فوتبال بانوان در دور اول مقدماتی المپیک / نگاهی به وضعیت لبنان و هنگ کنگ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

فوتبال بانوان در دور اول مقدماتی المپیک / نگاهی به وضعیت لبنان و هنگ کنگ

  • کد خبر : 14237
  • 14 آبان 1397 - 18:51
فوتبال بانوان در دور اول مقدماتی المپیک / نگاهی به وضعیت لبنان و هنگ کنگ

تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای حضور در دور اول مقدماتی المپیک توکیو عازم تایلند شده است. آن ها قرار است ۲ بازی در تایلند برگزار کنند و با مجوز صعود به ایران برگردند تا فروردین ۹۸ که وارد دور دوم مقدماتی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛  تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دور اول مقدماتی المپیک توکیو در چونبوری تایلند ۲ بازی با لبنان و هنگ کنگ در پیش دارد. ملی پوشان ما قرار بود علاوه بر این دو تیم با امارات و ماکائو هم دیدار کنند که آن دو تیم از مسابقات انصراف دادند.

با توجه به صعود قطعی ۲ تیم از این جمع ، از همین حالا ایران را در مرحله دوم می بینیم و پیش بینی می شود تیم مریم آزمون با ۶ امتیاز ، از تایلند به خانه باز گردد. برنامه مسابقات ایران در چونبوری بدین شرح است:

ایران – لبنان

پنج شنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران

ایران – هنگ کنگ

سه شنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران

لبنان و هنگ کنگ نیز یکشنبه ۲۰ آبان برابر هم به میدان می روند. اولین تمرین تیم ملی نیز روز دوشنبه ۱۴ آبان برگزار شد . ایران آماده بازی با لبنان است و تنها حادثه ناگوار پیرامون تیم ملی مصدومیت فروغ موری بود و او در لیست نهایی جایش را به پروین فرهادی داد.

درباره رقبا

بعید به نظر می رسد نه لبنان و نه هنگ کنگ بتوانند مشکلی برای ایران ایجاد کنند. لبنان تیمی ضعیف در غرب آسیا است اما نکته جالب در مورد آن ها حضور یک بازیکن ۳۰ ساله شاغل در فوتبال زنان آلمان در ترکیب این تیم است.

نادین نبیل اشتاکلف ، بازیکنی متولد آلمان و با مادری لبنانی و پدری آلمانی است که برای کمک به وطن مادری برای لبنانی ها بازی می کند. عفاف مرزی ، مدافع ۲۶ ساله با ۲۰ بازی ملی ثبت شده برای تیم ملی بزرگسالان ، بیشترین بازی ملی را در بین لبنانی ها دارد. لارا بهلاوان ، مهاجم ۲۷ ساله با ۸ گل در ۱۲ بازی ، از نظر آماری مهم ترین بازیکن لبنانی ها است.

هنگ کتگ بر خلاف لبنان ، دارای سابقه ای قابل توجه در فوتبال زنان قاره است. آن ها ۳ بار تیم چهارم مسابقات قهرمانی آسیا بوده اند در سال های ۱۹۷۹ ، ۱۹۸۱ و ۱۹۸۹. درست در ۳ دوره ای که اصلا تیم ملی فوتبال زنان در ایران وجود نداشت.

با این حال آن ها از سال ۲۰۰۳ که در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند با یک برد و ۳ باخت از تورنمنت حذف شدند دیگر نتوانستند به مرحله نهایی قهرمانی آسیا برسند گویی نسل طلایی آن ها به خاطرات پیوسته و جایگزینی برای آن ساخته نشده است.

در ترکیب تیم ملی هنگ کنگ ۲ بازیکن لژیونر وجود دارد. اولی “چئونگ وای کی” مهاجم ۲۷ ساله که در لیگ استرالیا در تیم “بریسبین روئر” توپ می زند و دومی “چون چینگ هانگ” هافبک ۲۹ ساله ای که بازیکن سوانسی در فوتبال زنان ولز است. اطلاعات نشان می دهد هنگ کنگ به طور کلی تیمی مسن و متکی به تجربه است مگر این که برای مقدماتی المپیک دست به تغییر نسل و پوست اندازی زده باشد. چانگ مین ژه کاپیتان و هافبک میانی این تیم ۳۴ ساله است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.