15

پیکان ۳ ذوب آهن ۲ ؛ پیروزی بزرگ پیکان و پایان صدرنشینی ذوب آهن در لیگ والیبال

  • کد خبر : 16275
  • 14 دی 1397 - 12:44
پیکان ۳ ذوب آهن ۲ ؛ پیروزی بزرگ پیکان و پایان صدرنشینی ذوب آهن در لیگ والیبال

بازی بزرگ نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال بانوان با پیروزی پیکان برابر ذوب آهن به پایان رسید. شاگردان میترا شعبانیان در روزی که حمایت هزار هوادار را در خانه والیبال تهران پشت سر خود داشتند در ست پنجم ذوب آهن را زمین گیر کردند تا بالاخره به صدر جدول لیگ والیبال بانوان برسند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – بازی سرنوشت برای لیگ والیبال بانوان را پیکان به تلافی شکست در اصفهان، برد و پس از هفته‌ها تعقیب ذوب آهن در بالای جدول سرانجام موفق شد به صدر جدول لیگ برسد و این صدرنشینی تا قهرمانی راهی طولانی در پیش ندارد.

تیم‌های پیکان و ذوب آهن پنج شنبه 13 دی در خانه والیبال تهران در شرایطی به دیدار هم رفتند که پیش از این بازی ذوب آهن در صدر و پیکان در رده دوم قرار داشت اما پیکان که می‌دانست در صورت شکست باید قید قهرمانی را بزند تمام توان خود از جمله حضور هواداران را به کار بست و در نهایت در ست پنجم پیروزی را به دست آورد.

در این مسابقه در ست نخست رقابت تنگاتنگ دو تیم در نهایت با برتری ۳۰ بر ۲۸ ذوب آهن به پایان رسید اما در ست دوم پیکان ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد و با برتری ۲۵ بر ۲۳ در ست سوم در آستانه فتح این بازی بزرگ قرار گرفت با این حال در ست چهارم جریان بازی تغییر کرد.

ذوب آهن که قصد باختن نداشت در ست چهارم توانست ۲۵ بر ۲۳ پیروز شود و بدین ترتیب پس از تساوی ۲ بر ۲ دو تیم، بازی به ست پنجم کشیده شد. در این ست و در شرایطی که یک هزار هوادار تهرانی فشار زیادی روی ذوب آهن وارد می‌کردند پیکان با حمایت تماشاگرانش این ست را ۱۵ بر ۷ برد و فاتح مسابقه‌ای حساس و تعیین کننده شد.

بازی رفت در اصفهان با پیروزی ۳ بر ۲ ذوب آهن به پایان رسیده بود و اکنون پیکان این شکست را تلافی کرده است. سال گذشته نیز جنگ قهرمانی بین همین دو تیم بود که سرانجام پیکان بر اریکه قهرمانی تکیه زد و در حال حاضر نزدیک‌تر از رقیب اصفهانی به قهرمانی است.

پیکان با این پیروزی همانند ذوب آهن ۶ برد، یک شکست و ۱۸ امتیاز دارد اما وضعیت تفاضل امتیاز بهتر پیکان این تیم را در صدر قرار داده است. بدین ترتیب ۳ بازی آینده پیکان و ذوب آهن و تک تک امتیازاتی که دو تیم برابر حریفان به دست می‌آورند در تعیین قهرمانی اثرگذار خواهد بود و این خبر خوشایندی برای تیم‌هایی که قرار است برابر ذوب آهن و پیکان قرار گیرند، نیست.

در دیگر دیدار هفته هفتم لیگ برتر والیبال زنان تیم شهرداری سمنان در زمین خود ۳ بر صفر برابر نامی نو اصفهان شکست خورد. نامی نو این بازی را با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۸ و ۲۵ بر ۴ به سود خود خاتمه داد.

تیم شهرداری سمنان به شکل عجیبی در ست سوم فقط ۴ امتیاز به دست آورد. این میزان امتیاز، ضعیف‌ترین عملکرد یک تیم در لیگ برتر است. هیچ تیمی از ابتدای فصل هرگز در بیش از یک ست، امتیاز یک رقمی کسب نکرده بود. سمنانی‌ها تنها تیم بدون برد لیگ هستند.

جداول رده بندی لیگ های ورزشی بانوان

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.