18

دختران تماشاگر در فینال آسیا / شعار غیر اخلاقی در کار نیست

  • کد خبر : 13965
  • 10 آبان 1397 - 15:31
دختران تماشاگر در فینال آسیا / شعار غیر اخلاقی در کار نیست

فینال لیگ قهرمانان آسیا در پیش است و قرار است در اتفاقی تاریخی دختران تماشاگر پرسپولیس در این مسابقه در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند. یکی از دغدغه ها در خصوص حضور زنان تماشاگر در این بازی اما این است که آیا شعاری غیر اخلاقی از سکوها به گوش می رسد؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ موضوع شعارهای غیر اخلاقی و نامناسب با فضایی که زنان در آن حضور دارند بارها در زمینه پروژه حضور زنان در ورزشگاه ها مطرح شده است. به عبارت دیگر دود شعارهایی که عده ای تماشاگر در ورزشگاه ها سر داده اند به چشم دخترانی رفته که مدت هاست که در حسرت ورود به ورزشگاه ها هستند.

با این حال ، این فرضیه که ممکن است تماشاگران پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر کاشیما آنتلرز ، اقدام به شعارهای غیر اخلاقی کنند منتفی به نظر می رسد. دیدار پرسپولیس و کاشیما جلوه های یک بازی ملی را دارد و اگر قرار باشد به این دلیل ، جلوی حضور زنان در ورزشگاه گرفته شود باید از ورود همان تماشاگر معدود در بازی تیم ملی ایران برابر بولیوی نیز ممانعت می شد.

از سوی دیگر ، نگاهی به گذشته شعارهای غیر اخلاقی در ورزشگاه آزادی نشان می دهد اوج این شعارها در مسابقات دربی به گوش می رسد و نتیجه تقابل هواداران قرمز و آبی است که همواره به جدل با یکدیگر مشغول هستند.

به عبارت دیگر هرگز در هیچ مسابقه بین المللی باشگاهی دیده نشده است که چه هواداران پرسپولیس و چه تماشاگران استقلال اقدام به شعارهای غیر اخلاقی کنند. به همین دلیل می توان از جو سالم شنیداری در دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز مطمئن بود به ویژه این که نوعی وحدت و همدلی بین هواداران فوتبال برای پیروزی نماینده ایران در فینال به وجود آمده است.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز گفته است که در جلسه ای با مسئولان کانون های هوادارای فوتبال در این زمینه با آن ها صحبت کرده تا نوعی وحدت رویه در هدایت تماشاگران از نظر استفاده از شعارها و ادبیاتی که مغایر با حضور بانوان نباشد، ایجاد گردد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.