18

محمدیان: مشکل حجاب در جودوی جهان سیاسی نیست / رویمان نمی شود مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کنیم

  • کد خبر : 14831
  • 27 آبان 1397 - 13:54
محمدیان: مشکل حجاب در جودوی جهان سیاسی نیست / رویمان نمی شود مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کنیم

لیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون جودو در گفتگویی به بیان توضیحاتی در مورد مشکل حجاب دختران جودوکار ایران در مسابقات بین المللی و مورد خاص مارال مردانی پرداخته است. او همچنین گفته قرار است طرحی برای حجاب از سوی ایران آماده و برای تصویب به فدراسیون جهانی ارائه شود. محمدیان مداخله سیاسی در موضوع حجاب در جودو را رد کرده است.

لیلا سادات محمدیان در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛  در خصوص وضعیت حجاب ورزشکاران دختر ایران در میادین بین المللی اظهار کرد: در روزهای آغازین ورودم به فدراسیون جودو ، آقای درخشان با من جلساتی داشتند و شرایط بانوان را در مسابقات بین المللی مشخص کردند . شرایط هم بدین شکل بود که ما در مسابقات آسیایی مشکلی نداریم اما در المپیک و جهانی حجاب ما مورد قبول واقع نشده و ر بطی به مسائل سیاسی ندارد و دلیل آن فنی است.

او ادامه داد: ایرادی که فدراسیون جهانی جودو به حجاب ما می گیرند که در یکی از فنون جودو اگر یقه ورزشکار بگیرند و مقنعه ای در کار باشد ایمنی ورزشکار به خطر می افتد. آقای درخشان با من صحبتی داشند که ما حجابی را که دغدغه ایمنی ورزشکار را از بین می برد طراحی و آن را دوباره در فدراسیون جهانی و با توجه به ارتباطی که با ماریوس ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو وجود دارد مطرح کنیم.

نایب رئیس فدراسیون جودو در خصوص مشکل حجاب مارال مردانی در المپیک جوانان در آرژانتین گفت: دختران ما در کمپ بین المللی ژاپن که تمام قهرمانان ژاپن در آن تمرین می کنند یک هفته با همین حجاب تمرین کردند و مشکلی هم نبود. متاسفانه در مورد موضوع مارال مردانی، ما در عمل انجام شده قرار گرفتیم . ما در سطح قاره هنوز حرفی برای گفتن نداریم اما ناگهان مارال مردانی وایلد کارت گرفت و دعوت به المپیک شد و همه چیز به سرعت اتفاق افتاد.

محمدیان اضافه کرد: ایجاد مشکل در بحث حجاب مارال مردانی در ذهن من بود اما در آن مقطع آقای درخشان در سفر بود و فرصتی هم برای طراحی حجاب جدید و ارائه آن به فدراسیون جهانی و گرفتن تایید وجود نداشت. از سوی دیگر با توجه به مورد مشابهی که برای یک جودوکار مصری پیش آمده بود و آقای درخشان در آن مسابقات برای ورزشکار مصری پادرمیانی کرده بود ما اندک امیدی داشتیم که رایزنی ها بتواند به حل مشکل کمک کند.

وی عنوان کرد: موضوع پیش آمده برای مارال  مردانی از عهده ما خارج بود زیرا زمانی برای پیدا کردن راهکار نداشتیم و مجبور بودیم با امید به رفع مسئله مردانی را به آرژانتین اعزام کنیم و پس از آن به دنبال طراحی حجاب ایمن برویم. این کار در حال حاضر در حال انجام است و من با 2 طراح صحبت کرده ام و قرار است به زودی طرح های پیشنهادی آن ها را بگیریم و آماده ارائه به وزارت ورزش و فدراسیون بین المللی جودو کنیم.

نایب رئیس فدراسیون جودو  درباره جای خالی برگزاری لیگ جودوی بانوان گفت: لیگ جودوی بانوان متاسفانه فعال نیست. سال گذشته پیشنهاد فدراسیون این بود که هر 3 ماه یک بار مسابقات جایزه بزرگ جودوی بانوان برگزار کنیم اما یک دوره آن برگزار شد و به دلیل پاره ای مشکلات مالی نتوانستیم جوایز آن را تامین کنیم و به همین دلیل حتی رویمان نمی شود که دوباره این مسابقات را فراخوان کنیم.

محمدیان در تشریح برنامه های آتی جودوی بانوان کشور تا پایان سال اظهار کرد: مسابقات جودوی استعدادهای برتر کشور 7 آذر در یزد برگزار می شود و 20 آذر مسابقات قهرمانی کشور در بزرگسالان در همدان انجام خواهد شد.

او افزود: همچنین مسابقات کاتا را برای اولین بار در دو رده زیر 21 و بالای 21 سال برگزار خواهیم کرد و زمینه فعالیت جودوی کارگری بانوان هم به همت مسئولان ورزش کارگری راه اندازی شده و تا قبل از پایان سال مسابقات قهرمانی کشور کارگری را نیز خواهیم داشت. علاوه بر این حضور در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور یکی از برنامه های جدی فدراسیون برای توسعه دانشجویی جودو است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.