11

فروزان عبداللهی ؛ دورخیز برای موفقیت در دوچرخه سواری نیمه استقامت آسیا

  • کد خبر : 14133
  • 12 آبان 1397 - 17:14
فروزان عبداللهی ؛ دورخیز برای موفقیت در دوچرخه سواری نیمه استقامت آسیا

در اولین انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان در ماده نیمه استقامت فروزان عبداللهی تنها رکابزنی بود که توانست مجوز ورود به اردو را بگیرد. او در لیگ امسال و مسابقات قهرمانی کشور عملکردی درخشان داشته و برای عملکردی مثبت در آسیا دورخیز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ دوچرخه سواری بانوان ایران ستاره های پرشماری ندارد. گروهی رکابزن مستعد در بخش های مختلف خود را از سایرین جدا کرده و برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده اند.

یکی از این جمع ، فروزان عبداللهی است. دختری از اهواز که به واسطه تمرینات و در عین حال تحصیلش در تهران حضور دارد و به تمرین مشغول است. گاهی در فاز پرفشار تا بیش از ۱۵۰ کیلومتر در روز هم رکاب می زند و در روزهای ریکاوری این عدد به ۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند.

فروزان امسال مجموعا ۳در  مرحله مسابقه پیست، شامل  ۲ مرحله لیگ و یک مرحله در قهرمانی کشور ، در مرحله اول لیگ از ۴ ماده ، ۳ طلا و یک برنز داشت و در مسابقات قهرمانی کشور ، ۳ مدال طلا کسب کرد. او در مرحله دوم لیگ نیز که انتخابی تیم ملی نیز بود صاحب ۲ طلا ، یک نقره و یک برنز شد و تنها دختر دوچرخه سوار در نیمه استقامت بود که حد نصاب ورودی تیم ملی را کسب کرد تا سایر رکابزن ها در مراحل بعد به دنبال پیوستن به فروزان عبداللهی باشند.

رکابزن جوان در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می گوید:  اوج تمرینات و پیک آمادگی من برای مسابقات پیست و جاده قهرمانی آسیا برنامه ریزی شده با این حال در شرایط کنونی که هنوز به پیک آمادگی نرسیده ام توانسته ام نتایج خوبی کسب کردم اما نگاهم به مسابقات قهرمانی آسیا است که امیدوارم امسال بتوانم در اوج آمادگی در این مسابقات حاضر شوم و برای ایران مدال بگیرم.”

مورد خاص فروزان ، بالیدن او در خانواده ای است که ورزش در آن ، جایگاه داشته : “مادرم ورزشکار بوده و من از ۲ سالگی ورزش می کردم. زمانی که وارد رشته دوچرخه سواری شدم به دلیل شرایط خوب فیزیکی ، خیلی زود نتیجه گرفتم و رشد کردم و تا به امروز نیز این پیشرفت ادامه داشته است.”

اما او چطور تا این حد موفق است؟ چرا نام او همواره در بین مدال آوران برتر وجود دارد؟ فروزان پاسخ می دهد : “رمز موفقیت من ، برنامه منظم تمرینی مربی ام مصطفی چایچی و استفاده از دستگاه پاور متر بر روی دوچرخه ام است که روند تمرینی من را به طور دقیق نشان می دهد و به آنالیز حرکتی من کمک بزرگی می کند. این دستگاه ضربان ، قدرت و سایر جزئیات را در اختیار مربی می گذارد و مربی می تواند نقاط ضعف و قوت را به خوبی شناسایی کند. علم استفاده از این داده های خام در اختیار مربی من بود و همین مسئله به موفقیت من کمک کرد.”

فروزان عبداللهی اهداف بزرگی در سر دارد. او در کاپ آسیایی هند در نیمه استقامت ۲ کیلومتر در رده سنی جوانان ، اولین مدال طلای دوچرخه سواری جوانان دختر را برای ایران به دست آورد “من درگیر یک برنامه کوتاه مدت نبوده ام. از حدود ۸ ماه قبل ، تمرینات پایه را برای مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کرده ام و در حال حاضر با آمادگی کمی بیش از ۵۰ درصد توانسته ام به وضعیت قابل قبولی از نظر میزان بازده دست پیدا کنم.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.