38

ایران 19 هنگ کنگ 17 / خیز هندبال ایران برای پنجمی ؛ به انتظار بازی انتقامی با استرالیا

  • کد خبر : 15749
  • 16 آذر 1397 - 16:06
ایران 19 هنگ کنگ 17 / خیز هندبال ایران برای پنجمی ؛ به انتظار بازی انتقامی با استرالیا

تیم ملی هندبال زنان ایران با پیروزی بر هنگ کنگ در یک بازی نزدیک و دشوار اکنون آماده یک مصاف انتقامی با استرالیا است. برنده بازی با کانگوروها تیم پنجم تورنمنت خواهد بود و تیم بازنده ، تیم ششم. ایران می خواهد این بار بر خلاف مرحله گروهی ، برابر استرالیا سربلند باشد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ تیم ملی هندبال زنان ایران پس از گذراندن ۵ بازی در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در کوماموتوی ژاپن اکنون به خاکریز آخر رسیده. جایی که عنوان پنجم و ششمی تورنمنت تقسیم می شود.

امروز جمعه ۱۶ آذر ۹۷ در مرحله پلی آف مسابقات هندبال زنان آسیا در ژاپن در گروه بازنده ها ، ایران به عنوان تیم چهارم گروه خود به مصاف تیم سوم گروه دیگر ، هنگ کنگ رفت و با شکست این تیم ، حالا دوباره حریف تیمی شده که یک بار در دور گروهی به آن باخته است: استرالیا.

در بازی ایران و هنگ کنگ ، روال بازی برای ایارن تقریبا مشابه بازی های گذشته بود. یک شروع فوق العاده (در پایان ۱۰ دقیقه اول ۶ بر یک پیش افتادیم)، تعادل نسبی در جریان بازی و در نهایت نیمه دوم همراه با سقوط تدریجی توان تیمی . با این وجود ایران ایثارگرانه هنگ کنگ را شکست داد آن هم در وضعیتی که جریان نیمه دوم برای ما خطرناک پیش می رفت.

پیروزی بر هنگ کنگ بر خلاف آن چه در دقایق ابتدایی بازی به نظر می رسید آسان نبود. هنگ کنگی ها نسبت به دوره گذشته پیشرفت کرده بودند و در نیمه دوم به شدت ایران را آزار دادند به طوری که شاید اگر بازی ، دو سه دقیقه دیگر ادامه داشت باید با تردید در مورد احتمال برد ایران صخبت می کردیم.

با این حال ، غیرت دختران ایران و عزم راسخ برای پیروزی به کمک تیم آمد. آن ها جنگاورانه ایستادگی کردند و اجازه ندادند هنگ کنگ ، عملیات جسورانه اش را تکمیل کند و اکنون مهم این است که ایران برای پنجمی می جنگد.

در مسابقه با هنگ کنگ ، باز هم راضیه جانباز یک مهره مهم برای ایران بود. با ذهنی باز و روحیه ای خستگی ناپذیر ، راضیه یک مهره غیر قابل جایگزینی برای تیمی به نظر می رسد که بیشتر به توان درون زمین متکی است تا قدرت ذهنی روی نیمکت.

راضیه جانباز در این بازی ۵ گل به ثمر رساند و مژگان قهرمانی و ساناز رجبی هر کدام ۴ بار دروازه هنگ کنگ را گشودند. شیدا فلاحی با ۳ گل ، فاطمه سادات موسوی با ۲ گل و مرضیه افشاری با یک گل ، بزم ایرانی را در جنوب ژاپن تکمیل کردند گرچه بخش اصلی ماجرا شنبه ۱۷ آذر برابر استرالیا رقم می خورد و پیروزی در این بازی انتقامی ، این فرصت را به ما می دهد که به تیمی که به بدترین شیوه ممکن ، پشتیبانی و هدایت شد افتخار کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.