16

آثار مثبت حضور المپیکی دختران بسکتبالیست ایران در آرژانتین

  • کد خبر : 12623
  • 20 مهر 1397 - 2:38
آثار مثبت حضور المپیکی دختران بسکتبالیست ایران در آرژانتین

تیم ملی بسکتبال دختران سه نفره زیر ۱۸ سال ایران که برای نخستین بار در المپیک جوانان شرکت کرده بود امروز به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛دختران بسکتبالیست ایرانی هر چند موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند اما حضور آنها در المپیک جوانان حاوی نکات فراوانی است.

تیم دختران زیر ۱۸ سال با قدرتمندترین تیم های جهان روبرو شد، از چین به عنوان تیم رنکینگ نخست گرفته تا مجارستان که قهرمان اروپاست. دختران بسکتبالیست بهترین محک ممکن را تجربه کردند و از این پس با اعتماد به نفس بیشتری در رقابت های برون مرزی به میدان خواهند رفت.

فاصله بسکتبال ایران در این رده سنی با دیگر تیم های بزرگ دنیا مشخص شد. حالا وقت این است که با یک برنامه ریزی درست فاصله بین تیم ایران با دیگر قدرت های برتر دنیا کم شود. تیم ملی ایران در المپیک جوانان نشان داد هر چند فاصله زیادی تا رسیدن به چین و مجارستان دارد اما می تواند در آینده ای نزدیک به رومانی و آلمان برسد.

تجربه بین المللی برای بازیکنانی که بیشتر از ۱۸ سال ندارند بهترین محک برای قرار گرفتن در روند کامل حرفه ای شدن است. این بازیکنان نیز اکنون در سطح کاملا حرفه ای قرار دارند اما حضور در آوردگاه بزرگ المپیک به آنان کمک زیادی خواهد کرد تا از لحاظ فردی پیشرفت بیشتری را تجربه کنند.

بهتر دیده شدن بسکتبال دختران ایران در سطح بین المللی پوئن مثبت دیگری برای بسکتبال بانوان ایران است. هر چقدر بسکتبال بانوان ایران بیشتر دیده شود شانس بیشتری برای حضور در تورنمنت های بزرگ دیگری خواهد داشت.

بسکتبال بانوان ایران با ادامه این روند به یکی از قدرت های آسیا تبدیل خواهد شد. پتانسیل های بسکتبال بانوان ایران در یک سال اخیر بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. در راه پرثمر این تیم حمایت همه جانبه رسانه ها و نهادهای مختلف واجب و ضروری به نظر می رسد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.