کاراته قهرمانی جهان/ کومیته تیمی ایران در رده بندی برابر اسپانیا ؛ تاریخ ساز می شوند؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

کاراته قهرمانی جهان/ کومیته تیمی ایران در رده بندی ؛ تاریخ ساز می شوند؟

  • کد خبر : 14403
  • 19 آبان 1397 - 11:50
کاراته قهرمانی جهان/ کومیته تیمی ایران در رده بندی ؛ تاریخ ساز می شوند؟

رقابت های کاراته قهرمانی جهان امروز شنبه ۱۹ آبان در مادرید ادامه می یابد و تیم ملی ایران در بخش کومیته تیمی در دیدار رده بندی برابر میزبان تورنمنت ، اسپانیا قرار می گیرد. مبارزه بسیار دشوار برای برنز. آیا آن ها می توانند تاریخ ساز شوند؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ تیم ملی کاراته بانوان در مسابقات کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا حضور دارد و در بخش کومیته تیمی به مسابقه ای حساس و بسیار دشوار رسیده است.

پس از این که در کومیته انفرادی ۴ نفر از ۵ دختر کاراته کای ایران یکی پس از دیگری حذف شدند و فقط سارا بهمنیار به رده بندی وزن منهای ۵۰ کیلو رسید ، حالا ایران در بخش تیمی به شانس مدال دست یافته و برای کسب مدال برنز جهان باید برابر اسپانیای قدرتمند قرار گیرد. مسابقه ای که امروز شنبه ۱۹ آبان در مادرید برگزار می شود.

آن ها البته استحقاق رسیدن به فینال را هم داشتند و برابر تیم ملی ژاپن ، قدرت کاراته جهان در آخرین گام بازنده شدند و حریف را به شدت آزار دادند. در حقیقت رای داوران و هانتی سبب شد ایران در مسابقه برابر ژاپن بازنده شود و پرچم داورها می توانست تیم ستاره موسوی را به فینال برساند.

اولین حریف ایران در کومیته تیمی سنگال ، تیمی از قاره آفریقا بود .پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی در این مسابقه با نتایج مشابه ۲ بر صفر بر رقبای خود پیروز شدند و رزیتا علیپور برابر حریفش مساوی کرد تا در نهایت پیروزی ۲ بر صفر با ایران باشد.

در دور دوم هلند ، حریف ایران شد که در این بازی نزدیک ایران توانست یک بر صفر هلند را شکست دهد. رقابت پگاه زنگنه و فاطمه چالاکی با حریفان هلندی صفر صفر مساوی شد و حمیده عباسعلی با حریف هلندی ۳ بر ۳ مساوی کرد و در نهایت در مسابقه تاثیرگذار و سرنوشت ساز ، حمیده عباسعلی دوباره روی تاتامی رفت و این بار ۴ بر صفر حریفش را شکست داد تا ایران هلند را هم قربانی کند.

در دور سوم ، ایران به سد ژاپن برخورد کرد اما با تمام توان برابر قدرت جهانی ، ایستادگی کرد. فاطمه چالاکی ابتدا حریف ژاپنی اش را یک بر صفر برد و امید را به اردوی ایران آورد . سپس حمیده عباسعلی برابر حریف ژاپنی صفر صفر مساوی کرد و در ادامه رزیتا علیپور به حریف ژاپنی دو بر یک باخت اما در مسابقه تعیین تیم برنده حمیده عباسعلی با حریف ژاپنی صفر صفر کرد که رای داوران در هانتی با پیروزی رقیب حمیده و در مجموع برد ژاپن همراه بود.

با راهیابی کومیته تیمی ژاپن به فینال ، ایران این شانس را یافت تا در جدول شانس مجدد رقابت کند و بدین ترتیب حریف ترکیه شد. در مسابقه برابر ترکیه ابتدا رزیتا علیپور روی تاتامی رفت که برابر حریفش به تساوی یک بر یک رسید. همین نتیجه در مسابقه دوم با حضور فاطمه چالاکی تکرار شد و در مسابقه سوم هم حمیده عباسعلی با حریف ترک صفر صفر مساوی کرد. در نبرد چهارم عباسعلی دوباره روی تاتامی رفت و یک بر صفر حریفش را شکست داد تا ایران در نهایت یک بر صفر ترکیه را شکست دهد و به یک قدمی رده بندی برسد.

مسابقه پایانی در راه رسیدن به رده بندی برابر تیم کوزوو برگزار شد که ملی پوشان کشورمان موفق شدند این تیم را هم با برتری فاطمه چالاکی و پگاه زنگنه ۲ بر صفر به سود خود خاتمه دهند و به دیدار رده بندی برسند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.