11

اعزام تیم ملی هندبال بانوان به قهرمانی آسیا در هاله ای از ابهام

  • کد خبر : 13538
  • 02 آبان 1397 - 19:24
اعزام تیم ملی هندبال بانوان به قهرمانی آسیا در هاله ای از ابهام

افزایش نرخ ارز و هزینه های اعزام های بین المللی اکنون اعزام تیم ملی هندبال بانوان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن را در هاله ای از ابهام قرار داده است. فدراسیون هندبال ممکن است مجبور شود تیم ملی هندبال را به مسابقات آسیایی ژاپن اعزام نکند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس تیم ملی هندبال بانوان قرار است آذر ماه ۹۷ در مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در ژاپن شرکت کند اما خبر می رسد اعزام تیم ملی هندبال بانوان به قهرمانی آسیا در هاله ای از ابهام است.

برگزاری مسابقات در شرق دور و هزینه های بالای اعزام تیم ملی به ژاپن فدراسیون هندبال را در موقعیتی قرار داده است که لغو اعزام و انصراف از مسابقات را به عنوان یک گزینه جدی روی میز قرار داده است.

ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا شانس سکو ندارد و اعزام نشدن تیم ملی به ژاپن، عنوانی را از ایران نمی گیرد. از سوی دیگر شرایط برای برگزاری مسابقات دوستانه و اردوهای مفید نیز ، پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا فراهم نیست و در نتیجه تیم ملی هندبال بانوان قرار نیست با شرایط فوق العاده و تیمی متحول شده به ژاپن سفر کند.

فدراسیون هندبال در صورت اعزام تیم ملی به ژاپن باید هزینه سفر و اسکان و رفاه تیم ملی را در خاک ژاپن تقبل کند که با افزایش نرخ ارز و عدم تخصیص ارز دولتی به ورزش – به خصوص تیم ملی هندبال بانوان با توجه به موقعیت قاره ای آن – اعزام تیم به ژاپن ، هزینه سنگینی روی دست فدراسیون می گذارد که در حال حاضر منبعی برای تامین آن در دسترس فدراسیون هندبال نیست.

معضل سفر به ژاپن ، در این شرایط اقتصادی فقط گریبان هندبال را نگرفته زیرا تیم ملی کاراته زنان نیز برای سفر به مسابقات لیگ جهانی کاراته در ژاپن با مشکل مواجه است و تلاش می کند حداقل نفرات ممکن را به ژاپن بفرستد تا هزینه های خود را کاهش دهد.

اعزام نکردن تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن ۲ ضرر دارد. یکی به جان خریدن جریمه کنفدراسیون هندبال آسیا که رقم آن به مراتب کمتر از هزینه اعزام است. دوم ، متضرر شدن بازیکنانی که چشم امیدشان را به این تورنمنت بسته بودند.

با این وجود ، فدراسیون هندبال را در صورت اتخاذ این تصمیم نمی توان مورد شماتت قرار داد. با دست های خالی ، بدون اسپانسر قوی و حساب های تهی از پول ، همه برنامه ها غیر قابل اجرا است. آن ها مقصر بالا رفتن نرخ یورو و دلار نیستند و در این رنج ، همدردیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.