حفظ ورزشکار در اوج ؛ مشکل همیشگی برای تکواندوی ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11

حفظ ورزشکار در اوج ؛ مشکل همیشگی برای تکواندوی ایران

  • کد خبر : 14838
  • 27 آبان 1397 - 15:45
حفظ ورزشکار در اوج ؛ مشکل همیشگی برای تکواندوی ایران

سوال همیشگی تکواندو ایران چه در بخش پسران و چه در بخش دختران این است چرا نمیتوانیم ورزشکاری که در اوج هست را در اوج نگه داریم؟ در حقیقت قهرمانان ما ، به صورت مقطعی موفق می شوند و برای مدت طولانی قهرمان نمی مانند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ حتما نام لی دائه هون،جید جونز،پانیپاک،کیم سو هی و….را شنیده اید تکواندوکارانی که در اکثر اوقات در فرم ایده ال خود قرار دارند و اگر افتی هم داشته باشند به سرعت برطرف می شود.

اما چرا ستاره های تکواندو ایران پس از مدتی که در اوج هستند به شدت افت می کنند و هیچ وقت به اوج خود بر نمی گردند؟!مثال برای این سوال در بخش دختران و پسران کم نیست.

نمی توان خود ورزشکار را در این اتفاق بی گناه دانست. گاه حاشیه هایی از برخی تکواندوکاران می بینیم که همین حاشیه ها زمینه ساز سقوط ورزشکار می شوند. اختلاف تکواندو کاران دختر ما و بقیه کشور ها در انجاست که ما فقط نام حرفه ای بودن را یدک می کشیم در حالی که دختران ما اصلا حرفه ای نیستند.

برای مثال حتما شنیده اید که فلان تکواندو کار برای این مسابقات نزدیک 10 کیلوگرم کم کرده است. اتفاقی که کم ترین عارضه اش ناراحتی گوارشی و پایان یافتن زندگی ورزشی بازیکن خواهد بود. اما چنین اتفاقی در هیچ جای دنیا جز ایران رخ نمی دهد.

کافی است یک روز به استوری های لارن ویلیامز ستاره بریتانیایی توجه کنیددختری که همه کارهایش طبق برنامه است حتی استفاده از فضای مجازی. نقش فدراسیون هم در برگرداندن ستاره هایش به اوج کلیدی است.

سال 2012 بود که میلیکا ماندیچ صرب 243 روز مانده به المیپک لندن  دچار پارگی رباط ACL شد. فدراسیون تکواندوی صربستان طی برنامه ریزی درست ستاره خود را در کمال ناباوری به المپیک رساند و این میلیکا بود که با چشمان اشک بار قهرمان المیپک لندن شد.

موفقیت و افتخار مختص دختران خارجی نیست. ما ستاره هایی داریم که قهرمان جهان و اسیا و رکوردار جهان و اسیا هستند و برای ادامه موفقیت باید حرفه ای بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.