محمدیان در جمع نواب رئیس فدراسیون ها : بی تخصص ها صورت مسئله را پاک نکنند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11

محمدیان در جمع نواب رئیس فدراسیون ها : بی تخصص ها صورت مسئله را پاک نکنند

  • کد خبر : 13924
  • 09 آبان 1397 - 12:16
محمدیان در جمع نواب رئیس فدراسیون ها : بی تخصص ها صورت مسئله را پاک نکنند

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش در نشست مشترک با نواب رئیس فدراسیون ها موارد جالبی را مطرح کرد. از طرح آمایش سرزمینی توسط فدراسیون ها برای بررسی استعدادهای ورزشی استانی تا ورزش هایی که مردانه بوده اند و اکنون زمینه ورود زنان به آن ها مهیا می شود. فریبا محمدیان می گوید در این زمینه کار باید به دست کاردان سپرده شود تا بی تخصص ها صورت مسئله را پاک نکنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فریبا محمدیان در نشست با نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، بر اهمیت موضوع آمایش سرزمینی رشته های ورزشی تاکید کرد و اظهار داشت: آمایش رشته ها در ورزش بانوان، مبحث بسیار مهمی است و با توجه به اقتصاد مقاومتی، شرایط کشور و لزوم مدیریت بهره ورانه، ناگزیریم مبحث آمایش رشته‌های ورزشی را جدی‌تر از قبل دنبال کنیم.

وی از چهار رویداد بزرگ المپیک ۲۰۲۰، بازی های آسیایی ۲۰۲۲ ، المپیک ۲۰۲۴ و بازی های آسیایی ۲۰۲۶ به عنوان چهار رویدادی نام برد که باید در گام اول آمایش سرزمینی برای آن ها مورد توجه ویژه قرار گیرند.

محمدیان به برگزاری المپیاد استعدادهای ورزشی کشور که توسط معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دنبال می‌شود اشاره کرد و این موضوع را برای ورزش بانوان نیز بسیار مهم دانست و افزود: ما در مسیر استعدادیابی در کنار حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای هستیم و نواب رئیس بانوان فدراسیون ها باید به این حوزه ورود کنند.

وی به بازدید خود از المپیاد استعدادهای رشته دوو میدانی اشاره کرد و گفت: برای من بسیار جای سئوال بود که برخی استان ها خاستگاه این رشته هستند و ظرفیت و استعدادهای زیادی در دو ومیدانی دارند، هیچ تیمی و ورزشکاری در این المپیاد نداشتند و به طور قطع این موضوع از فدراسیون و استان مربوطه پیگیری خواهد شد. در بخش بانوان توقع داریم این موضوع دنبال شود.

محمدیان خطاب به نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی گفت: در آمایش رشته های خود وضعیت موجود را در استان ها بررسی و تحلیل کنید تا با ارایه گزارش به معاونت بانوان ان شاالله بتوانیم برنامه ریزی های مناسبی برای چهار رویداد مهم آینده داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اقدامات مهم این حوزه بر اساس مصوبه هیات وزیران، حمایت و راهبری برنامه های مربوط به پرورش استعدادهای برتر ورزشی بانوان در استان ها از محل ۲۷ صدم درصد از ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده، است که می بایست با هماهنگی فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها (مسئول ورزش بانوان استان ها) این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

محمدیان همچنین به ارزیابی و طبقه بندی استعدادهای استان ها اشاره کرد و گفت: نواب رئیس بانوان در رشته‌های خود باید استان ها را در شرایطی ارزیابی و طبقه بندی کنند که استان بداند برای پرورش چه سطحی سرمایه گذاری می کند. بر این اساس پیشنهاد می شود در سه طبقه بندی برنامه ریزی شود که در طبقه اول استعدادهایی که صد در صد مدال کسب می کنند گنجانده شوند. در طبقه دوم افراد شانس مدال را بگنجانند و طبقه سوم حمایتی باشد، به این معنا که مثلاً ورزشکاری که شرایط و استعداد مدال‌آوری را در آینده دارد از برنامه ها جا نماند.

وی همچنین به رویدادهای دیگری از جمله بازی‌های داخل سالن آسیا، بازی های کشورهای اسلامی، بازی های اسلامی ورزش بانوان و رویدادهای مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: این رویداد ها نیز در تقویم کاری شما وجود دارد که برای آن نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان همچنین از فدراسیون های ورزش دانش آموزی، ورزش دانشگاهی و ورزش کارگری خواست تا در انتخاب بانوان انجمن های خود با فدراسیون های مربوطه و حوزه معاونت ورزش بانوان هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا کارها با هماهنگی بیشتر و دقت بالاتر صورت پذیرد.

محمدیان موفقیت بانوان ورزشکار کشورمان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی اندونزی، المپیک جوانان و تمامی قهرمانی های ورزشی را حاصل زحمات، جدیت و انسجام نواب رئیس بانوان فدراسیون ها و کادر فنی تیم های ملی دانست و افزود: به هیچ عنوان نباید این انسجامی که با کادر فنی تیم‌های مختلف برقرار شده است قطع شود. اجازه ندهید سلیقه ها باعث قربانی شدن استعدادها شود. ما هم در وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم تا جایی که قوانین و مقررات اجازه دهد از شما حمایت کنیم.

محمدیان به افزایش کمی و کیفی مدال آوری بانوان ورزشکار ایران اشاره کرد و گفتمان بین نسلی ورزشکاران، مربیان، مدیران و مسئولین ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: شاید یک ورزشکار نداند در مواقع بحران، خستگی ناشی از تمرین و مبارزه و موارد مختلف با رسانه ها چگونه برخورد کند و این مهم باید توسط نواب رئیس بانوان که به همه این موارد اشراف دارند آموزش داده شود.

وی همچنین به چند رشته ورزشی که هنوز فعالیت بانوان در آن ها به تأیید نرسیده است اشاره کرد و افزود: انتظار دارم این مباحث به کارشناسان این حوزه که نواب رئیس بانوان در فدراسیون ها و معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان هستند سپرده شود.

معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد این موضوعات را مطالعه، بررسی و به نتیجه برساند. این معاونت موظف است به مطالبه علاقه‌مندان در چارچوب قوانین، مقررات، فرهنگ کشور و موازین شرعی و اسلامی پاسخ دهد. کارشناسان حوزه ورزش بانوان هستند که باید این مباحث را پیگیری و بررسی کنند و نباید صورت مسئله توسط افرادی که تخصصی در این حوزه ندارند پاک شود.

در این نشست طاهره طاهریان نائب رئیس اول کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک، موسوی و نیک دست مدیران کل حوزه معاونت توسعه ورزش بانوان به همراه نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.