18

داستان شهربانو ؛ کشتی ، جودو و حالا تکواندو / روزانه 7 ساعت تمرین برای المپیک

  • کد خبر : 13091
  • 25 مهر 1397 - 16:29
داستان شهربانو ؛ کشتی ، جودو و حالا تکواندو / روزانه 7 ساعت تمرین برای المپیک

مختصر و مفید ؛ شهربان دامغانی نژاد. ستاره جدیدی که در راه است. او احتمالا وقتی به تکواندو رسیده گفته : عشق های قبل از تو سوء تفاهم بود! برای این که حساب او را از دیگران جدا کنید فقط کافی است به آمار عملکرد او نگاه کنید. او فوق العاده است همراه با سری پرشور و پر آرزو!

حامد اسماعیلی – خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس : به عنوان یک محقق و فعال رسانه ای در حوزه ورزش زنان ، هر روز بیشتر به این موضوع مجاب می شوم که حساب تکواندو را از سایر رشته ها جدا کنم. مثل سوگلی دوست داشتنی تان که یک جای خاص برایش در نظر می گیرید ، یک جای خوب روی طاقچه یا ویترین.

خانواده تکواندو ، از آن خانواده های نجیب روزگارند. با تاکید بر این که هیچ چیز مطلقا نه خوب است و نه بد ، تکواندو اما برای من که هر روز ابعاد جدیدی از آن را می شناسم به همان “سوگلی” و مسیر سبز تبدیل می شود. در دنیای سراسر خاکستری ، رنگ زندگی در این خانواده بیشتر به سپیدی متمایل است!

شهربانو دامغانی نژاد از چهره های جدید مکشوفه است.  او مسیری را طی کرده که نشان از استعدادهای ذاتی اش دارد. یک آنالیز ذهنی ساده کافی است که زمانی که او از آرزوهای بزرگ جهانی و المپیکی اش حرف می زند به او برای جاه طلبی هایش حق بدهید. این ، حاصل گفتگو با شهربانو دامغانی نژاد است.

حضور در ققنوس

نیم فصل سال گذشته به عضویت تیم ققنوس درآمدم ، تجربه خوبی از حضور در این تیم داشتم و امسال هم همچنان در ققنوس حضور دارم. با مربی تیم ، استاد مینا فردی رابطه بسیار خوبی دارم ، از او انرژی می گیرم و راهنمای خوبی برای من است. با حضور او در تیم ققنوس آرامش دارم. فکر می کنم یکی از دلایل عمده این که در ققنوس نتایج خوبی گرفته ایم حضور ایشان است. تا هفته چهارم بازی هایم را با اختلاف ، برده ام.

جو مثبت حاکم بر لیگ کوثر

جو بسیار خوبی بر لیگ کوثر حاکم است به خصوص این که استاد سروی نایب رئیس فدراسیون تکواندو هم شخصا در سالن مسابقات حضور دارد. در هفته آخر استاد مریم آذر مهر نیز به عنوان کمیته فنی حضور داشت . او ایرادات را گوشزد می کند و حضور او مایه یادگیری برای هر تکواندوکار است.

در مجموع لیگ به خوبی آغاز شده و روان پیش می رود. تلاش فدراسیون تکواندو این است که استانداردهای لیگ را به مسابقات برون مرزی با کلاه و هوگوی سنسوری نزدیک کند و اگر موضوع پخش زنده هم محقق شود به لیگ کمک زیادی خواهد کرد.

حضور در تیم های ملی کشتی و جودو

پیش از این که وارد تکواندو شوم ۲ دوره موفق در رشته های کشتی گراپلینگ و جودو داشتم. در کشتی ۲ سال را پشت سر گذاشتم که توانستم طلای قهرمانی کشور را کسب کنم و در مسابقات جهانی هم برنز کسب کنم.

حضورم در کشتی به خاطر خانواده کشتی محوری بود که داشتم.پدرم از پیشکسوتان کشتی شهر ری است و پدر بزرگم و عمویم از داوران بین المللی کشتی هستند. در بدو ورودم به کشتی پدرم با من تمرین می کرد و از لحظا فنی کمک بزرگی برای من بود.

نشریه دنیای کشتی با شهربانو دامغانی نژاد به عنوان یک کشتی گیر مصاحبه کرده بود

به طور همزمان هم در رشته جودو فعالیت می کردم و به تیم ملی جودو هم دعوت شدم. در آن زمان به دلیل این که مسابقات جهانی کشتی گراپلینگ در پیش بود و جودو آینده جالبی نداشت با نظر پدرم جودو را با وجود دعوت به اردوی ملی کنار گذاشتم و تمرکزم را روی کشتی قرار دادم.

تکواندو و آشنایی با مهروز ساعی

پس از مسابقات جهانی گراپلینگ متوجه شدم که شانسی برای حضور کشتی در المپیک وجود ندارد و ظاهرا هنوز هم پوشش اسلامی در المپیک تصویب نشده است. من هم که از ابتدا ، همیشه رویای المپیک را داشتم تصمیم گرفتم از کشتی به تکواندو که از گذشته دور به آن علاقه داشنم نقل مکان کنم. حدود یک سال به دنبال یک مربی خوب می گشتم تا این که با استاد مهروز ساعی آشنا شدم.

پیروی بر اکرم خدا بنده و ۷ ساعت تمرین در روز

طی ۲ سال توانستم پیشرفت خوبی داشته باشم و طلای مسابقات قهرمانی کشور را به دست بیاورم.این افتخار را داشتم بازیکنان مطرحی را در لیگ شکست دهم. اکرم خدا بنده را ۱۳ بر ۳ بردم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم و نقره جام فجر را هم گرفتم با این حال چون رنک نداشتم و تیم ملی مجبور بود نفرات دارای رنک را به مسابقات برون مرزی ببرد در نتیجه نتوانستم ملی پوش شوم.

در هر حال برای انتخابی جهانی تلاش می کنم. روزانه ۷ ساعت تمرین می کنم ، اهداف بزرگی دارم و شب و روز به طلای المپیک و جهان فکر می کنم و اطمینان دارم آن را به دست خواهم آورد. رویا؟ رویایی وجود ندارد. آن چه می بینیم فقط فاصله است و شما باید این فاصله را از میان بردارید!

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.