17

پایان دور گروهی لیگ برتر بسکتبال بانوان ؛ تیم های صعود کننده به پلی آف مشخص شدند

  • کد خبر : 16397
  • 20 دی 1397 - 17:42
پایان دور گروهی لیگ برتر بسکتبال بانوان ؛ تیم های صعود کننده به پلی آف مشخص شدند

تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال بانوان مشخص شد و در هفته پایانی مرحله گروهی خانه بسکتبال بندر عباس به جمع صعود کنندگان پیوست و صدرنشینی هیرو در گروه یک تثبیت شد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – دور گروهی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز پنج شنبه ۲۱ دی به پایان رسید و چهره ۸ تیم راه یافته به مرحله پلی آف مشخص شد و تغییری در جمع صدرنشینان گروه‌های ۲ گانه ایجاد نشد اما تیم خانه بسکتبال بندر عباس توانست خود را به پلی آف برساند.

در بازی‌های برگزار شده از این مسابقات، در مهم‌ترین دیدار از گروه یک تیم‌های قدرتمند هیرو و دانشگاه آزاد با هم مسابقه دادند که این دیدار با پیروزی ۵۲ بر ۴۸ هیرو به پایان رسید. هیرو با این پیروزی با ۹ برد و یک شکست با ۱۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به پلی آف رفت و دانشگاه آزاد دوم شد.

دانشگاه آزاد بازی را خوب آغاز کرد و در کوارتر اول ۱۵ بر ۹ برنده شد اما هیرو در کوارتر دوم فوق العاده بود و ۲۱ بر ۱۰ دانشگاه آزاد را شکست داد. در کوارتر سوم دانشگاه آزاد در شرایطی که تیم ها در کسب امتیاز دچار مشکل بودند ۹ بر ۶ پیروز شد و در کوارتر چهارم برتری ۱۶ بر ۱۴ هیرو برتری را برای این تیم به دنبال داشت.

شادی عبدالوند با کسب ۲۱ امتیاز در ۳۸ دقیقه بازی برای هیرو، امتیاز آورترین بازیکن میدان بود و پریسا یعقوبی ۱۲ امتیاز برای هیرو کسب کرد. در دانشگاه آزاد نیز شیدا شجاعی با ۱۳ و لوسینه آسادوریان با ۱۲ امتیاز، بازیکنان امتیاز آور این تیم در مصاف با هیرو بودند.

شادی عبدالوند ارزشمندترین بازیکن میدان در دیدار هیرو و دانشگاه آزاد بود

تیم پالایش نفت آبادان در خانه توانست تیم دانشگاه گلستان را ۸۳ بر ۶۴ شکست دهد و با ۷ پیروزی و ۳ شکست و با ۱۷ امتیاز در رده سوم قرار گیرد و دانشگاه گلستان نیز با وجود این شکست به عنوان تیم چهارم به پلی آف رفت و حریف گروه بهمن، صدرنشین گروه دوم شد.

آبادانی ها در کوارتر اول ۱۶ بر ۱۲ و در کوارتر دوم ۲۴ بر ۱۷ پیروز شدند و برد خود را در کوارتر سوم با پیروزی ۲۲ بر ۱۳ تثبیت کردند. دانشگاه گلستان تنها در کوارتر چهارم ۲۲ بر ۲۱ به پیروزی رسید. ۴ بازیکن تیم پالایش نفت آبادان نیز در این بازی دبل دبل کردند.

محدثه قاسمی با ۱۸ امتیاز و ۱۰ ریباند، مریم پورخلف با ۱۷ امتیاز و ۱۱ ریباند، کاپیتان الناز سیاهی با ۱۰ امتیاز و ۱۲ ریباند و فائزه شهریاری با ۲۳ امتیاز و ۱۱ ریباند نفراتی بودند که با دبل دبل در این بازی درخشیدند.

در دیدار تشریفاتی گروه یک، تیم گاز تهران توانست باژوند بوشهر را در یک بازی نزدیک ۵۳ بر ۴۷ شکست دهد و در جایگاه پنجم جدول ۶ تیمی گروه یک قرار گیرد. بازی تا پایان کوارتر سوم مساوی بود اما گاز در کوارتر پایانی بازی را به سود خود پایان داد. کیمیا شعبانی بازیکن باژوند با ۱۶ امتیاز و ۱۱ ریباند در این بازی دبل دبل کرد. شهناز سمیعیان نیز در ترکیب گاز با ۱۵ امتیاز و ۱۱ ریباند موفق به ثبت دبل دبل شد.

در گروه دوم تیم صدرنشین گروه بهمن ۸۳ بر ۵۶ برابر نارسینای تهران به پیروزی رسید و دور گروهی را با صدرنشینی به پایان برد. نارسینا با وجود شروع خوب در کوارتر نخست و برتری ۲۲ بر ۱۷ نتوانست به روند مثبت خود ادامه دهد و در کوارترهای بعدی خود تسلیم شد.

در این بازی سارا اعتماد همانند بازی با نامی نو، درخشید. او با ۳۴ دقیقه حضور در میدان ۳۲ امتیاز کسب کرد و ۱۷ ریباند به ثبت رساند تا دبل دبل کند. دلارام وکیلی در ۳۹ دقیقه حضور، ۱۸ امتیاز و ۱۳ ریباند و سعیده علی در ۳۸ دقیقه، ۱۳ امتیاز و ۱۱ پاس منجر به گل ثبت کردند و موفق به دبل دبل شدند. نیلوفر باقری با ۱۹ و یاسمن محمدی با ۱۵ امتیاز، چهره های موفق نارسینا در بازی با گروه بهمن بودند.

سارا اعتماد هفته های خوبی را پشت سر می گذارد. او برابر نارسینا عملکردی فوق العاده داشت.

نامی نو اصفهان، تیم هم امتیاز با گروه بهمن نیز در شیراز در مصاف با صدرا ۸۵ بر ۶۲ به برتری رسید و با تفاضل گل کمتر نسبت به گروه بهمن به عنوان تیم دوم به پلی آف رسید تا حریف تیم پالایش نفت آبادان شود

کاپیتان معصومه اسماعیل زاده در این بازی در ۳۲ دقیقه حضور در میدان با ۲۱ امتیاز و ۱۰ ریباند و ثبت دبل دبل، ارزشمندترین بازیکن میدان بود. مژگان خدادادی با ۲۰ و ساغر آجیلی با ۱۹ امتیاز نقش مهمی در پیروزی نامی نو در شیراز ایفا کردند. برای صدرا نیز زهرا حق جو با حضور کامل در تمام زمان مسابقه در میدان، با ۱۴ امتیاز و ۱۵ ریباند دبل دبل کرد.

زهرا حلبی ساز با ۱۹ امتیاز و مهناز وصالی با ۱۴ امتیاز دیگر بازیکنان امتیاز آور صدرا در این بازی بودند. صدرای شیراز نیز با وجود این شکست با تفاضل گل بهتر نسبت به نارسینای تهران در رده چهارم قرار گرفت و به پلی آف رسید.

دیدار حساس تیم‌های خانه بسکتبال بندر عباس و پاز تهران نیز با برد ۷۱ بر ۵۱ نماینده هرمزگان همراه شد و همین پیروزی کافی بود تا خانه بسکتبال بندر عباس با صعودی ۲ پله‌ای، در گروه خود سوم شود و رقیب تیم دانشگاه آزاد در مرحله پلی آف شود.

زهرا قیس با ۱۱ امتیاز و ۲۱ امتیاز در این بازی برای پاز دبل دبل کرد اما درخشش او برای پیروزی پاز کافی نبود. عسل محسنی بازیکن جوان خانه بسکتبال بندرعباس با کسب ۲۱ امتیاز در این بازی، امتیاز آورترین بازیکن میدان شد.

جدول گروه یک

جدول گروه دو

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.