شعبانیان : باشگاه های والیبال مردان به لیگ بانوان ورود کنند/ سقف قرارداد : 35 تا 38 میلیون | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

شعبانیان : باشگاه های والیبال مردان به لیگ بانوان ورود کنند/ سقف قرارداد : 35 تا 38 میلیون

  • کد خبر : 14335
  • 17 آبان 1397 - 16:24
شعبانیان : باشگاه های والیبال مردان به لیگ بانوان ورود کنند/ سقف قرارداد : 35 تا 38 میلیون

میترا شعبانیان سرمربی تیم والیبال پیکان تهران در مورد کاهش تیم های لیگ برتر والیبال بانوان نظرات خود را بیان کرده است. او راه حل برون رفت از بحران باشگاهی والیبال زنان ایران را تلاش سازمان یافته برای مجاب کردن باشگاه های فعال در والیبال مردان به تیمداری در والیبال بانوان می داند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ لیگ والیبال بانوان ۵ تیمی شده اما پیکان همچنان در تیمداری در والیبال زنان ثابت قدم است. مدافع عنوان قهرمانی از بازی در لیگی که فقط ۴ حریف دارد احساس خوبی ندارد.

میترا شعبانیان مربی کارکشته و مجرب پیکان که فصل گذشته با این تیم قهرمان لیگ برتر والیبال شد در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران در این باره صحبت کرده است:

باشگاه های مردان را باید مجاب به تیمداری در بانوان کرد

پیش بینی می کردم که چنین اتفاقی رخ دهد و امیدوارم تعداد تیم ها از ۵ تیم کمتر نشود. اگر بخواهیم این مشکل را زیر بنایی حل کنیم باید زمان زیادی را بگذاریم و راه رفع این مشکل ، از باشگاه هایی می گذرد که در والیبال مردان تیمداری می کنند.

تفکر صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون والیبال در مورد این که بازیکنان در تیم ها پخش شوند خوب است اما در زمان کوتاه جواب نمی دهد. به اعتقاد من باید باشگاه های والیبال معتبر در لیگ مردان رایزنی و جلساتی تشکیل شود و آن ها مسئولیت حضور یک تیم در لیگ بانوان را قبول کند.

در این صورت بازیکنان بر اساس استان و شهرشان جذب تیم های آن نقطه از کشور می شوند و کیفیت لیگ را بالا می شوند. یک دختر والیبالیست اگر خارج از شهر خود ۳۰ میلیون تومان دستمزد بگیرد ترجیح می دهد در شهر خود با ۲۰ میلیون تومان بازی کند ، در کنار خانواده اش است ، امنیت دارد و عرق بیشتری به تیم خود خواهد داشت و این، کیفیت لیگ را بالا می برد.

برای این که باشگاه های والیبال مردان را به تیمداری مجاب کنیم باید پیش از استارت لیگ مردان اقدام شود و روند کار به این صورت باشد که تیم ها توجیه شوند و نه مجبور به تیمداری. به نظر من نواب رئیس هیئت های استانی می توانند کمک بزرگی به مشکل لیگ کنند مشروط بر این که واقعا تلاش شود و جامعه والیبال آن استان با او هماهنگ و متحد باشند.

دختران والیبالیست امنیت حرفه ای ندارند

رقم قرارداد دختران والیبالیست با مردان قابل مقایسه نیست و مشکل اصلی در زمینه قراردادهای بانوان این است که بازیکن احساس عدم امنیت می کند زیرا فکر می کند ممکن است سال دیگر تیمی برایش نباشد.

بازیکنان به خاطر والیبال و حضور در اردو ، موقعیت های کاری را از دست می دهند و باید خودمان را جای بازیکن بگذاریم. آن ها درآمدی ندارند. سقف قرارداد بازیکنان در لیگ والیبال بانوان ۳۵ تا ۳۸ میلیون تومان است که با توجه به وضعیت تورم و اقتصاد ایران ، هزینه های متحمل شده یک بازیکن و تلاشی که او می کند و فرصت های دیگرش را از دست می دهد رقم بالایی نیست.

خیلی از بازیکنان حتی نتوانستند به خاطر حضور در اردو و تمرین ، تحصیل خود را ادامه دهند اما اگر این امنیت از سوی باشگاه ها ایجاد شود ، مسلما بازیکنان درخواست های معقولانه ای نسبت به توان باشگاه خواهند داشت.

ذوب آهن را تحسین می کنم

من باشگاه ذوب آهن را تحسین می کنم . ذوب آهن هر سال در تیمداری ثابت قدم است و تعصب بازیکنان که چند سال است با جان و دل کار می کنند از احساس امنیت در باشگاه ذوب آهن می آید زیرا آن ها می دانند که ذوب آهن هر سال پای کار است.

گاهی تیم های تازه وارد به دنبال نتیجه اند و این درست نیست. تیم های جدید باید به دنبال بازیکنان جوان باشند ، هزینه های خود را کاهش دهند و بازیکن بسازند و این یک کار ریشه دار است که هم به والیبال خدمت شده و هم اسپانسر را ماندگار کرده ایم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.