14

المپیک جوانان/ کیمیا همتی در تکواندو به مدال نقره دست یافت

  • کد خبر : 12638
  • 20 مهر 1397 - 8:22
المپیک جوانان/ کیمیا همتی در تکواندو به مدال نقره دست یافت

در ادامه بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸ در آرژانتین کیمیا همتی سومین و آخرین نماینده تکواندو ایران توانست صاحب مدال نقره شود و بدین ترتیب ۲ نفر از ۳ تکواندوکار ایرانی حاضر در این مسابقات موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ پرونده مسابقات تکواندوی بازی های المپیک جوانان آرژانتین برای تکواندوی ایران در بخش دختران بسته شد و کیمیا همتی موفق شد مدال نقره دسته به اضافه ۶۳ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان بیاورد.

کیمیا همتی در این مسابقات ، شامگاه پنج شنبه و بامداد جمعه ۲۰ مهر به وقت تهران ، به مصاف حریفان رفت و در اولین مسابقه توانست شاریسا گاناوای از انگلیس را ۱۹ بر ۸ شکست دهد و با توجه به تعداد شرکت کنندگان و وضعیت جدول با همین یک برد ، صعودش به نیمه نهایی و مدالش را قطعی کرد.

در دومین مسابقه ، در نیمه نهایی رقیب کیمیا همتی کریستینا آدبایو از روسیه دارنده ۳ طلا نونهالان اروپا ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، برنز نونهالان جهان ۲۰۱۵ و طلا نوجوانان جهان ۲۰۱۸ بود. در شرایطی که پیش بینی می شد کیمیا همتی برابر کریستینا کار بسیار سختی داشته باشد اما او توانست با برتری ۲۱ بر ۱۹ در راند طلایی یک پیروزی بزرگ را به دست بیاورد آن هم در شرایطی که در مقطعی از مسابقه ۶ امتیاز از حریف روس عقب افتاده بود.

به عبارت دیگر ارزش پیروزی کیمیا همتی بر کریستینا آدبایو ، خود اعتباری جداگانه نسبت به راهیابی او به فینال داشت. در فینال ، کیمیا همتی برابر زهرا ابوفراس از مراکش در مسابقه ای که باز هم مثل نیمه نهایی به راند طلایی کشیده شده بود ۱۸ بر ۱۶ بازنده شد و در عین شایستگی برای طلا به مدال نقره رسید.

کیمیا همتی در تکواندو به مدال نقره دست یافت در حالی که پیش از این ، مهلا مومن زاده در منهای ۴۴ کیلوگرم از دستیابی به مدال محروم مانده اما در منهای ۶۳ کیلو ، یلدا ولی نژاد به مدال طلا دست پیدا کرده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.