18

تکتم دستار بندان از پیست طرقبه تا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در 18 سالگی

  • کد خبر : 18227
  • 09 فروردین 1398 - 10:22
تکتم دستار بندان از پیست طرقبه تا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در 18 سالگی

تکتم دستار بندان ستاره جدید 800 متر دو و میدانی ایران از مشهد می آید. او با وجود سن و سال کم، رکورد این ماده را شکست و حالا برای اولین بار این فرصت را در اختیار دارد تا در مسابقات دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان آسیا در دوحه روی پیست برود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران، برگزاری مسابقات دو و میدانی انتخابی تیم ملی در راه حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر، با اتفاقی ویژه همراه بود. تکتم دستار بندان دختر ۱۸ ساله مشهدی در ماده ۸۰۰ متر موفق شد علاوه بر کسب عنوان نخست این ماده رکورد جوانان و بزرگسالان ایران را بهبود بخشد.

چند هفته قبل در در مسابقات دو و میدانی بین المللی داخل سالن تهران نیز، تکنم با رکورد ۲:۱۴.۸۶ دقیقه با فاصله ۴۸ صدم ثانیه نسبت به نفر اول از هند، برنز گرفت اما در انتخابی تیم ملی رکورد ۲:۱۱.۶۹ دقیقه را ثبت کرد و پس از ۱۰ ماه از رکورد شکنی ۸۰۰ متر در ساجده فانی در خرداد ۹۷، موفق به بهبود این رکورد شد.

گام‌های بلند او در پیست طرقبه و تمرینات طاقت فرسا به تکتم دستار بندان کمک کرد تا مزد تلاش‌های خود را کسب کند و نماینده ۸۰۰ متر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر شود. این کامیابی برای مشهدی‌ها در ادامه درخشش آن‌ها در دو و میدانی ایران به دست آمده و اتفاقی نیست.

تکتم دستار بندان در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس” می‌گوید: بابت این اتفاق و حضورم در مسابقات قهرمانی آسیا بی اندازه خوشحالم و هنوز برای خودم هم قابل باور نیست که برای رقابت در سطح بزرگسالان آسیا انتخاب شده‌ام اما این موفقیت دریچه جدیدی در زندگی ورزشی من باز می‌کند.

او ادامه می‌دهد: این موفقیت را مدیون زحمات و حمایت‌های پدر و مادرم و مربی پرتلاشم حمیده جوان هستم. آن‌ها همیشه به من انرژی داده‌اند و همواره کنارم بوده‌اند. در قطر دو هدف خواهم داشت. یکی این که بتوانم بار دیگر رکورد ایران را ارتقا دهم و دیگری، تا حد ممکن به مدال نزدیک شوم. در قطر فرصت تازه‌ای برای یادگیری در اختیار دارم.

دونده مشهدی طی ماه‌های اخیر تمرینات سخت و نفس گیری را پشت سر گذاشته است: با این شرایط دشوار، به خودم ایمان داشتم و می‌دانستم که رکورد ایران را می‌شکنم و می‌خواهم باز هم این کار را انجام دهم. بارها شکست خورده‌ام و دوباره تلاش کرده‌ام. این بخشی از زندگی یک ورزشکار است. ده‌ها و صدها بار شکست برای یک پیروزی و این آینده را می‌سازد.

تکتم دستار بندان رقبایش در مسابقه ۸۰۰ متر قهرمانی آسیا در قطر را حریفانی از چین، هند و ژاپن می‌داند و می‌گوید: جا دارد از فدراسیون دو و میدانی و آقایان کیهانی و رضایی که حامی من بوده‌اند قدردانی کنم. می‌خواهم با خلق یک رکورد جدید همه را خوشحال کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.