13

فرهنگ هواداری ؛ از فرانسه تا ایران / تیفوسی ها زنان را تشویق می کنند

  • کد خبر : 15373
  • 07 آذر 1397 - 19:24
فرهنگ هواداری ؛ از فرانسه تا ایران / تیفوسی ها زنان را تشویق می کنند

انتشار تصاویری از هواداران دو آتشه و تیفوسی تیم فوتبال زنان پاری سن ژرمن ابعاد جدیدی از فرهنگ هواداری در ورزش زنان را به تصویر کشیده است. به نظر می رسد مفاهیمی فراتر از جنسیت در فرهنگ هواداری در حال توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ فوتبال زنان در فرانسه در مسیر توسعه قرار دارد و تیم های باشگاهی فوتبال زنان در این کشور در سطح اروپا به موفقیت های پرشماری رسیده اند که آخرین آن ها المپیک لیون است که سال گذشته قهرمان چمپیونز لیگ زنان شد.

لیون یکه تاز فوتبال فرانسه نیست و رقیب اصلی و سرسخت این تیم پاری سن ژرمن است به طوری که دو باشگاه همان طور که در فوتبال مردان در لوشامپیونه با هم رقابتی جدی دارند در فوتبال زنان نیز این رقابت تنگاتنگ و حساس را ادامه می دهند.

در جریان دیدار تیم های فوتبال زنان پاری سن ژرمن و المپیک لیون در پاریس ، سکوهای ورزشگاه محل برگزاری مسابقه شاهد انبوه هواداران پی اس جی بود. هواداران متعصب با پیراهن های پاری سن ژرمن ، همراه با مشعل و دود و چهره های رنگی و شمایلی همانند هولیگان هایی که در فوتبال انگلیس می بینیم.

در قابی منتشر شده از این بازی ، بازیکنان تیم زنان پاری سن ژرمن پس از گشودن دروازه لیون یکدیگر را در آغوش گرفته اند اما بخش جذاب تر این قاب، شور و انرژی روی سکوهایی است که در شادی گل پاریسی ها غوطه ور است.

نکته جالب دیگر این است که هواداران دو آتشه پی اس جی اغلب مرد هستند. برای آن ها فرقی نمی کند کسانی که درون زمین می جنگند مرد هستند یا زن. آن ها فارغ از جنسیت لوگوی باشگاه را می پرستند و عاشقانه و بی دریغ از باشگاهشان حمایت می کنند.

به همین دلیل است که آن ها همان طور که در پارک دو پرنس برای نیمار ، کاوانی و امباپه فریاد می کشند در مسابقات لیگ زنان نیز ، ورزشگاه را با حال و هوایی شور انگیز تصرف می کنند. به طور صادقانه ، این فرهنگ هواداری در بسیاری از کشورهای پیشرفته در فوتبال زنان وجود ندارد.

در آلمان ، انگلیس ، ایتالیا و آمریکا که فوتبال زنان در سطح باشگاهی پیشرفت زیادی داشته هنوز خبری از این مدل هواداری نیست. فرانسوی ها شکل جذب کننده ای از هواداری از ورزش زنان را به تصویر کشیده اند. به عنوان یک مقایسه با ایران ، مردان در ورزش ایران حق حضور در مسابقات ورزشی زنان را ندارند حتی با وجود این که زنان در این مسابقات از حجاب اسلامی استفاده می کنند.

به همین دلیل است که سکوهای مسابقات ورزشی زنان در ایران اغلب خالی است و زنان نیز علاقه چندانی به پر کردن سکوهای مسابقات همجنس های خود نشان نمی دهند. به نظر می رسد تغییر فرهنگ هوادارای در ورزش زنان ، چیزی شبیه به یک زنجیر به هم پیوسته است که نمی توان بخش هایی از آن را حذف کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.