پارا آسیایی جاکارتا/ مدال برنز زهرا برناکی در پرش طول ؛ در حسرت طلا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

پارا آسیایی جاکارتا/ مدال برنز زهرا برناکی در پرش طول ؛ در حسرت طلا

  • کد خبر : 12338
  • 16 مهر 1397 - 15:11
پارا آسیایی جاکارتا/ مدال برنز زهرا برناکی در پرش طول ؛ در حسرت طلا

بازی های پارا آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ اندونزی با کسب مدال برنز برای زهرا برناکی ورزشکار دامغانی در ماده پرش طول همراه بود. برناکی توانست با هدایت مربی و همسرش اکبر فراتی برنز آسیا را کسب کند.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس  ، دومین روز از بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا امروز دوشنبه ۱۶ مهر برگزار شد که شرکت کنندگان در رشته دو و میدانی به مصاف حریفان رفتند و مدال برنز زهرا برناکی در پرش طول، اولین مدال ایران را رقم زد.

بر این اساس ، در ماده پرش طول زهرا برناکی دو و میدانی کار دامغانی موفق شد در پرش طول کلاس T/۴۵/۴۶/۴۷ با پرشی به طول ۴ متر و ۵۱ سانتی متر به مقام سوم و مدال برنز دست پیدا کند.

او تا کسب مدال نقره ۱۱ سانتی متر و تا کسب مدال طلای این مسابقات 17 سانتی متر فاصله داشت .زهرا شاه محمدی دیگر پرنده ایران بود که با پرش ۴ متر و ۲۱ سانتی متری چهارم شد و مدال نگرفت.

برناکی پس از کسب این مدال تاکید کرد هدفش کسب مدال طلا بوده اما هوای گرم و شرجی در جاکارتا بر عملکردش اثر گذاشته است. پرش اول برناکی به تخته نرسید و زهرا در دومین حرکت خطا کرد و رکورد خود را در حرکت سوم به دست آورد.

زهرا برناکی ۲۸ ساله و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته عمران است و در زمره ورزشکاران تحصیلکرده کاروان ایران به شمار می رود. معلولیت زهرا برناکی از ناحیه آرنج و به صورت مادرزادی است.

او در ۲۳ سالگی زمانی که دوران تحصیل خود را به پایان رسانده وارد ورزش می شود و عناوین پرشماری نیز کسب کرده است. مربی او در تیم ملی ، اکبر فراتی همسر او نیز هست و سال ها پیش با او ازدواج کرده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.