرد: به دلیل این که مسابقات حساس در تایم صبح برگزار می شود این خیلی مهم است که بازیکن بتواند در این بخش از روز بازده بدنی خوبی داشته باشد. به همین دلیل بود که چندین روز ، تمرینات خاص و گیم زنی در صبح را در برنامه تمرینی ایشان طراحی کردیم.

مربی شیما صفایی ادامه داد: از نظر بعد روانشناسی ورزشی و مدیریت بازی هم، بیش از قبل کار روانی و غلبه بر استرس و مدیریت بازی را با شیما کار کردیم و ماحصل کار جمعی و گروهی هیئت تنیس روی میز استان همدان ، قهرمانی شیما صفایی 15 ساله شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.