14

همه چیز در مورد مسابقات هندبال زنان آسیا در ژاپن + برنامه مسابقات ایران

  • کد خبر : 15309
  • 07 آذر 1397 - 10:44
همه چیز در مورد مسابقات هندبال زنان آسیا در ژاپن + برنامه مسابقات ایران

برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد. بر این اساس اولین مسابقه ایران برابر قزاقستان برگزار می شود و به استثنای مسابقه دوم و سوم ، ایران هر روز در مرحله گروهی به میدان می رود.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت های هندبال قهرمانی زنان آسیا از جمعه 9 خرداد در شهر کوماموتو در ژاپن آغاز می شود و تیم ملی ایران یکی از 10 تیم حاضر در این مسابقات است.

درباره کوماموتو

کوماموتو شهری جنوبی در جزیره کیوشو ژاپن و مرکز ایالت کوماموتو است. این شهر با جمعیت تقریبی 750 هزار نفر در ماه نوامبر و دسامیر هوایی مثل ایران پاییزی و بارانی دارد و دمای هوای تقریبی آن در این زمان از سال حدود 15 درجه سانتی گراد است.

کوماموتو در ورزش ژاپن با فوتبال و بسکتبال شناخته می شود زیر یک تیم در لیگ دسته دوم فوتبال ژاپن و یک تیم نیز در لیگ دسته دوم بسکتبال ژاپن دارد. همچنین در سال 1997 که ژاپن میزبان مسابقات هندبال قهرمانی جهان شد کوماموتو یکی از شهرهای میزبان بود.

از نظر توریستی ، وجود قلعه کوماموتو که یک اثر سنتی و تاریخی است سبب جذب گردشگر به این شهر می شود. همچنین وجود 9 مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی در کوماموتو این شهر نه چندان بزرگ را به یکی از مراکز مهم آموزشی در ژاپن تبدیل کرده است.

نماد شهر کوماموتو یک خرس سیاه با گونه های قرمز است که کومامون نام دارد.

سالن های مسابقات

3 سالن برای برگزاری مسابقات هندبال زنان آسیا در نظر گرفته شده است. اولین سالن ، مجموعه ورزشی ایالتی کوماموتو است . این سالن با ظرفیت 4 هزار صندلی در سال 1982 تاسیس شده و میزبان مسابقات تیم بسکتبال کوماموتو ولترز در لیگ دو بسکتبال ژاپن است.

سالن دوم ، مجموعه ورزشی اصلی یاتسوشیرو نام دارد که سالن آن می تواند حداکثر با احتساب سکوهای متحرک 4300 تماشاگر را در خود جای دهد. سالن سوم نیز در خارج از کوماموتو ، مجموعه ورزشی یاماگا سیتی است.

سالن یاماگا میزبان دیدارهای ایران برابر ژاپن و نیوزیلند است

سالن کوماموتو در هیچ یک از بازی های دور گروهی میزبان نیست اما پس از شروع دور دوم مسابقات ، تمامی رقابت ها در سالن ایالتی کوماموتو برگزار می شود.

فهرست ایران

تیم ملی ایران با 18 بازیکن در این مسابقات حاضر است. نرگس شیخی، هانیه لک، آرزو محمدی، فاطمه خلیلی بهفر ، فاطمه موسوی، مهسا یزدانی، شیدا فلاحی، ساناز رجبی، مینا وطن‌پرست، صونا بیداد، ستاره رحمانیان، زهرا فقیهی، مرضیه افشاری، حدیثه نوروزی، راضیه جانباز، شقایق باپیری، مژگان قهرمانی، نیوشا مرادبخش ۱۸ بازیکنی هستند که در ترکیب تیم ملی هندبال بانوان قرار دارند.

الناز قاسمی و مریم یوسفی بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت حضور در این مسابقات را از دست داده اند و حضور آن ها می توانست کمک بزرگی برای تیم باشد. نشیمن شافعیان و مرضیه یوسف مربیگری این تیم را برعهده دارند و عزت الله رزمگر به عنوان مشاور فنی، طاهره مبری به عنوان سرپرست و مربی بدنساز همراه تیم ملی هستند.

برنامه مسابقات

جمعه ۹ آذر

استرالیا – قزاقستان

سنگاپور – چین

 نیوزلند – ژاپن

 هند – کره جنوبی

شنبه ۱۰ آذر

ایران – قزاقستان / ساعت 08:15 وقت تهران , سالن یاتسوشیرو

 هنگ کنگ – چین

استرالیا – ژاپن

سنگاپور – کره

یکشنبه ۱۱ آذر

قزاقستان – نیوزیلند

چین – هند

استرالیا – ایران / ساعت 10:30 صبح ، سالن یاتسوشیرو

سنگاپور – هنگ کنگ

سه شنبه ۱۳ آذر

هنگ کنگ – کره جنوبی

نیوزلند – استرالیا

هند – سنگاپور

ایران – ژاپن / ساعت 13:30 ، سالن یاماگا

چهارشنبه ۱۴ آذر

کره جنوبی – چین

نیوزیلند – ایران / ساعت 11:15 به وقت تهران ، سالن یاماگا

هند – هنگ کنگ

ژاپن – قزاقستان

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.