ادامه کوچ دختران والیبال ایران به لیگ ترکیه / مهسا صابری و مونا آشفته در "بالیکسیر" | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12

ادامه کوچ دختران والیبال ایران به لیگ ترکیه / مهسا صابری و مونا آشفته در “بالیکسیر”

  • کد خبر : 13144
  • 26 مهر 1397 - 11:50
ادامه کوچ دختران والیبال ایران به لیگ ترکیه / مهسا صابری و مونا آشفته در “بالیکسیر”

پس از پیوستن مائده برهانی به تیم ترکیه ای کچورن اسپور ، ۲ بازیکن دیگر تیم ملی والیبال زنان ایران نیز راهی لیگ ترکیه شدند. مهسا صابری و مونا آشفته در فصل جدید در تیم “بالیکسیر” ترکیه بازی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ پیش از اعزام تیم ملی والیبال زنان ایران به تورنمنت مجارستان بود که مائده برهانی با تیمی در ترکه به نام کچورن اسپور قرارداد امضا کرد تا بازی در لیگ ترکیه را تجربه کند و حالا تعداد لژیونرهای ایرانی در والیبال ترکیه رو به افزایش است.

چند روز قبل ، جواد مهرگان سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس تاکید کرد بازیکنان ملی پوش بهتر است به دنبال دست و پا کردن تیمی برای خود در خارج از ایران و ترجیحا کشورهای همسایه باشند.

اکنون در همین راستا و در کوچ دختران والیبال ایران به لیگ ترکیه ، ۲ بازیکن دیگر تیم ملی ایران به ترکیه رفته اند. مهسا صابری به همراه مونا آشفته بازیکن جوان تیم ملی ، با باشگاه بالیکسیر دی اس آی ترکیه قرارداد منعقد کرده اند تا در فصل جدید لیگ یک والیبال ترکیه برای این تیم به میدان بروند.

این در حالی است که گسترش موج حضور والیبالیست های زن ایران در لیگ ترکیه با توجه به سطح و حرفه ای بودن والیبال زنان در ترکیه می تواند به تیم ملی کمک شایانی کند. موضوعی که جواد مهرگان هم به آن اشاره کرده و می گوید در این صورت بازیکنان آماده تری را در اردوی تیم ملی تحویل می گیرد.

فایده دیگر حضور ملی پوشان ایرانی در ترکیه – یا هر کشور دیگری – باز شدن فضا برای بازیکنان جوان در لیگ داخلی است. بازیکنانی که پیش تر ذخیره بازیکنان بزرگ بودند و فرصت کمی برای خودنمایی داشتند اما اکنون فرصت بیشتری در اختیار خواهند داشت.

مهسا صابری و مونا آشفته دو بازیکن تیم ملی ایران در مسابقات کاپ آسیا در تایلند و بخشی از تیم موفق ایران در این تورنمنت بودند. مونا آشفته امسال برای تیم ملی جوانان ایران در مسابقات جوانان آسیا نیز بازی کرده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. نام درست تیم مائده برهانی درگروه B لیگ دسته یک بانوان ترکیه “کچی اورن” به روایتی به معنی کوچک ویران می باشد که این خود نام شهرستانی در داخل آنکاراست و در واقع تیم مائده با نام باقلوم اسپور (باقلوم از محله های این شهرستان در نزدیکی فرودگاه آنکارا به معنی “مرکز جمعیتی” ) و متعلق به شهرداری کچی اورن است.

    نام درست تیم مهسا و مونا درگروه A لیگ دسته یک بانوان ترکیه تیم د-س-ای (مخفف دولت – سو- ایشلری به معنی سازمان دولتی آب ) مربوط به شهر “بالی کسیر” است که اسم خود این شهر از نام قدیمی Paleo Kastro (حصاربلند) گرفته شده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.