12

شاهکار جدید ، آزمون و خطاهای ناگوار / دعوت دوباره یک فوتسالیست به تیم ملی فوتبال بانوان

  • کد خبر : 17907
  • 25 اسفند 1397 - 0:18
شاهکار جدید ، آزمون و خطاهای ناگوار / دعوت دوباره یک فوتسالیست به تیم ملی فوتبال بانوان

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در تازه‌ترین فهرست تیم ملی یک فوتسالیست را برای حضور در اردوی ملی فراخوانده است. مریم آزمون آشکارا به تبعات تصمیمات خود فکر نمی‌کند. او نه مشاور خوبی دارد و نه می‌تواند تصمیمات درستی اتخاذ کند و در این شرایط آینده تیم ملی واضح است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – اگر فکر می‌کنید قرار گرفتن نام یک فوتسالیست در فهرست تیم ملی فوتبال بانوان برای اولین بار است که رخ می‌دهد کاملاً در اشتباهید. مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ۲ بار دیگر نیز اقدام به این کار کرده و هر دو بار با شکست مواجه شده و چون اصولاً باید سه شود تا بازی شود، او در فراخوان تیم ملی برای حضور در دور دوم المپیک این بار فاطمه ارژنگی را به تیم ملی دعوت کرده است.

دعوت دوباره یک فوتسالیست به تیم ملی فوتبال بانوان اکنون دوباره موج حواشی را به سمت او سرازیر کرده است. بار اولی که آزمون تصمیم گرفت یک فوتسالی را به تیم ملی بیاورد اوج شاهکار بود. لیگ برتر ۹۶ به پایان رسیده بود و او یک بازیکن به نام حدیثه قره بیگلو که در تیم فوتسال پیام نور بازی می‌کرد را به تیم ملی فراخواند. این دعوت حتی برای قره بیگلو نیز عجیب بود.

اما آزمون چرا از قره بیگلو دعوت کرده بود؟ پاسخ در حضور گذشته قره بیگلو در تیم‌های ملی پایه قرار داشت. آزمون احساس می‌کند تمام بازیکنانی که در گذشته همراه با او در تیم‌های ملی فوتبال پایه حضور داشته اند اکنون نیز با وجود کوچ به فوتسال هنوز به درد بازی در تیم ملی فوتبال می‌خورند. نتیجه اما فاجعه بار بود. قره بیگلو دیگر با فوتبال سنخیتی نداشت و همه چیز تمام شد.

نفر دوم، یک بازیکن از تیم حفاری خوزستان است. آزمون پیش از اعزام به مرحله اول مقدماتی المپیک الهام عنافجه بازیکن تیم فوتسال حفاری خوزستان را به تیم ملی فراخواند. او نیز چند جلسه با تیم ملی تمرین کرد و ظاهراً قید فوتسال را زد اما در نهایت او هم با تیم ملی فوتبال خداحافظی کرد.

حالا در ادامه اصرار آزمون به استفاده از فوتسالی‌ها نوبت به فاطمه ارژنگی رسیده است. او نیز مثل سایر قدیمی‌های فوتسال، کارش را با فوتبال آغاز کرده اما سال‌ها است که فوتبال بازی نمی‌کند. او یک بازیکن بزرگ برای فوتسال ایران است و همین چند روز پیش برای تیم ملی فوتسال برابر روسیه به میدان رفته و حالا در عین ناباوری نامش را در لیست فوتبال می بیند. آن هم بازیکنی با سن بالا که قالب فنی او در فوتسال شکل گرفته است.

فاطمه ارژنگی ۱۸ اسفند در ترکیب تیم ملی فوتسال برابر روسیه به میدان رفت و حالا در فهرست تیم ملی فوتبال است

آزمون ظاهراً به عواقب تصمیماتی که می‌گیرد فکر نمی‌کند. به عبارت دیگر او ابتدا عمل می‌کند، شکست می‌خورد و در نهایت درس هم نمی‌گیرد. آزمون و خطاهای ناگوار مریم آزمون وقت و سرمایه تیم ملی را می‌گیرد و حتی یک نفر در بدنه فدراسیون فوتبال، تیم‌های ملی و نایب رئیسی فدراسیون فوتبال و سایر آدم‌های اطرافش نیست که از او بپرسد دقیقاً چه می‌کند.

دعوت از فوتسالیست‌ها به تیم ملی در وهله اول توهین به فوتبالیست‌های شاغل در لیگ است. زمانی که لیگی با ۱۲ تیم داریم و از بازیکن فوتسال برای پیوستن به تیم ملی دعوت می‌کنیم عملاً به بازیکنان لیگ این پیغام را می‌دهیم که وقتشان را تلف می‌کنند و اهمیتی برای کسی ندارند. بی محلی به بازیکنان لیگی در قالب استفاده از بازیکنان حاضر در تیم ملی در پست‌های غیر تخصصی نیز دیده شده است. دفاع میانی به مرکز زمین برده می‌شود، هافبک میانی نیمکت نشین می‌شود، هافبک راست مدافع راست می‌شود و تغییرات دیگر. غافل از این که سینک و هماهنگ سازی یک بازیکن در پست جدید در این بازه زمانی و حساس با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

استفاده از بازیکن فوتسال در تیم ملی فوتبال در هیچ جای دنیا قابل پذیرش نیست. فوتسالیست‌ها هرگز فوتبالیست خوبی نبوده اند. هزاران مثال برای این مورد وجود دارد و مریم آزمون دو بار این موضوع را تجربه کرده اما همچنان تعصبی عجیب به قدیمی‌هایی که با آن‌ها کار کرده دارد و شاید در این زمینه تقصیر هم نداشته باشد زیرا او لیگ را نمی بیند. حتی باورش هم سخت است که مربی تیم ملی در بازی‌های لیگ حاضر نیست. لیلا صوفی زاده، وکیل مدافع اول مریم آزمون اولین کسی است که باید در این زمینه توضیح بدهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.