مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها در انتظار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12

مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها در انتظار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • کد خبر : 16454
  • 22 دی 1397 - 11:09
مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها در انتظار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها مهیا شده است. بدین ترتیب به نظر می رسد اصلاح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه مهر نهایی تایید حضور زنان در ورزشگاه ها باشد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – وزیر ورزش و جوانان از پیشرفت موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها خبر داده است. او اعلام کرده دیگر مشکلی برای فراهم سازی زیر ساخت ها وجود ندارد و این زیر ساخت مهیا است. تنها سنگ پیش پای وزارت ورزش برای مجوز ورود زنان به ورزشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این شورا باید در مصوبه گذشته خود تجدید نظر کند و در این رابطه از سوی این شورا چراغ سبز نشان داده شده است.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش روز چهارشنبه 19 دی در نشست هیئت دولت شرکت کرد و در حاشیه این نشست در خصوص موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها نیز مطالب تازه ای بیان کرد. سلطانی فر گرفته است: این کار در استادیوم‌های مختلف نیاز به ورودی مجزا، معبر و مکان مجزا و سرویس و خدمات مجزا دارد. همه این امکانات در ورزشگاه های مختلف وجود دارد و یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل فراهم کردن است.

مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها در انتظار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیمه دوم سال 84 مصوبه‌ای داشته که دوستان دستگاه قضایی به آن اشاره می‌کردند که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد. در جلسه ای که دو هفته قبل داشتیم، اعضای کمیسیون فرهنگی و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مطرح کردند و دبیر شورا قول داد که تجدید نظری در این ارتباط صورت گیرد. شرایط امروز با گذشته متفاوت است و خوشبختانه نظام این امکان را فراهم کرده که زنان در همه مکان‌ها و مناسبت‌ها و رویدادها حضور داشته باشند. دلیلی ندارد که این امکان را برای زنان در ورزشگاه‌ها و امکان ورزشی فراهم نکنیم؛ البته با رعایت همه مسائل شرعی و فرهنگی.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: زیرساخت‌ها در این ارتباط کاملا فراهم است و مشکلی برای ورودی مجزا، معبر و مکان مجزا و سرویس و خدمات مجزا نداریم. امیدواریم با گزارشی که برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده‌ایم، کارهای کارشناسی در این ارتباط انجام و این مصوبه اصلاح شود. امیدواریم که به مرور با فراهم شدن شرایط در مکان‌های مختلف ابتدا در بازی‌های ملی این موضوع را فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.