12

در یک قدمی حضور زنان در فینال لیگ قهرمانان / 5 هزار دختر پرسپولیسی در آزادی

  • کد خبر : 13861
  • 08 آبان 1397 - 14:45
در یک قدمی حضور زنان در فینال لیگ قهرمانان / 5 هزار دختر پرسپولیسی در آزادی

وزارت ورزش و جوانان منتظر دریافت مجوز ورود زنان به ورزشگاه در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران است. حتی جایگاهی برای این منظور در نظر گرفته شده است اما مهر تایید نهایی را مقامات بر این تصمیم خواهند زد. با توجه به حضور زنان هوادار تیم ژاپنی ، شانس حضور برای دختران تماشاگر ایرانی وجود دارد. پیش بینی می شود 5 هزار دختر پرسپولیسی در آزادی حضور پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ وزارت ورزش و جوانان پس از این که توانست در دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و بولیوی بخشی از تماشاگران زن را که عضو تیم های ملی فوتبال زنان ایران بودند وارد ورزشگاه آزادی کند اکنون در آستانه یک مسابقه بین المللی دیگر در تلاش برای ورود زنان است.

دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا روز 19 آبان در ورزشگاه آزادی بین تیم های پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن برگزار می شود و با توجه به حضور هواداران تیم ژاپنی در ورزشگاه آزادی که طبیعتا بخشی از آن ها را زنان ژاپنی تشکیل می دهند اکنون شرایط برای حضور زنان ایرانی نیز در حال فراهم شدن است.

شنیده ها حاکی از الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور زنان در فینال لیگ قهرمانان بدون اعمال محدودیت و فیلتر است و این الزام اکنون می رود که به اتفاقی تاریخی برای زنان هوادار پرسپولیس تبدیل شود.

در سهمیه بندی جایگاه تماشاگران در ورزشگاه آزادی ، بخشی از سکوها برای زنان هوادار ایرانی در نظر گرفته شده است. اکنون وزارت ورزش و جوانان که زیر فشار الزام حضور زنان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هست در تلاش است بتواند هر چه سریع تر مجوزهای لازم برای ورود دختران هوادار پرسپولیس به ورزشگاه آزادی در روز فینال را بگیرد.

همچنین زمینه لازم برای بلیت فروشی جداگانه برای زنان ، استفاده آن ها از امکانات رفاهی و ورود و خروج ایمن آن ها نیز فراهم شده است و به نظر می رسد همه چیز برای مشاهده دختران ایرانی با پرچم های قرمز در فینال آزادی فراهم است.

در صورت نهایی شدن این تصمیم ، صرف نظر از تاریخ سازی آن ، باید دید چند نفر سهمیه برای دختران ایرانی در نظر گرفته می شود. پیش بینی می شود این رقم عددی در حدود 5 هزار صندلی باشد. بدون تردید شیرینی قهرمانی پرسپولیس، با حضور مشترک دختران و پسران سرخ پوش در آزادی دوچندان خواهد بود.

مسئولان وزارت ورزش و جوانان و نیز فدراسیون فوتبال پیش از این تلویحا اعلام کرده بودند که فعلا برنامه ای برای حضور زنان در ورزشگاه در بازی های باشگاهی وجود ندارد با این حال بازی های بین المللی استثنا محسوب می شود و همانند یک بازی ملی به آن نگریسته می شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در یک سال اخیر بارها ایران را در زمینه صدور مجوز برای ورود زنان به ورزشگاه ها تحت فشار گذاشته اند و اکنون این فشار ، ایران را در آستانه اتفاقاتی شادی بخش قرار داده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.