10

ورزش زنان و خشونت های کلامی در اینستاگرام ؛ یا تو را می کشم یا ..!

  • کد خبر : 13275
  • 28 مهر 1397 - 10:35
ورزش زنان و خشونت های کلامی در اینستاگرام ؛ یا تو را می کشم یا ..!

در شرایطی که فوتبال و به طور کلی ورزش زنان در سطح جهان در حال پیشرفت و حرکت به سوی حرفه ای سازی است ، فعالان این حوزه باید با چالشی به نام فرهنگ هواداری و رفتار مخاطبان نیز دست و پنجه نرم کنند. این موضوع وقتی بیشتر خبرساز شد که یک کامنت تهدید آمیز در صفحه اینستاگرام یک فوتبالیست زن انگلیسی درج شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ ورزش زنان تنها در ایران با ورزش مردان فاصله قابل توجه ندارد بلکه این موضوع در اقصی نقاط جهان ، حتی در کشورهایی که ده ها سال است ورزش زنان در آن ها فعالیت جدی دارد دیده می شود. ورزش زنان و خشونت های کلامی در اینستاگرام اما یک دردسر جدید است.

در رشته فوتبال ، انگلیسی ها یک کشور پیشرو در زمینه توسعه فوتبال زنان به شمار می روند و باشگاه های بزرگ جزیره شامل آرسنال ، لیورپول ،منچستر سیتی ، چلسی و اکنون منچستر یونایتد برای توسعه فوتبال زنان فعالیتی چشمگیر دارند اما مشکل فقط تامین زیرساخت ها نیست. فرهنگ رفتار با ورزشکاران زن نیز چالشی است که گاهی خود را عیان می کند.

ماجرا البته مربوط به یک بازه زمانی خاص نیست اما اخیرا یک کامنت با مضمون ” یا تو را خواهم کشت یا به تو تجاوز خواهم کرد” در صفحه اینستاگرام کارن کارنی ، بازیکن تیم فوتبال زنان چلسی پس از پیروزی بر فیورنتینا در لیگ قهرمانان اروپا درج شد که توجه همه را به خود جلب کرد.

فیلیپ نویل سرمربی تیم ملی فوتبال زنان انگلیس این پیام را در صفحه شخصی خود منتشر کرد تا همه به عمق شرایط تهدید آمیزی که برای زنان فوتبالیست وجود دارد پی ببرند. موضوع از طریق پلیس در حال پیگیری است و اینستاگرام نیز دسترسی عامل تهدید را تعلیق کرده است.

مسئله این است که بازیکنان و به طور کلی ورزشکاران زن در سطح ورزش جهان به این نقطه رسیده اند که گاهی باید منتظر دریافت پیام هایی با مضامین مجرمانه باشند. مضامینی که در آن تهدید و یا سلب کرامت انسانی وجود دارد در نتیجه ، آن چه مهم است این است که ورزشکاران بدانند پس از دریافت چنین پیام هایی چه کاری باید انجام دهند.

واقعیت این است که با توسعه رسانه ای ورزش زنان در کنار همه فواید کسب شده ، چالش روبرو شدن با افراد روان پریش نیز افزایش می یابد. اتحادیه فوتبال انگلیس برای مواجهه با این شرایط دوره های آموزشی برای دختران فوتبالیست ترتیب داده که به آن ها دانش استفاده از شبکه های اجتماعی آموزش داده می شود و بخشی از این برنامه ، این است که آن ها پس از دریافت چنین پیام هایی دقیقا چه کنند. موضوعی که به نظر می رسد در ایران نیز باید در دستور کار قرار گیرد. موضوعی که به آن خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.