19

داستان محیا دارابیان و سومین طلای متوالی از سنگ نوردی نوجوانان آسیا

  • کد خبر : 14516
  • 21 آبان 1397 - 12:29
داستان محیا دارابیان و سومین طلای متوالی از سنگ نوردی نوجوانان آسیا

محیا دارابیان ، ستاره آینده دار سنگ نوردی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ترک عادت نکرد و باز هم مدال طلای قاره را به دست آورد. این برای سومین بار است که محیا چنین عنوانی به دست آورده. او و الناز رکابی ، مربی اش ، تیمی دو نفره اند و با فاصله ، بهترین های ایران.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت های سنگ نوردی قهرمانی نوجوانان آسیا در چین با درخشش تکراری یک دختر سنگ نورد ایرانی همراه بود. محیا دارابیان موفق شد همانند ۲ دوره گذشته در ماده سرعت ، طلای سنگ نوردی آسیا را کسب کند.

محیا یک دختر نوجوان زنجانی است و البته زنجانی بودن او و سنگ نورد بودنش چندان عجیب نیست. زیر ساخت های رشته سنگ نوردی در زنجان به مراتب قوی تر از هر نقطه دیگر در کشور است و همین موضوع سبب شده بهترین های ایران از زنجان به سنگ نوردی آسیا و جهان معرفی شوند.

نقطه آغاز راه محیا دارابیان برای ورود به رشته ای که استعدادهایش را در آن نشان داده پدرش است. پدر محیا کوهنورد و مربی سنگ نورد بود و او را با این رشته آشنا کرد و امروز این آشنایی به نقاط روشنی انجامیده است.

محیا دارابیان در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران در این باره می گوید : در مسابقات نوجوانان آسیا ۴۵۰ نفر حضور داشتند و من از ایران تنها شرکت کننده ای بودم که در هر ۳ ماده موجود ، یعنی سرعت ، بولدرینگ و سرطناب شرکت کرده بودم و خوشحالم که همانند ۲ دوره قبلی ، توانستم در ماده سرعت طلا بگیرم.

سنگ نورد خوش آتیه که در بخش بولدرینگ چهارم و در ماده سرطناب نیز مقام پنجم آسیا را کسب کرد می افزاید : در ماده ی سرطناب و بولدرینگ ورزشکاران کره جنوبی و ژاپن که هر دو در سطح دنیا مقام آور هستند قوی ترین رقیبان من بودند . کاملا آماده بودم و توانستم در فینال سرعت رقبایم از چین و اندونزی را شکست دهم و رکورد ۹.۳۴ را ثبت کنم.

محیا می گوید انتظار کسب این مدال را داشته : خدا کمکم کرد که مدال طلای سرعت را به دست بیاورم. مدت ها تمرین کرده بودم و اهداف بزرگی دارم.از ۱۳ سالگی در رده سنی بزرگسالان – علاوه بر مسابقات رده سنی نوجوانان – همپای دیگر سنگ نوردها مسابقه داده ام و مقام کسب کرده ام و می خواهم پیشرفت کنم.

جالب است که بدانید مربی او کسی نیست جز الناز رکابی ، برجسته ترین چهره سنگ نوردی زنان ایران که همین چند روز قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در فینال بولدرینگ در ژاپن ششم شد : “مربی من الناز رکابی است و همیشه در مسابقات قهرمانی کشور ، او اول است و من دوم. در هفته ۶ روز تمرین می کنم و باید قله های زیادی را فتح کنم”.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.