18

پارا آسیایی جاکارتا / عشرت کردستانی در پرتاب وزنه طلا گرفت

  • کد خبر : 12714
  • 20 مهر 1397 - 17:15
پارا آسیایی جاکارتا / عشرت کردستانی در پرتاب وزنه طلا گرفت

در ادامه بازی های پارا آسیایی جاکارتا کاروان ورزش جانبازان و معلولین ایران صاحب چند مدال دیگر شد که مدال طلای عشرت کردستانی در پرتاب وزنه بانوان یکی از این مدال ها بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ در ششمین روز از بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در اندونزی ، مسابقات رشته دو و میدانی بانوان در ماده پرتاب وزنه برگزار شد که سهم تیم ایران یک مدال طلا بود.

در این مسابقات در کلاس F۵۶/۵۷ عشرت کردستانی ، بانوی پرتابگر ایران روی پیست رفت و هم مدال طلا و هم رکورد آسیا را یکجا هدف گرفت رکورد نهایی او ۹ متر و ۳۹ سانتی متر بود و او با این پرتاب هم طلای پارا آسیایی جاکارتا را کسب کرد و هم توانست رکورد آسیا را جابجا کند.

ورزشکاران کشورهای چین و ویتنام جدی ترین رقبای ایران بودند که در نهایت به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم این رقابت ها قرار گرفتند. ایران همچنین در این ماده و کلاس یک نماینده دیگر به نام مهناز امینی داشت که او با پرتاب ۸ متر و ۵۴ سانتی متری چهارم شد.

پروین مقدم در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس F۵۵ به مدال برنز رسید. مسابقات یک رشته در کلاس های مختلف برگزار می شود که تفاوت این کلاس ها بر مبنای میزان معلولیت ورزشکاران است. هدف از این کلاس بندی این است که ورزشکارانی با هم رقابت کنند که دارای معلولیت مشابه یا نزدیک به هم و شرایط عادلانه و برابر باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.