18

کاراته قهرمانی جهان / سارا بهمنیار در یک قدمی برنز ، چالاکی و رزیتا علیپور حذف شدند

  • کد خبر : 14316
  • 17 آبان 1397 - 9:51
کاراته قهرمانی جهان / سارا بهمنیار در یک قدمی برنز ، چالاکی و رزیتا علیپور حذف شدند

در ادامه مسابقات کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا سارا بهمنیار نماینده دسته سبک وزن ایران در عین ناباوری به دیدار رده بندی رسید اما رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی سرنوشتی شبیه به پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی داشتند و به مرحله پایانی نرسیدند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ در دومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی جهان در مادرید که تا چهارشنبه شب ۱۶ آبان به طول انجامید ۳ کاراته کای دیگر ایران در کومیته انفرادی روی تاتامی رفتند که ۲ نفر حذف شدند و یک نفر به دیدار رده بندی رسید.

در مسابقات برگزار شده در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم ، سارا بهمنیار شگفتی ساز شد و به دیدار رده بندی این وزن رسید تا تنها کاراته کای ایران باشد که شانس کسب یک مدال برنز را به دست می آورد البته او برای نهایی کردن این تک مدال باید مبارزه آخر خود را ببرد.

سارا در دور اول ۸ بر صفر از سد کریستین ویچا از لتونی عبور کرد و در دور دوم در مسابقه ای دشوار برابر هونگ لی از چین ، نایب قهرمان کاراته زنان آسیا به تساوی صفر صفر رسید اما در هانتی با پرچم داوران پیروز شد و به دور سوم رفت.

بهمنیار در دور سوم عایشه سیاح ، کاراته کای مراکشی را ۳ بر یک شکست داد و در دور چهارم برابر سراپ اوزچلیک از ترکیه دارنده عنوان قهرمانی جهان و طلا، نقره و برنز اروپا با حساب ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد اما در جدول شانس مجدد با برتری ۲ بر صفر برابر یلنا میلوچویچ از صربستان ، جواز حضور در رده بندی را به دست آورد و حریف تاتیانا ریبالچنکو از روسیه شد.

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم ، رزیتا علیپور در دور اول برابر فریدا آلیه وا از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و ۶ بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم برابر نلی دی ووس از بلژیک ۳ بر یک برنده شد. او در دور چهارم بانو میرزائوا از ازبکستان را ۲ بر یک شکست دهد.

مبارزه پنجم رزیتا علیپور برابر آنجلال زاگومی از دانمارک برگزار شد که با پیروزی دشوار یک بر صفر رزیتا همراه بود اما در دور ششم ، علیپور ۳ بر صفر مسابقه را به ژیائو یان از چین و دارنده ۳ مدال طلای قهرمانی آسیا واگذار کرد.

آخرین فرصت رزیتا علیپور مبارزه در شانس مجدد بود که اگر او می توانست تیسام سادینی مراکشی را شکست دهد به مسابقه رده بندی می رفت اما یک بر صفر شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند. در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، فاطمه چالاکی در دوم اول ۵ بر ۳ به ایرینا شاریخینا از بلاروس نتیجه را واگذار کرد و از گردونه مسابقات حذف شد.

بدین ترتیب از بین 5 کاراته کای ایران در کومیته انفرادی ، تیم تحت هدایت ستاره موسوی شانس کسب یک برنز را دارد آن هم در وزنی که کسی حساب زیادی روی آن باز نکرده بود. سارا بهمنیار در یک قدمی برنز قرار گرفته است.

حمیده عباسعلی و پگاه زنگنه در روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی جهان از دور رقابت ها کنار رفته بودند. کومیته تیمی و کاتای تیمی ایران هنوز مسابقات خود را برگزار نکرده اند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.