14

واکنش وزیر ، محمدیان و غرویان به دادستان / نه گناه است و نه مغایر با قانون!

  • کد خبر : 13153
  • 26 مهر 1397 - 12:24
واکنش وزیر ، محمدیان و غرویان به دادستان / نه گناه است و نه مغایر با قانون!

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور پس از حضور عده ای از زنان به عنوان تماشاگر در مسابقه فوتبال ایران و بولیوی از این اقدام انتقاد کرده بود اما اکنون برخی مسئولان و چهره های حکومتی به دفاع از حضور زنان در ورزشگاه ها پرداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ با وجود موضع حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در خصوص گناه بودن حضور زنان در ورزشگاه ها و برخورد در صورت تکرار ، موضع مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان برای جامعه ورزش ایران ، سراسر دلگرمی بود.

مسعود سلطانی فر وزیر ورش و جوانان در توییتر خود نوشت : حضور بانوان و خانواده‌ها در بازی دوستانه تیم ملی برابر بولیوی بانوان ایرانی را در لحظات غرورانگیز افتخارات ورزش کشورمان همزمان با حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی سهیم کرد.» البته توییت آقای وزیر قبل از اظهار نظر دادستان بود اما بعید است وزیر در نظر خود تغییری بدهد.

معصومه ابتکار هم از جمله کسانی بود که در برابر حجت الاسلام منتظری ایستاد . او در توییتر خود تاکید کرد حضور زنان در ورزشگاه منع قانونی ندارد و اگر دادستان حرفی در این زمینه دارد باید بر مبنای قانون باشد و بس: “دولت در اجرای سیاست ریاست محترم جمهوری برای تحقق مطالبات زنان در ابعاد مختلف از جمله حضور زنان در ورزشگاه ها تمهیدات لازم را انجام می دهد.”

فریبا محمدیان ، نفر اول ورزش زنان ایران و معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان هم ، تمام قد و محکم از این اقدام دفاع کرد: امیدوارم با مشارکت معقول، منطقی و مبتنی بر صیانت فرهنگی همه تماشاگران اعم از زنان و مردان، دختران و پسران عزیزم استمرار این قضیه بیشتر شود و شرایط به سمت و سوی برود که مدیران در اجرای این برنامه های اجتماعی بزرگ که از نظر من تفریح سالم خانواده محوری است افزایش پیدا کند.

محمدیان با استفاده از عبارت” زنان و مردان، دختران و پسران عزیزم” به نوعی ، پیشرفت زمینه های حضور زنان در ورزشگاه ها را ماموریتی مشترک از سوی همه تماشاگران و هواداران دانسته است. جایی که همیاری مردان تماشاگر ، حتی نقشی کلیدی تر برای بستن دهان مخالفان ایفا خواهد کرد.

موضع جالب اما مربوط به حجت الاسلام غرویان بود. مدرس حوزه علمیه قم در رابطه با اظهار نظر منتظری، دادستان کل مبنی بر گناه بودن حضور زنان در ورزشگاه ها گفت : نسبت دادن گناه جهت ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه از نظر فقهی مردود است . بر اساس علم فقه ، تماشاکردن ورزش به هیچ عنوان گناه نیست. چرا که اگر گناه محسوب می شد تماشای آن از تلویزیون هم منع می شد ولی زمانی که این ممنوعیت رخ نداد پس؛ تماشای ورزش از نزدیک و ورزشگاه نیز عاری از گناه و ایراد است.

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر مدافع حضور زنان در بازی با بولیوی بود: در فوتبال ، ورزشکاران نیمه لخت نیستند. حضور زنان در ورزشگاه حریم شکنی نیست. کبری و صغری هر دو مشکل دارند. بصورت زنان و خانواده‌هایی که تفریح مناسب ندارند پنجه نکشید! تهدید مدیران ورزش به برخورد قضائی هم شایسته نیست! آیا گناه و خلاف شرع در زندان ها، کمتر از ورزشگاه هاست؟!

این هم توییت ترانه علیدوستی:

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.