13

ادعای عجیب یک قایقران در مورد اعزام های پولی / امیر شقاقی : مه نمای فریب خورده اما مجبورم شکایت کنم

  • کد خبر : 17483
  • 13 اسفند 1397 - 18:29
ادعای عجیب یک قایقران در مورد اعزام های پولی / امیر شقاقی : مه نمای فریب خورده اما مجبورم شکایت کنم

پرستو مه نمای اقدم قایقران جوان تبریزی در اظهار نظری عجیب گفته است که فدراسیون قایقرانی با محوریت فرحناز امیرشقاقی برای اعزام‌ها از او پول گرفته است. موضوعی که امیر شقاقی را به حیرت و واکنش وا داشته است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – انتشار مطلبی در یکی از رسانه‌های دولتی موجی از تعجب را در میان اهالی قایقرانی برانگیخت جایی که پرستو مه نمای اقدم از ملی پوشان جوان قایقرانی کایاک از فرحناز امیر شقاقی نایب رئیس فدراسیون قایقرانی انتقاد کرده و گفته که بابت اعزام‌ها از او پول گرفته اند.

انتشار این مطلب از سوی یک خبرگزاری دولتی از این نظر اقدامی غیر حرفه‌ای بود که بدون تحقیق در مورد اصل ماجرا و جایگاه فرحناز امیر شقاقی صورت گرفت. کمی کنکاش در مورد ماجرا کافی بود تا مشخص شود دریافت مبالغ از ورزشکاران تنها در مسابقات آزاد و غیر رسمی که فدراسیون قایقرانی نقش ناظر اعزام و نه مجری آن را داشته، صورت گرفته است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران پس از این زمزمه‌ها در تماس با ملی پوشان قایقرانی به دنبال دستیابی به سرنخ از این اتفاق و رد پایی از تخلف بود اما قایقرانان یکی پس از دیگری عنوان کردند که هرگز مورد مشابهی را نشنیده اند و فدراسیون قایقرانی در مورد اردوها یا مسابقات رسمی از آنها هزینه‌ای نگرفته و هزینه آنها یا اسپانسرهایشان تنها مربوط به مسابقات آزاد است که فدراسیون قایقرانی وظیفه اعزام در مورد آنها ندارد.

امیر شقاقی: مه نمای فریب خورده اما مجبورم شکایت کنم

برای کسانی که فرحناز امیرشقاقی را نمی‌شناسند باید در توصیف او موضوع را بیان کنیم که او عمرش را صرف توسعه ورزش زنان ایران کرده است. او از سال ۱۳۶۱ با ورود به عرصه ورزش زنان به تدریج وارد مسئولیت‌های اجرایی ورزشی بانوان شد و اکنون وارد سال سی و هفتم حضور در عرصه ورزش می‌شود.

امیر شقاقی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران اظهار کرد: از مصاحبه‌ای که انجام شده حیرت زده شدم. واقعیت این است که برای مسابقات آزاد یا مسابقاتی که اعزام به آن وظیفه فدراسیون نبود اما سهمیه داشتیم، ورزشکاران خود یا توسط اسپانسرهایشان اقدام به تامین هزینه می‌کردند و این موضوعی عادی در همه فدراسیون‌ها است که ورزشکار در مسابقات آزاد با هزینه خودش شرکت می‌کند.

او اضافه کرد: برای مثال در مسابقات چین چنین موضوعی داشتیم یا در مسابقات اسپانیا فدراسیون قرار بود تنها نفرات اول را اعزام کند اما میزبان به ما اختیار سهمیه دوم را هم داده بود تا به جای ۲ نفر مصوب، ۴ نفر اعزام شوند. نفرات دوم ما پیشنهاد دادند که ما هزینه می‌کنیم و ما را اعزام کنید و موضوع با وزارت ورزش مطرح شد و با موافقت وزارت ورزش، ۲ نفر دوم هزینه‌هایشان را تامین کردند و به اسپانیا رفتند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: من پیامک مادر پرستو مه نمای را دارم که از این که همیشه از دختران قایقران حمایت کرده ام تشکر کرده و حتی آرزو کرده من رئیس فدراسیون بودم. من از این موضوع به آسانی نخواهم گذشت و امیدوارم دفاعی داشته باشند. من از سال ۶۱ در ورزش در ۳ رشته بهترین مربی کشور شدم و برایم آزار دهنده است که به همین راحتی آبروی یک نفر برده می‌شود.

امیر شقاقی عنوان کرد: پرستو مه نمای ادعا کرده که مقام آسیایی داشته است اما موضوع این است که وقتی کسی ادعا می‌کند رسانه باید تحقیق کند که او راست می‌گوید یا نه. این قضیه مثل این است که من بگویم من رئیس جمهور ایران هستم. آیا هستم و آیا همین ادعا را رسانه‌ای می‌کنند؟ متاسفانه پرستو مه نمای اقدم با وجود این که از دختران خوب قایقرانی ماست فریب خورده و واقعاً نمی دانم چه کسی یا چه جریانی پشت این قضیه است. مجبورم شکایت کنم و شکایت، دامان ورزشکار ما را می‌گیرد اما برای دفاع از خودم گزینه دیگری ندارم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.