توسعه کشتی زنان در خاورمیانه ؛ پس از ایران نوبت به عراق رسید | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

توسعه کشتی زنان در خاورمیانه ؛ پس از ایران نوبت به عراق رسید

  • کد خبر : 14834
  • 27 آبان 1397 - 14:48
توسعه کشتی زنان در خاورمیانه ؛ پس از ایران نوبت به عراق رسید

موج کشتی زنان در خاورمیانه اکنون به بین النهرین رسیده است . ایران در سال 2018 به طور جدی وارد حوزه کشتی زنان شد و عراق نیز به تدریج خود را با این موج همراه می کند. حاصل این موضوع اولین حضور دو کشور ایران و عراق در مسابقات بین المللی کشتی کلاسیک در لبنان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ کشتی زنان در ایران در حال رشد است و برگزاری اولین دوره لیگ کشتی بانوان و اعزام تیم ایران به مسابقات بین المللی لبنان در بیروت که با قهرمانی ایران نیز همراه بود حاکی از تغییر در بدنه ورزش ایران و نگرشی جدید به کشتی در میان دختران ایرانی است.

با این حال ، این موضوع تنها در ایران به چشم نمی خورد و به نظر می رسد کشورهای خاور میانه و عمدتا مسلمان که پیش از این کشتی را مغایر با اصول آیینی خود می دیدند با به رسمیت شناخته شدن پوشش اسلامی به تدریج راه خود را در این رشته پیدا می کند.

عراق پس از ایران وارد این روند شده و دخترانی کشتی گیر در این کشور تلاش می کنند کشتی را در اجتماع عراق به عنوان رشته ای که در آن جنسیت مطرح نیست بشناسانند. عالیه حسین یک کشتی گیر زن عراقی است که به همراه تعداد نه چندان زیادی از دخترانی که مثل او عاشق کشتی هستند به تمرین مشغول شده است.

عالیه حسین پیش از این در رشته های دوچرخه سواری و بسکتبال فعالیت می کرد اما نتوانست در برابر علاقه اش به کشتی مقاومت کند. مورد جالب در مورد او این است که زمانی که علاقه اش را مطرح کرده به شدت از سوی خانواده اش با مخالفت مواجه شده و حتی بابت علاقه به این رشته کتک خورده است اما در نهایت توانسته خانواده اش را نسبت به علاقه اش تسلیم کند.

کشتی بانوان در عراق

او در شهر دیوانیه عراق همراه با حدود 30 دختر علاقمند دیگر تمرین می کند و امیدوار است تعداد کشتی گیران زن در عراق بیشتر شود. عالیه حسین با توجه به خصوصیات فیزیکی اش احساس می کند می تواند به موفقیت های بزرگی در این رشته برسد.

بافت فرهنگی کشورهای عربی به ویژه عراق که از نظر پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی در شرایط ضعیف تری نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین همسایه های غربی اش ، سوریه ، اردن و لبنان قرار دارد سبب می شود دختران ورزشکار در این کشور با مشکلات زیادی برای فعالیت های ورزشی جدی مواجه باشند با این حال موج تغییر و بازسازی عراق اکنون پای خود را به مسائل اجتماعی عراق نیز باز کرده و دختران عراقی همانند همتایانشان در ایران تلاش می کنند به تدریج در ورزش زنان پیشرفت کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.