نگاهی بر عملکرد فاطمه صادقی در کاتای انفرادی جام جهانی کاراته اسپانیا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16

نگاهی بر عملکرد فاطمه صادقی در کاتای انفرادی جام جهانی کاراته اسپانیا

  • کد خبر : 14299
  • 16 آبان 1397 - 16:13
نگاهی بر عملکرد فاطمه صادقی در کاتای انفرادی جام جهانی کاراته اسپانیا

فاطمه صادقی ، تنها دختر کاتاروی ایران در بخش کاتای انفرادی مسابقات کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا با ۲ پیروزی و ۲ شکست کارش را در این رقابت ها در مادرید به پایان برد. آب و هوای اسپانیا به کاتاروی جوان نمی سازد. خواه تنه ریف خواه مادرید!

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ در مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان در مادرید ، فاطمه صادقی در کاتا از دور رقابت ها کنار رفت. او به عنوان تنها دختر کاتاروی انفرادی ایران دو مسابقه اولش را برد، سپس بازی سوم را باخت و با راهیابی به رپه شارژ در آن مسابقه هم بازنده شد و به کارش در این تورنمنت پایان داد.

به نظر می رسد آب و هوای اسپانیا به کاتاروی جوان نمی سازد و او به طور کلی خاطرات خوشی از اسپانیا ندارد. او در سال ۲۰۱۶ در مسابقات کاراته امیدهای جهان در تنه ریف اسپانیا به شکلی عجیب و به دلیل اطلاع نداشتن از زمان مسابقه ، حضور در رپه شارژ برابر کاتاروی اتریش را از دست داد و حذفی ناباورانه داشت.

اکنون با گذشت ۲ سال ، صادقی با تجاربی بیشتر به میدانی بزرگتر آمد اما خبری از شگفتی سازی نبود و به نظر می رسد فاطمه صادقی در جام جهانی اسپانیا بیشتر به دنبال تجربه و میدان دیدن بود تا کسب نتیجه که البته با توجه به سطح و اهمیت مسابقات و نقش مستقیم در انتخابی المپیک در مورد آن جای بحث و بررسی وجود دارد.

در مادرید ۲۰۱۸ ، صادقی ابتدا نماینده تونس و سپس حریفی از اسکاتلند را شکست داد. حریفانی که در سطح فاطمه نبودند و پیروزی فاطمه صادقی در این قرعه مناسب به نوعی قابل پیش بینی بود اما کار از دور سوم گره خورد و از قبل هم مشخص بود که فاطمه صادقی از دور سوم بالاتر نمی رود.

او در مسیری قابل پیش بینی به حریف ژاپنی باخت و با توجه به توانایی بالای حریف ژاپنی و شانس رسیدن او به فینال ، بار دیگر این بخت را پیدا کرد تا در جدول شانس مجدد به میدان برود اما در شرایطی به فراچی فرانسوی باخت که می توانست پیروز شود و حداقل به مقام پنجم برسد.

فاطمه صادقی جوانی با انگیزه است و می تواند آینده ای روشن داشته باشد البته مشروط بر این که از تغذیه فنی خوبی برخوردار شود. در این میان حضور مستمر در مسابقات آینده ، نقش مهمی در آینده ورزشی فاطمه خواهد داشت. در کاتا ، پختگی و تجربه عامل تسلط بر اجرای کاتا است که شاید یکی از دلایل ناکامی در عبور از رپه شارژ مسابقات جهانی اسپانیا ، نبود همین تجربه نزد فاطمه صادقی بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.