15

تکمیل پازل تیم ملی کاراته در جام جهانی اسپانیا ؛ رزیتا و چالاکی به تیم باتجربه ها پیوستند

  • کد خبر : 12315
  • 16 مهر 1397 - 12:52
تکمیل پازل تیم ملی کاراته در جام جهانی اسپانیا ؛ رزیتا و چالاکی به تیم باتجربه ها پیوستند

تیم ملی کاراته بانوان امروز به طور رسمی ترکیب خود را برای حضور در جام جهانی کاراته در اسپانیا شناخت. رقابت بر سر ۲ جایگاه باقی مانده در اوزان ۵۵ و ۶۱ کیلو با کامیابی رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ تیم ملی کاراته زنان ایران قرار است آبان ماه در مسابقات قهرمانی جهان در مادرید اسپانیا شرکت کند. ترکیب تیم ملی پیش از این ، ترکیبی ناقص بود و این پازل باید با تعیین ۲ کاراته کای اوزان ۵۵ و ۶۱ کیلو کامل می شد.

دور انتخابی تیم ملی امروز دوشنبه ۱۶ مهر برگزار شد و ۵ کاراته کای مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی و واجد شرایط برای این رقابت روی تاتامی رفتند. در وزن منهای ۵۵ کیلو ، طراوت خاکسار کاراته کای مدال آور ایران در بازی های آسیایی جاکارتا و چهره موفق ایران در کاراته وان های ۲۰۱۸ ، آویشن باقری کاراته کای تیم ملی امید و فاطمه چالاکی ، چهره باتجربه و مدعی حضور داشتند.

در دسته ۶۱ کیلو ، ۲ مدعی برای ملی پوش شدن وجود داشت. یکی رزیتا علیپور با افتخار کسب مدال در بازی های آسیایی جاکارتا و دیگری شیما آل سعدی با پیشرفتی خیره کننده طی ماه های اخیر و تهدید کننده جایگاه سایرین.

در تاتامی مسابقه در ۵۵ کیلو اتفاقات جالبی رخ داد. بر خلاف آن چه پیش بینی می شد طراوت خاکسار ، طراوت گذشته را نداشت و مدال آور جاکارتا در عین ناباوری از جام جهانی اسپانیا بازماند.او ابتدا ۲ بر یک آویشن باقری جوان را شکست داد اما سپس ۴ بر ۳ به فاطمه چالاکی باخت تا چالاکی نشان دهد با توپ پر به انتخابی آمده است. مصاف آویشن باقری و فاطمه چالاکی نیز یک بر یک به پایان رسید.

در ادامه طراوت خاکسار در مصاف تکراری با آویشن باقری ۳ بر یک پیروز شد تا شانس آویشن در عمل از بین برود. از سوی دیگر فاطمه چالاکی هم در اوج آمادگی آویشن باقری را ۴ بر صفر شکست داد و رقابت فاطمه چالاکی و طراوت خاکسار در دومین رویارویی آن ها با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت.

در مسابقه سرنوشت ساز بین طراوت خاکسار و فاطمه چالاکی ، این فاطمه چالاکی بود که ۵ بر ۴ پیروز شد و با همین برد مسافر جام جهانی اسپانیا شد. بدین ترتیب طراوت خاکسار در هیچ یک از ۳ مسابقه اش برابر چالاکی نتوانست او را شکست دهد.

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم ، رزیتا علیپور و شیما آل سعدی در حالی برابر هم قرار گرفتند که برای فیکس شدن ، ۲ برد از ۳ مسابقه کافی بود. رزیتا علیپور پس از کسب برنز بازی های آسیایی جاکارتا به حریف سخت کوش خود اجازه مانور نداد و یک بار ۲ بر صفر و بار دوم ، ۴ بر ۳ او را برد. مبارزه نخست دو کاراته کا نیز صفر صفر مساوی شده بود.

ترکیب نهایی

ترکیب تیم تحت فرماندهی ستاره موسوی حالا کامل شده است. تیمی متشکل از چهره های باتجربه و میدان دیده به همراه یک جوان پرانرژی از خطه گیلان به نام سارا بهمنیار. سارا در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم ، جوان ترین کاراته کای تیم ۵ نفره ایران در مادرید خواهد بود.

فاطمه چالاکی در فرصتی ایده آل برای نشان دادن ظرفیت های خود در منهای ۵۵ کیلو روی تاتامی می رود و رزیتا علیپور در ادامه مسیر رو به صعودش در منهای ۶۱ برای ایران در مادرید مسابقه می دهد.

در سنگین وزن نوبت به چهره های جذاب تیم ملی می رسد. یکی پگاه زنگنه با کوله باری از تجربه و امید و پرستیژ در منهای ۶۸ کیلو که وجودش مایه اعتماد به نفس و روح تیم است و دیگری حمیده عباسعلی ؛ تسلیم ناشدنی و مبارز در به اضافه ۶۸ کیلو که امید زیادی به او داریم.

تیم ملی کاراته زنان ایران از ۱۵ تا ۲۵ آبان در اسپانیا به میدان می رود. این ، سومین باری است که تیم ملی، پس از تجربه برمن ۲۰۱۴ و لینز ۲۰۱۶ در جام جهانی حضور دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.