15

شهناز یاری: قهرمانی می‌خواهیم/ کاش بازی‌های فینال پخش شود

  • کد خبر : 16977
  • 24 بهمن 1397 - 14:27
شهناز یاری: قهرمانی می‌خواهیم/ کاش بازی‌های فینال پخش شود

سرمربی تیم فوتبال بانوان نامی نو اصفهان می گوید از ابتدای فصل شعارمان قهرمانی بوده و به دنبال عنوان‌های فردی نیستیم. او همچنین گفت قرار بود بازی‌های پلی‌آف پخش اینترنتی شود اما نمی‌دانم به چه دلیل این اتفاق نیفتاد. بعد از این موضوع بازیکنان تیم‌ها ناراحت شدند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – تیم فوتسال بانوان نامی نو اصفهان برای رسیدن به فینال لیگ برتر راهی پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشت ابتدا با نام سپیدرود لیگ را آغاز کرد و در همان هفته‌های ابتدایی خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرد. اما در ادامه با بی‌توجهی اسپانسر رو به رو شد و برای حفظ تیم خوب خود لیگ را با هر سختی‌ای که بود ادامه داد.

بازیکنان این تیم از هفته هفتم پیراهن زرد رنگ نامی نو را به تن کردند و در نقش جهان دویدند. نامی نو با ۵۳ امتیاز به عنوان دومین تیم جدول راهی مرحله پلی‌آف شد و در این مرحله برابر تیم دختران کویر مس کرمان به میدان رفت که با پیروزی در هر دو دیدار رفت و برگشت با برد مجموع پنج بر یک به فینال رسید.

این تیم برای کسب جام قهرمانی باید در دو بازی رفت و برگشت به مصاف مس رفسنجان برود. اکنون که تنها دو هفته تا پایان لیگ باقی مانده است به گفت‌وگو با شهناز یاری سرمربی این تیم نشستیم. او راوی روزهای سختی بود که پشت سر گذاشتند. از یکدلی تیم برای تحقق هدف تیم که قهرمانی است گفت تا این نکته که” ای کاش مسابقات فینال پخش رسانه‌ای شود” رسید.

گفت‌وگوی ایسنا با یاری را در ادامه می‌خوانید:

راه پر فراز و نشیبی که به فینال رسید

ابتدا با نام سپیدرود به لیگ وارد شدیم. استارت خوبی زدیم و آمادگی پیش فصل خیلی خوبی داشتیم. حدود یک ماه برنامه بدنسازی، وزنه و هوازی انجام دادیم و به جرأت می‌توانم بگویم یکی از معدود تیم‌هایی بودیم که پیش فصل خوبی داشتیم. در ادامه چند هفته ابتدایی لیگ هم نتایج قابل قبولی کسب کردیم. اما به دلیل عدم حمایت سپیدرود از تیم‌مان با وجود سختی و مشکلاتی که برایمان پیش آمد به میدان رفتیم و هیأت فوتبال استان تهران حمایت‌مان می‌کرد. تا اینکه سه اسپانسر تیم را خواستند و در نهایت نامی نو را انتخاب کردیم.

در نیم فصل اول و بعد از اینکه بازیکنان متوجه شدند اسپانسر نداریم نتایج‌مان افت کرد و ضعیف شد. به عنوان مثال در همان زمان با ملی حفاری بازی کردیم و شکست خوردیم. البته این بازی تنها شکست‌مان بود. بازی با حفاری آخرین مسابقه‌ای بود که از طرف تهران انجام دادیم و بعد از استقرار در اصفهان آرامش به تیم‌مان برگشت.

از آنجایی که به دلیل تمرینات منظم انسجام تیمی پیدا کرده بودیم نتایج بازی‌هایمان بهتر شد. در نیم فصل دوم عملکردمان بهتر بود و نتایج بهتری گرفتیم. در حال حاضر هم با ۱۱۵ گل زده بهترین خط حمله لیگ را داریم و کمترین گل را هم دریافت کردیم.

از ابتدا شعارمان این بود که همه برای تیم تلاش کنیم. تا این لحظه هم به دنبال عنوان‌های فردی نبودیم، چون تیمی که بخواهد قهرمان شود عناوین فردی را هم به دست می‌آورد. در نیم فصل دوم نتایج خیلی بهتری گرفتیم. اگر آمار را مقایسه کنید قطعاً تفاوت‌ها مشخص می‌شود. در بازی برگشت مقابل حفاری با وجود اینکه نسترن مقیمی اخراج شد و سارا شیربیگی هم مصدوم بود اما مساوی کردیم و نباختیم.

لیگی که زیبا بود

بازی‌های پلی‌آف شرایط خاص خود را داشت. چهار تیم به این مرحله صعود کردند و دو تیم شایسته دیگر موفق به صعود نشدند. معتقدم تیم‌های پالایش نفت آبادان و پویندگان صنعت فجر شیراز شایستگی حضور در پلی‌آف را داشتند. قبلاً دو یا نهایتاً سه تیم مدعی قهرمانی بودند اما امسال برای اولین بار ۶ تیم شایستگی صعود به پلی‌آف قهرمانی را داشتند که این نشان دهنده قشنگی لیگ است.

جای خالی ملی حفاری

جای خالی تیم ملی حفاری اهواز را در فینال احساس می‌کنم. خیلی اتفاق بدی بود که این تیم شایسته حذف شد. اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنیم به همین راحتی تیمی که چندین هفته صدر جدول بود جای خود را به تیم چهارم جدول داد. این موضوع نشان داد که چه لیگ پویا، جذاب و نزدیکی را تجربه کردیم. نزدیک بودن تیم‌ها به همدیگر اتفاقی بود که تا به حال در فوتسال بانوان مشاهده نکرده بودیم.

اصفهان میزبان جام قهرمانی می‌شود

در مرحله نیمه نهایی دختران کویر مس کرمان را آنالیز کرده بودیم و می‌خواستیم دو بازی حساب شده انجام دهیم. بعد از لیگ همه تیم‌ها ۲۱ روز استراحت داشتند ولی ما بعد از سه روز استراحت کارمان را دوباره شروع کردیم و توانستیم نتیجه زحمت‌ها و تلاش‌هایی را که کادر فنی و بازیکنان در این مدت تحمل کردند، بگیریم. الان هم برای بازی با مس رفسنجان آماده می‌شویم.

دور رفت فینال در کرمان و سوم اسفند بازی برگشت در اصفهان برگزار می‌شود. دو تیم ملی حفاری و دختران کویر هم به اصفهان می‌آیند تا در دیدار رده بندی به مصاف هم بروند. این موضوع جذابیت لیگ را بالا می‌برد و هواداران می‌توانند دیدارهای این تیم‌ها را از نزدیک ببینند.

نباید حریف را دست کم گرفت

تیم مس رفسنجان توانست در مجموع ملی حفاری را شکست دهد و به فینال برسد. عملکرد تیم رفسنجان در نیم فصل دوم خیلی خوب بود و نتایج گویای این موضوع است، به همین نسبت نتایج حفاری هم در مقایسه با نیم فصل اول ضعیف و انسجام تیمی‌شان کم شد. جای تیم شایسته ملی حفاری اهواز در فینال خالی است.

البته مس رفسنجان هم تیم شایسته و قابل احترامی است و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد. فاطمه اعتدادی تأثیر زیادی روی عملکرد تک تک بازیکنان داشته و تجربه خود را به آنها منتقل کرده است. در کنار او محدثه محمدی و سحر زمانی هم خیلی باعث پیشرفت مس شدند.

مس را دست کم نمی‌گیریم چون در جریان نیم فصل دوم مقابل این تیم در نیمه اول با دو گل عقب افتادیم که در نیمه دوم توانستیم جبران کنیم و با همان نتیجه کار را خاتمه دادیم. سبک بازی‌شان را می‌دانی و در طول هفته هم روی این موضوع کار کردیم اما متأسفانه یکی از بهترین بازیکنانمان مصدوم است و کل این هفته را هم تمرین نکرده است.

خانم گلی بعد از فینال مشخص می‌شود

در بخشنامه آمده است که خانم گل بعد از آخر بازی که فینال است مشخص می‌شود. واقعاً خنده دار است وقتی لیگ به پایان نرسیده و بازی‌ها ادامه دارد خانم گل را مشخص کنیم. عیار بازیکنان در بازی‌های پلی‌آف مشخص می‌شود. علاوه بر این کسی نبوده که گل‌های زیادی زده باشد و بین چهار تیم پلی‌آف نباشد. برترین گلزنان در تیم‌های نامی نو، ملی حفاری و کرمان بودند که هر سه در پلی‌آف حضور دارند و باید دو بازی دیگر انجام بدهند. بنابراین هنوز هم می‌توانند برای این عنوان بجنگند. ولی ما هیچ برنامه خاصی برای خانم گلی نداریم چون عنوان‌های تیمی برایمان اهمیت بیشتری دارد.

نمی‌دانم چرا تماشاگران خیلی استقبال نمی‌کنند

نمی‌دانم علت اینکه تماشاچی‌ها از بازی‌های خیلی استقبال نمی‌کنند چیست و باید ریشه‌یابی کرد. شاید یکی از دلایل آن دور بودن ورزشگاه‌مان از مرکز شهر است. با اینکه ورزشگاه نقش جهان یکی از بهترین سالن‌های آسیا و ایران است اما متأسفانه به دلیل فاصله‌ای که با مرکز شهر دارد، سخت‌تر می‌توان تماشاچی را به سالن آورد. البته در بازی‌های پلی‌آف استقبال خوبی شد اما چون سالن بزرگ است خیلی به چشم نیامد. در کل شاید بتوان با برنامه‌ریزی بهتر، تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه آورد.

کاش بازی‌های فینال پخش رسانه‌ای شود

قرار بود بازی‌های پلی‌آف پخش اینترنتی شود اما نمی‌دانم به چه دلیل این اتفاق نیفتاد. بعد از این موضوع بازیکنان تیم‌ها ناراحت شدند. ای کاش این دو بازی آخر پخش اینترنتی شود. این بازی‌ها حساس، مهم و جذاب هستند و فکر می‌کنم بتوان به راحتی از شبکه ورزش پخش‌شان کرد. هر چهارشنبه خلاصه‌ای از بازی‌ها پخش می‌شود اما اگر این دو هفته امکان پخش زنده فراهم می‌شد خیلی خوب بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.