درباره سارا خادم الشریعه ؛ دختر متواضع ایران در آغاز راه افتخار | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

درباره سارا خادم الشریعه ؛ دختر متواضع ایران در آغاز راه افتخار

  • کد خبر : 17480
  • 12 اسفند 1397 - 16:40
درباره سارا خادم الشریعه ؛ دختر متواضع ایران در آغاز راه افتخار

سارا خادم الشریعه در ادامه سفرهای دور و دراز خود به اقصی نقاط دنیا به آلمان سفر کرد تا در هفته پایانی لیگ شطرنج بوندسلیگای آلمان حضور پیدا کند و پیروزی دیگری را هم به دست آورد. بدین ترتیب او با ۷ بازی و ۷ برد برای تیمش هامبورگ فصلی فوق العاده را در تیم آلمانی سپری کرد.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران – عملکرد سارا خادم الشریعه در بوندسلیگا نشان دهنده ادامه روزهای خوش شطرنج باز ایرانی است. سارا در ماه‌های اخیر در مسابقات مختلف شرکت کرده، درخشیده و از حضور در تورنمنت‌های مختلف در اقصی نقاط جهان تجارب جدیدی به دست آورده است.

حضور در آلمان بخشی از این تجربه است. او در آخرین سفر خود به آلمان برای همراهی تیمش هامبورگ در لیگ شطرنج آلمان موسوم به بوندسلیگا باز هم در نقش شطرنج باز برنده ظاهر شد و در هفتمین و آخرین بازی برای تیمش، هفتمین پیروزی را دشت کرد و رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در آلمان به کارش در این فصل خاتمه داد.

عملکرد سارا در آلمان به هامبورگ کمک کرد در جدول پایانی بوندسلیگا روی سکوی سوم قرار گیرد. دختر جوان شطرنج ایران در ماه‌های اخیر نشانه‌های شتاب حرکت به سوی تکامل در دوران حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشته است.

به لطف کامیابی‌های مدام سارا خادم الشریعه او در رنکینگ جهانی فیده رتبه‌ای فوق العاده را به دست آورده که در گذشته برای شطرنج بازان ایران یک رؤیا محسوب می شده است. افزون بر این، سن و سال سارا این نوید را می‌دهد تا او بتواند تا سال‌های سال همچنان در این مسیر تکامل قدم بردارد و باز هم سکوهای بزرگ‌تری را فتح کند.

سال ها پیش در ایران، پیش بینی این که یک دختر شطرنج باز از ایران به چنین جایگاهی برسد کاملاً دشوار بود با این حال سارا خادم الشریعه، استعداد خود را شناخت، وارد مسیر درست شد و اشتباه نکرد و در نهایت با تلاشی خستگی ناپذیر و ممارست فراوان جای خود را در میان شطرنج بازان جهان باز کرد تا امروز در جایگاهی قرار گیرد که می‌تواند با امیدواری گفت که برای سارا هنوز آغاز دوران حضور در جمع برترین‌های جهان است.

او حس افتخار را در وجود همه ما بر می‌انگیزد. افزون بر این که او یک شطرنج باز خوب است، انسانی خوبی نیز هست و برای اثبات این مدعا نیازی به یادآوری گذشته نه چندان دور نیست. او متواضعانه خود را دختری از ایران می‌داند که بی حاشیه، بدون نیاز به شو و خودنمایی و دور از تکبر و قیافه گرفتن، می‌خواهد مأموریت بزرگ‌تر را به سرانجام برساند: سلطه بر قلب‌های مردم به جای سلطه بر عناوین و سکوها.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.