پایان لیگ برتر هندبال بانوان با قهرمانی چمران ؛ لیگ داغ و خاتمه سرد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

پایان لیگ برتر هندبال بانوان با قهرمانی چمران ؛ لیگ داغ و خاتمه سرد

  • کد خبر : 16799
  • 12 بهمن 1397 - 15:34
پایان لیگ برتر هندبال بانوان با قهرمانی چمران ؛ لیگ داغ و خاتمه سرد

پرونده لیگ برتر هندبال بانوان امروز بسته شد. بر خلاف فصل گذشته که آخرین دیدار فصل سراسر التهاب و جذابیت داشت امروز پترو آموت بوشهر با انصراف از سفر به لارستان جشن قهرمانی لارستان را سرد کرد. در بازی حساس هفته بر سر کسب عنوان سومی ذوب آهن دربی را از سپاهان برد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – هفته چهاردهم و پایانی لیگ برتر هندبال بانوان امروز جمعه ۱۲ بهمن برگزار شد. تیم شهید چمران لارستان که برای برپایی جشن قهرمانی خود میزبان پترو آموت پویا بوشهر بود به دلیل عدم حضور تیم بوشهری به میدان نرفت و ۱۰ بر صفر برنده شد.

این اتفاق شیرینی قهرمانی چمران لارستان را تحت تاثیر قرار داد. پایگاه خبری ورزش زنان ایران گزارشی مبنی بر اهدای جام در لارستان دریافت نکرده است و فدراسیون هندبال نیز در این باره اظهار نظری نداشته است. بر خلاف سال گذشته که حضور میترا نوری و تدابیرش، جذابیت را به لیگ هندبال هدیه می کرد امسال لیگ در سرد و بی روح ترین حالت ممکن به پایان رسید.

چمران برای قهرمانی یک سال صبر کرد. سال گذشته چمران توسط تاسیسات دریایی از مسیر قهرمانی بیرون انداخته شد و امسال گذر پوست به دباغ خانه افتاد. این دومین قهرمانی لارستان در تاریخ لیگ هندبال زنان است.

تاسیسات دریایی امروز پس از ۲ هفته جهنمی در مسابقه ای تشریفاتی در مشهد ۲۶ بر ۱۹ اشتاد سازه مشهد را برد و نایب قهرمان لیگ شد. آن ها در دفاع از عنوان قهرمانی خود ناکام شدند. نایب قهرمانی ممکن است برای بسیاری از تیم ها یک عنوان بزرگ باشد اما نه برای تاسیسات دریایی.

تاسیسات، تیم محترم و جذاب لیگ در بدترین زمان ممکن قافیه را باخت و هر ناکامی دلایل خاص خود را دارد.

اشتاد سازه با وجود شکست در خانه مزد همت خود در هفته های پایانی فصل را گرفت و در لیگ باقی ماند. بقای تیم مشهدی در لیگ، کم از کسب یک عنوان دندان گیر ندارد. اشتاد سازه در حالی در لیگ ماند که در خلال فصل این طور احساس می شد که شانس آن ها نسبت به هیئت البرز با آن همه بازیکن جوان آینده دار و مستعد و تیم سرسخت پترو آموت بوشهر کمتر باشد.

اشتاد سازه در لیگ ماند. مشهدی ها تسلیم نشدند و بقا، مزد اراده بود

غیر قابل انکار است که نیم فصل دوم، بیش از بازیکنان به دو گروه اختصاص دارد. یکی مربیان و دیگری تیم های پشتیبانی باشگاه ها. به این فرمول، “خواستن” را هم باید اضافه کردد. تغییرات جدول رده بندی پایان لیگ نسبت به نیم فصل را در این عوامل جستجو کنید.

اصفهان امروز شاهد دربی بود. ذوب آهن برای سوم شدن باید سپاهان آماده هفته های اخیر را شکست می داد و این کار را به سرانجام رساند. برد ۲۶ بر ۱۷ تیم ونوس مرادی این تیم را سوم کرد و سپاهان را در رده چهارم نگه داشت. هر دو تیم باید از رتبه خود راضی باشند. در لیگ هشت تیمی نه سوم شدن آن قدر بزرگ و مهم است و نه چهارم شدن ناامید کننده.

ذوب آهن لیگ را با سربلندی به پایان برد. تیم لحظه آخری. تیم جواهرنشان بر روی نیمکت و زمین. با نوروزی، موسوی، بذر افکن و دیگران

نفت و گاز گچساران امروز در خانه سنت شکنی کرد و بالاخره برد. یاران صونا بیداد ۲۹ بر ۲۶ و به سختی هیئت البرز را شکست دادند و به دسته اول فرستادند. گچساران تضعیف شده، بی پول و درگیر مشکلات بار لیگ را به پایان رساند و پنجم شد. نفت و گاز، شاهدی بر این است که سیر تحولات یک تیم چگونه می تواند آن تیم را از نایب قهرمانی در قواره قهرمان به تیم پنجم و با گام هایی لرزان و فاقد چهره ای ترسناک برساند.

هیئت البرز که از نیم فصل دوم سمیه اخلاقی را در کنار خود نداشت از تحولات خود ضرر کرد و برای دومین بار به دسته پایین تر رفت. تردیدی نیست که جای چند بازیکن نامبر وان کرجی ها هرگز در دسته اول نیست. هیئت هندبال استان البرز سقوط دوباره تیمش را در خود جستجو کند. این سقوط همچنین به اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تقدیم می شود. با میزبانی های بین المللی از مسابقات تکواندو و بدمینتون، آن ها توانایی حفظ تیمشان را در لیگ ندارند و این اتفاقی نیست.

هیئت البرز و گهرهای جوانش دوباره سقوط کردند. فردا روز دیگری است

لیگ به پایان رسید. رنکینگ ملی هندبال نیز به زودی تدوین و اعلام می شود. رنکینگ ملی از نیم فصل دوم به حالت Private در آمد و اعلام نشد تا در پایان فصل اصلاحات و تغییرات لازم در آن اعمال شود. عملکرد بازیکنان در نیم فصل دوم به اضافه عملکرد تیم ملی در مسابقات کوماموتو در رنکینگ نهایی ۹۷ تاثیر گذار خواهد بود.

سطح لیگ برتر ۹۷ از نظر کیفی مسیر رو به رشدی را طی کرد. تکلیف جدول تا ۲ هفته پایانی هم در بالا و هم در پایین نامشخص بود و این، رقابت را داغ تر از همیشه کرد. در حوزه رسانه ای، تلاش شد اتفاقات تازه ای رخ دهد. برخی تحقق یافت و برخی خیر. سطح همکاری باشگاه ها در حوزه رسانه ای فاجعه بار بود و هندبال بانوان در ایران همچنان با معیارهای حرفه ای سازی فاصله بسیار زیادی دارد.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.