گفتگو با جواد مهرگان درباره تیم ملی والیبال : بازیکنان ایرانی باید به لیگ های خارجی بروند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16

گفتگو با جواد مهرگان درباره تیم ملی والیبال : بازیکنان ایرانی باید به لیگ های خارجی بروند

  • کد خبر : 12957
  • 24 مهر 1397 - 11:15
گفتگو با جواد مهرگان درباره تیم ملی والیبال : بازیکنان ایرانی باید به لیگ های خارجی بروند

جواد مهرگان مربی تیم ملی والیبال بانوان ایران می گوید تیم ملی والیبال زنان ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته اما رقابت با حریفان آسیایی که خود ، قدرت های جهانی هستند نیاز به تجربه در بازی های بزرگ دارد. مهرگان عقیده دارد تیم والیبال بانوان باید در بازی های آسیایی جاکارتا حضور پیدا می کرد و اگر عازم تورنمنت مجارستان نمی شد ممکن بود در کاپ آسیا حتی یک برد هم کسب نکند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ تیم ملی والیبال زنان ایران در یک شهریور رویایی، پس از نمایشی دلپذیر در تورنمنت پیتر سلز مجارستان ، عازم مسابقات جام کنفدراسیون آسیا شد و توانست نتایجی بی سابقه در ادوار این مسابقات را به دست بیاورد.

جواد مهرگان ، نفر اول فنی تیم ملی والیبال زنان ایران است که با عنوان مشاور فنی در این تیم فعالیت می کند. مهرگان در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد تیم ملی والیبال بانوان و وضعیت حاکم بر والیبال زنان صحبت کرده است:

تیم های آسیایی ، قدرت های جهانی هستند

ما با تیم های درجه یک آسیا فاصله زیادی داریم. ژاپن ، چین و حتی تایلند در سطحی بالاتر از ما قرار دارند و در یک بازه زمانی کوتاه مثلا 4 ساله نمی توانیم این فاصله را جبران کنیم. چین و ژاپن در جمع 6 تیم برتر جهان قرار گرفتند و چین به جمع 4 تیم برتر دنیا رسید . تیم های آسیایی ، برترین های جهان هستند و والیبال زنان آسیا سطح بسیار بالایی دارد.

تیم هایی مثل ویتنام و چین تایپه نیز تیم هایی هستند که در آینده نزدیک از آن ها بیشتر خواهیم شنید. اندونزی ، استرالیا و فیلیپین هم سرمایه گذاری خوبی کرده اند و لیگ های خود را سازماندهی کرده اند. همه این ها نشان می دهد رقابت با تیم های آسیایی رقابتی دشوار است.

با چشم باز مسئولیت تیم ملی را پذیرفتم

سال گذشته شرایط خاصی برای تیم ملی والیبال بانوان رخ داد و فضای مثبتی که برای پیشرفت تیم ملی لازم بود را به هم زد بنا بر این ما یکی از کارهای مهمی که باید انجام می دادیم این بود که فضای مثبت و آرام در اردوهای تیم ملی حاکم کنیم. ما می خواستیم به بازیکنان کمک کنیم که به تیم بهتری تبدیل شوند و خوشبختانه این کار انجام شد و کمک زیادی به تیم کرد.

از بازیکنان و والیبال بانوان شناخت خوبی داشتم و با چشم باز این مسئولیت را پذیرفتم. از سطح فنی آن ها اطلاعات مناسبی موجود بود و بیشترین سعی ما بر این بود که از نظر تکنیکی ، روی دریافت سرویس و نیز دفاع روی تور متمرکز شویم و اشتباهات را به حداقل برسانیم زیرا می دانستیم با تیم هایی مثل قزاقستان و استرالیا بازی خواهیم کرد که از ارتفاع بسیار بالا ضربه می زنند و وضعیت قدی و پرشی بسیار خوبی دارند.

بنا بر این ما باید از تکنیک های پیشرفته ای استفاده و توپ گیری خود را تقویت می کردیم و من فکر می کنم در این زمینه ها توانستیم به پیشرفت دست پیدا کنیم. در تمام جلسات تمرین، بازیکنان با حداکثر توان و تمرکز خود شرکت داشتند و در مسابقات کاپ آسیا هم عملکرد خوبی داشتیم البته این عملکرد را کافی نمی دانم. ما نیاز داریم با این گروه از بازیکنان و اضافه شدن گروهی جدید از نفرات در مسابقات و تورنمنت های بیشتری شرکت کنیم.

انتظار داشتم در بازی های آسیایی شرکت داده شویم

من انتظار داشتم تیم ملی والیبال بانوان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا شرکت داده شود و اگر این اتفاق رخ می داد ما نتایج خوبی در آن مسابقات می گرفتیم. در تورنمنت پیتر سلز مجارستان ، یک دوره رقابتی بسیار مفید داشتیم و به جرئت می گویم اگر حضور ما در تورنمنت مجارستان رخ نمی داد شاید در مسابقات کاپ آسیا حتی یک برد هم به دست نمی آوردیم. ما برای توسعه ظرفیت بازیکنان باید در تورنمنت های سطح بالا شرکت کنیم و برابر حریفان قدرتمند جهانی قرار بگییم.

استراتژی مفید : حضور بازیکنان ملی در لیگ های خارجی

آن چه در تمرین می توانیم به آن برسیم پر کردن ظرفیت یک بازیکن است اما برای توسعه ظرفیت آن بازیکن ، باید در زمین مسابقه و برابر حریفانی قرار گرفت که بازی برابر آن ها چیزی به ما اضافه می کند. ما نیاز داریم با چین و ژاپن ارتباط بیشتری داشته باشیم و با بزرگان بازی کنیم و قرار گرفتن در این مسیر عامل موفقیت تیم ملی ما خواهد بود.

موضوع دیگر ، فراهم سازی زمینه حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های خارجی است و این باعث می شود بازیکن،  آماده تر وارد اردو شود. ما در لیگ ترکیه بازیکن داریم و زمینه افزایش بازیکنان ما در لیگ این کشور که لیگ باکیفیتی است وجود دارد . در زمینه لیگ داخلی هم هر اندازه اسپانسرها ورود کنند شرایط تسهیل می شود گرچه با توجه به شرایط اقتصادی موجود نمی توان انتظار زیادی داشت.

در این بستر اجتماعی و فرهنگی نمی توانیم از اسپانسرهایی که بازی هایشان پخش تلویزیونی ندارد توقع داشته باشیم. استراتژی بهتر در این زمینه سوق دادن بازیکنان ما به لیگ های خارجی در کشورهایی است که از نظر فرهنگی و  اجتماعی به ما نزدیک هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.