14

سارا خادم الشریعه نایب قهرمان شطرنج سریع جهان شد / جایزه 250 میلیون تومانی برای سارا

  • کد خبر : 16194
  • 08 دی 1397 - 12:23
سارا خادم الشریعه نایب قهرمان شطرنج سریع جهان شد / جایزه 250 میلیون تومانی برای سارا

مسابقات شطرنج سریع جهان موسوم به شطرنج رپید با افتخاری بزرگ برای ایران خاتمه یافت و سارا خادم الشریعه در ادامه روند رو به رشد خود در ماه‌های گذشته این بار در شطرنج سریع برای نخستین بار نایب قهرمان جهان شد. این موفقیت پاداشی ۲۵ هزار دلاری را برای او به همراه دارد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – سارا خادم الشریعه که به دلیل صعود قابل توجه در رنکینگ زنان شطرنج باز جهان مورد توجه قرار گرفته بود اکنون افتخار دیگری کسب کرده است و نایب قهرمانی در مسابقات شطرنج سریع جهان عنوان جدیدی برای او به ارمغان آورده است.

به نقل از طرفداری، در مسابقات شطرنج رپید قهرمانی جهان در سن پطرزبورگ روسیه سارا خادم الشریعه موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد. این برای نخستین بار است که یک دختر ایرانی توانسته به چنین عنوانی دست پیدا کند.

خادم الشریعه در این باره گفت: موفقیت در این مسابقات به دلیل جوایز ارزشمند نقدی آن اهمیت زیادی برای شطرنج بازان جهان دارد و به همین دلیل بهترین های جهان در این مسابقات حضور داشتند اما به طور صادقانه فکر نمی کردم در این مسابقات بتوانم مدالی کسب کنم.

بانوی اول شطرنج ایران ادامه داد:  پیش بینی من قرار گرفتن در بین ۱۰ نفر برتر مسابقات بود و این هدف را قبل از سفر به روسیه ترسیم کرده بودم اما در مسابقه همه چیز خوب پیش رفت و خوشحالم که هم مقام نایب قهرمانی و هم پاداش مالی این مسابقات را به دست آورده ام.

پاداش نایب قهرمانی در شطرنج رپید جهان ۲۵ هزار دلار است و بدین ترتیب خادم الشریعه با احتساب دلار ۱۰ هزار تومانی، ۲۵۰ میلیون تومان از حضور در این مسابقات درآمد کسب کرده است. موفقیتی که مهر تاییدی بر مسیر رو به رشد دختر شطرنج باز است.

پاداش ۲۵ هزار دلاری سارا خادم الشریعه از مسابقات سن پطرزبورگ به او کمک می‌کند تا بتواند در آینده در مسابقات بین المللی بیشتری شرکت کند زیرا حضور در تورنمنت‌های مختلف نیازمند پول است و خادم الشریعه پیش از این تأمین هزینه حضورش در مسابقات را به عنوان یک دغدغه عنوان کرده است.

خادم الشریعه در آخرین رده بندی شطرنج بازان جهان با جهشی خیره کننده از رتبه ۳۰ به رده نوزدهم جهان رسید اما او هنوز هم از قرار گرفتن در جمع ۲۰ شطرنج باز برتر رنکینگ فیده راضی نیست و می‌خواهد رتبه‌اش را یک رقمی کند. اتفاقی که با توجه به عزم جدی او دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

موضوع دیگر در مورد سارا خادم الشریعه این است که او هنوز یک شطرنج باز جوان است و برای موفقیت‌های بزرگ و قرار داشتن در اوج برای مدت طولانی زمان زیادی دارد. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود سارا خادم الشریعه سال‌های متمادی به عنوان برند شطرنج ایران در عرصه بین المللی شناخته شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.