12

ستاره های جوان لیگ فوتسال بانوان ؛ رقیه صومعه و دیگران

  • کد خبر : 13505
  • 02 آبان 1397 - 8:59
ستاره های جوان لیگ فوتسال بانوان ؛ رقیه صومعه و دیگران

نیم فصل اول چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان با برگزاری 55 مسابقه به پایان رسید. در میان چهره های نامدار لیگ فوتسال ، بازیکنان جوان عملکردی امیدوار کننده داشتند. از سمیرا زمانیان در ترکیب مشهدی ها تا شادی بهرامی و رقیه صومعه.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ نیم فصل اول چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان با صدرنشینی مقتدرانه تیم ملی حفاری اهواز نیم فصل اول آن به پایان رسید؛ با توجه به تکرار قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات جام ملت های آسیا و عملکرد درخشان تیم ملی جوانان فوتسال بانوان ایران که ثمره آن کسب سهمیه بازیهای المپیک جوانان آرژانتین بود همگان آماده یک لیگ جذاب و مهیج بودند.

هر چند سهمیه شرکت تیم ملی جوانان فوتسال ایران به تیم پسران رسید و دختران جوان ایران زمین از حضور در مسابقات المپیک جوانان آرژانتین بازماندند اما بازهم آنها در نیم فصل آغازین لیگ چهاردهم، عملکرد درخشانی داشتند.

برای انتخاب پدیده نیم فصل اول یا به عبارت دیگر دختر طلایی نیم فصللیگ برتر فوتسال بانوان ایران، باید به سراغ استعدادهای تازه کشف شده و جوان لیگ می رفتیم که با کنکاش آماری در لیست یازده تیم حاضر می توان این نکته را دریافت نمود که جوانان مستعد و جویای نام یکی از اصلی ترین پایه های تیم های حاضر در لیگ چهاردهم هستند به طوری که در ترکیب تیم ها می توان تلفیقی از بازیکنان باتجربه و بازیکنان جویای نام را یافت.

با توجه به اینکه شهناز یاری سرمربی تیم ملی جوانان هدایت تیم نامی نو اصفهان را برعهده دارد، می توان او را برای تشخیص عملکرد بازیکنان جوان صاحب نظر و دارای صلاحیت دانست.

از نظر شهناز یاری ، در میان بازیکنان جوان حاضر در لیگ برتر، بازیکنانی نظیر رقیه صومعه، سمیرا زمانیان، شادی بهرامی و زینب کرمی را می توان به عنوان منتخبی از بهترین بازیکنان جوان نیم فصل اول گلچین نمود اما برای انتخاب برترین گزینه کار دشواری وجود دارد.

رقیه صومعه و زینب آلبوعلی در نمایی از دیدار نامی نو و پالایش نفت آبادان در هفته اول لیگ برتر فوتسال بانوان

با این حال در میان ستارگان جوان نیم فصل اول لیگ چهاردهم، بدون شک رقیه صومعه فوق ستاره گرگانی تیم نامی نو اصفهان لایق عنوان “دختر طلایی” نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان ایران است.

او که فصل گذشته کارنامه درخشانی از خود در تیم سیاه جامگان خراسان به جای گذاشته بود و خود را در این تیم به فوتسال ایران معرفی کرد در فصل جدید هم توانسته است بازی های چشم نواز خود را تکرار کند و از سوی بزرگان این رشته از صومعه به عنوان ستاره جدید و نوظهور فوتسال ایران یاد می شود.

تکنیک منحصر به فرد و حرکات نمایشی صومعه باعث شده است تا او بتواند هم در نقش گلزن و هم در نقش گلساز برای تیمش انجام وظیفه کند. برای مثال می توان از بازی هفته پایانی نیم فصل اول نامی نو برابر هیات فوتبال خراسان رضوی نامبرد که رقیه صومعه توانست با گلزنی و دو پاس گل نقش اول پیروزی 8 گله تیمش برابر نماینده خراسان رضوی باشد.

در لیگی که سمیرا زمانیان ، با درخشش در ترکیب تیم هیئت خراسان رضوی همه را متعجب کرده ، در اصفهان رقیه صومعه یک نام غیر قابل عبور است و در کرمان ، رشت و آبادان بازیکنان جوان جسارت درخشش پیدا می کنند باید منتظر ماند و دید آیا نمایش های درخشان صومعه و دیگر استعدادها تا پایان فصل ادامه دار خواهد بود یا خیر.

*سبحان جهان پناه

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.