17

بسکتبال جوانان دختر آسیا/ شکست سنگاپور و پایان کار ایران با رتبه پنجم

  • کد خبر : 14060
  • 12 آبان 1397 - 7:59
بسکتبال جوانان دختر آسیا/ شکست سنگاپور و پایان کار ایران با رتبه پنجم

تیم ملی بسکتبال جوانان دختر ایران در پایان مسابقات بسکتبال جوانان آسیا در سطح B با رتبه پنجم به کار خود پایان داد. شاگردان افسانه حسن نایبی در بازی تکراری برابر سنگاپور ، بار دیگر این تیم را شکست دادند و با رتبه پنجم به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت های بسکتبال جوانان دختر آسیا در بنگلور هند برگزار شد و تیم ملی ایران در سطح B این مسابقات ، با رتبه پنجم کارش را به انتها رساند. پس از ۴۱ سال غیبت در مسابقات جوانان دختر آسیا ، عملکرد تیم اعزامی ایران به هند قابل قبول به نظر می رسد.

ایران پس از این که در مسابقه پلی آف برای راهیابی به نیمه نهایی برابر قزاقستان شکست خورد ، با هدف تصاحب رتبه پنجم به مصاف سنگاپوری رفت که این تیم را یک بار در مرحله گروهی شکست داده بود. چالش های تازه ای در این بازی در پیش بود اما برد دختران ایران تکرار شد.

در مسابقه ای که سنگاپوری ها آن را موفق تر آغاز کردند ، ایران در نهایت نتیجه بهتری کسب کرد. در کوارتر اول سنگاپور با پیروزی ۱۸ بر ۱۳ ایران را غافلگیر کرد گرچه نگاهی به عملکرد دختران بسکتبالیست ایران در بازی های قبل نیز نشان می دهد ایران معمولا شروع خوبی در این تورنمنت نداشته است و تیم کوارترهای پایانی است.

اوضاع زمانی برای ایران بغرنج تر شد که سنگاپور در کوارتر دوم هم ۱۶ بر ۱۴ ایران را برد و در مجموع در نیمه اول بازی ، ۳۴ بر ۲۷ ایران را شکست داد با این حال نیمه دوم ، تمام و کمال از آن شاگردان افسانه حسن نایبی بود.

ایران در یک کوارتر فوق العاده توانست اختلاف را به صفر برساند به طوری که کوارتر سوم با برد ۱۷ بر ۱۰ ایران خاتمه یافت و دو تیم در مجموع امتیازات برابر شدند. در کوارتر تعیین کننده و نهایی ، ایران نشان داد در نیمه نخست به نوعی خواب فرو رفته بود.

پیروزی قاطع ۱۹ بر ۷ در کوارتر پایانی حاکی از برتری کامل دختران بسکتبالیست ایران بر سنگاپور داشت تا در نهایت ، برد ۶۳ بر ۵۱ از آن ایران شود. فاطمه آقازادگان در این مسابقه نیز درخشید. او به تنهایی ۲۹ امتیاز برای ایران به ارمغان آورد و ۵ ریباند داشت.

فاطمه آقازادگان از ۴ بازی از ۵ مسابقه ای که ایران در این تورنمنت برگزار کرد امتیاز آورترین بازیکن میدان شد. در بازی با سنگاپور ، پس از فاطمه آقازادگان ، سحر گودرزی با ۸ امتیاز و زینب غفاری و فائزه ایزدی هر کدام با ۶ امتیاز دیگر امتیازآوران برتر ایران بودند.

همه نتایج ایران در مسابقات جوانان سطح B آسیا:

مرحله گروهی : ایران ۶۵ هند  ۷۳ / گزارش بازی

مرحله گروهی : ایران ۷۰ سنگاپور  ۵۳ / گزارش بازی

مرحله گروهی : ایران۹۸ گوام ۵۵ / گزارش بازی

مرحله پلی آف : ایران ۵۶ قزاقستان ۷۱ / گزارش بازی

دیدار پنجم و ششمی : ایران ۶۳ سنگاپور ۵۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.