16

هدف مائده برهانی در کچورن اسپور: صعود به سوپر لیگ والیبال زنان ترکیه

  • کد خبر : 16383
  • 17 دی 1397 - 15:25
هدف مائده برهانی در کچورن اسپور: صعود به سوپر لیگ والیبال زنان ترکیه

مائده برهانی ستاره بلند قامت تیم ملی والیبال زنان ایران و باشگاه کچورن اسپور ترکیه امید تیمش برای صعود به سوپر لیگ والیبال زنان ترکیه است. نیم فصل دوم لیگ دسته اول ترکیه از ۱۶ دی آغاز می‌شود و برهانی پس از درخشش در نیم فصل نخست بخشی از برنامه باشگاه ترکیه‌ای برای حضور در جمع 4 تیم صعود کننده به پلی آف لیگ دسته اول است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – والیبال بانوان ایران امسال ۳ لژیونر در لیگ ترکیه دارد که مهم‌ترین آن‌ها مائده برهانی است. ستاره تیم ملی والیبال ایران در جدیدترین تجربه‌اش به تیم کچورن اسپور ترکیه پیوسته و یکی از مهره‌های این تیم در لیگ یک والیبال زنان ترکیه به شمار می‌رود.

به نقل از طرفداری، با وجود این که او تنها بازیکن محجبه تیمش است اما حجاب سبب نشده میزان عملکرد او در مقایسه با هم تیمی‌هایش تحت تأثیر قرار گیرد. مائده برهانی یکی از اثرگذارترین بازیکنان کچورن اسپور بوده است و به نظر می‌رسد در حال تکامل فنی است. او بخشی از تیم موفق ایران در مسابقات AVC کاپ در تایلند بود که تابستان امسال بهترین نتایج تاریخ والیبال زنان ایران در جام کنفدراسیون والیبال آسیا را کسب کرد.

مائده برهانی در این باره اظهار کرد: چند روزی در ایران حضور داشتم اما این سفر بسیار کوتاه بود و باید به تمرینات کچورن اسپور ملحق می‌شدم. تیم کچورن اسپور برای صعود به سوپر لیگ والیبال ترکیه تلاش می‌کند و در حال حاضر در رده ششم جدول قرار دارد.

او در مورد نحوه صعود به سوپر لیگ اضافه کرد: تیم‌های چهارم تا هفتم جدول لیگ دسته اول همگی ۲۴ امتیازی هستند و رقابت برای صعود بسیار نزدیک و فشرده است. لیگ دسته اول ترکیه در ۲ گروه ۱۴ تیمی برگزار می‌شود که تیم‌های اول تا چهارم هر گروه وارد پلی آف می‌شوند و در نهایت ۲ تیم به سوپر لیگ صعود می‌کنند.

برهانی در مورد وضعیتش در تیم باشگاهی خود گفت: در این فصل توانسته‌ام از نظر فنی و آماری عملکرد خوبی داشته باشم. خیلی زود خود را با شرایط وفق دادم و در حال حاضر هم تیم وضعیت خوبی در جدول دارد. هدفم کمک به کچورن اسپور برای صعود به سوپر لیگ ترکیه است و برای رسیدن به این هدف باید سخت کار کنیم. کیفیت لیگی که ۲۸ تیم در آن حضور دارند واضح است و نگاه‌ها به والیبال زنان در ترکیه حرفه‌ای است چنان که تیم ملی ترکیه هم در سطح جهان جایگاه بسیار خوبی دارد که حاصل همین لیگ حرفه‌ای است.

ملی پوش والیبال ایران با اشاره به حضور بازیکنان خارجی باکیفیت در لیگ دسته اول زنان ترکیه عنوان کرد: در لیگ دسته اول ترکیه بازیکنان خارجی دستمزدهای خوبی دارند و بازیکنان ترکیه‌ای هم از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار هستند. تیم ملی جوانان ترکیه در قالب یک تیم باشگاهی در لیگ حضور دارد و تمامی تیم‌ها از ساز و کار حرفه‌ای برخوردارند و مشکلات معمول در ایران در ساختار والیبال ترکیه دیده نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.