17

نگاهی بر عملکرد حمیده عباسعلی در سال 2018 ؛ شرایط حساس در راه المپیک

  • کد خبر : 14355
  • 18 آبان 1397 - 11:40
نگاهی بر عملکرد حمیده عباسعلی در سال 2018 ؛ شرایط حساس در راه المپیک

حمیده عباسعلی در مسابقات کاراته قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در اسپانیا وداعی زودهنگام با مسابقات داشت. او برابر شیما ابوالیزید از مصر باخت و با شکست حریف مصری نتوانست به جدول شانس مجدد برسد تا بر خلاف ۲ دوره گذشته مسابقات جهانی را بدون مدال ترک کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ حمیده عباسعلی که پس از ۲ جام جهانی در آلمان و اتریش و کسب مدال از هر دو دوره این مسابقات ، قصد داشت سومین حضور را با سومین مدال جشن بگیرد در نهایت دست خالی شبه جزیره ایبری را ترک کرد.

حمیده ، ملی پوش کاراته ایران در سنگین ترین دسته وزنی یعنی به اضافه ۶۸ کیلو در جام جهانی ۲۰۱۴ برمن آلمان نقره گرفت و ۲ سال بعد در مسابقات جهانی لینز اتریش در سال ۲۰۱۶ با مدال برنز به کار خود پایان داد و حضور در مادرید ۲۰۱۸ سومین تجربه جهانی او بود اما ناکام در کسب مدال.

شاید کسی فکر آن را نمی کرد که حمیده با انگیزه در همان دور اول بازنده شود و نتواند به مراحل بالاتر صعود کند. ناکامی مادرید ، ادامه مسیر تلخ حمیده عباسعلی در سال ۲۰۱۸ است پس از این که او در بازی های آسیایی جاکارتا موفق به کسب مدال طلا نشد اما پیش از آن در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیده بود.

به طور کلی حمیده عباسعلی در سال ۲۰۱۸ مسیری سینوسی را طی کرده است. او در لیگ جهانی کاراته در روتردام نقره گرفت اما در مرحله دیگر لیگ جهانی در استانبول به دلیل آسیب دیدگی چشم، نتوانست مبارزه کند و بالاجبار از مسابقات انصراف داد.

در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن ، او آمادگی اش را به رخ کشید و با اقتدار قهرمان آسیا شد و برای پنجمین بار صاحب گردن آویز طلای قاره کهن شد تا خود را در بین مشاهیر کاراته زنان آسیا قرار دهد و همین آمادگی در فاصله کوتاه تا آغاز بازی های آسیایی این امید را به وجود آورد تا حمیده در بازی های آسیایی جاکارتا نیز طلا بگیرد اما این امید واهی بود.

یک قرعه بد و شکستی بد موقع در نیمه نهایی برابر رقیبی که حمیده باید در فینال با او روبرو می شد ، به جای طلا مدال برنز را به حمیده اختصاص داد. کاراته کای با اخلاق ایران بلافاصله عازم مسابقات کاراته وان برلین شد اما در این مسابقات در دور دوم حذف شد.

با این حال ، مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا می توانست خط بطلانی بر حادثه جاکارتا باشد اما این بار حمیده صاحب مدال نشد و برای نخستین بار مسابقات جهانی را دست خالی ترک کرد.

عباسعلی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش دارد و می داند پس از مسابقات جهانی اسپانیا که تاثیر مهمی در سهمیه بازی های المپیک دارد ، باید به دنبال جبران مافات و کسب امتیازات لازم از مراحل کاراته وان باشد تا بتواند المپیک توکیو را ببیند. این موضوع با توجه به دشوار شدن حضور در کاراته وان ها (به دلیل هزینه های چند برابری ناشی از جهش نرخ ارز) شرایط خاص و پیچیده ای پیش روی حمیده قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.