نگاهی بر موفقیت های ووشوی بانوان در سال 97 | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

نگاهی بر موفقیت های ووشوی بانوان در سال 97

  • کد خبر : 18357
  • 13 فروردین 1398 - 2:44
نگاهی بر موفقیت های ووشوی بانوان در سال 97

نگاهی بر موفقیت های ووشوی بانوان در سال 97 نشانگر افتخاراتی است که دختران ساندا کار و تالوکار ایران در سال 97 در میادین قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان و بازی های آسیایی جاکارتا به دست آوردند.

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از مهر، ووشو ایران در طول سالهای گذشته به هر آنچه در دنیای ووشو می‌خواست دست پیدا کرده و این را بدون شک در وهله اول مدیون یک مدیریت صحیح و به دور از حاشیه و در وهله دوم همراهی و وفاق همه اعضای خانواده این رشته رزمی است. برنامه ریزی بلند مدت و توجه به رده‌های سنی پایه و نگاه متفاوت به بانوان به عنوان یک اصل مد نطر قرار گرفته و همین موضوع باعث شده هیچگاه تیم‌های ملی دغدغه از دست دادن ستاره‌های خود را نداشته باشد.

شاید ۵، ۶ سال قبل کمتر کسی در ورزش ایران به عبور ووشو از دیوار چین فکر می‌کرد، ولی اکنون ووشو ایران موفقیت‌های خود را روی دیوار چین جشن می‌گیرد. تیمی که مهرماه ۹۶ برای اولین بار در کازان روسیه سکوی نخست جهان را فتح کرد، در سال ۹۷ این موفقیت‌ها را نیز تداوم بخشید.

جوانان ایران تیرماه در مسابقات جهانی برازیلیا با کسب مدال ۱۱ طلا، ۸ نقره و ۷ برنز برای نخستین بار در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو برای سکوی قهرمانی ایستاد. این همان نگاه به رده‌های سنی پایه و پشتوانه سازی بود که به آن اشاره شد.

سیده سوگند گلشنی، آیدا حیدری، کیمیا شوشتری، سیدمحمد حسینی، محمدمهدی رضایی، ابراهیم اصلانی، شجاع پناهی، محمد فرهادی، حمید کیانیان، محمد حاجی زاده و حسن لطفی ۱۱ مدال طلا، مهدی خانی (دو مدال)، محمدعلی مجیری، نازنین بازدار، مینا پناهی، فاطمه جزینی و تیم‌های دوئلین دختران (سیده سوگند گلشنی و مینا پناهی) و پسران (سیدمحمد حسینی و محمدعلی مجیری) هشت مدال نقره، محمدعلی مجیری (دو مدال)، مهدی خانی، یاسین شهرکی، مینا پناهی، زهرا بت شکن و نازنین بازدار هم ۷ مدال برنز در این مسابقات کسب کردند.

در بین تمام رشته‌های ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی ووشو کسب ۲ طلا و ۴ نقره عنون دومین تیم ملی را به لحاظ کیفیت مدال به خود اختصاص داد. محسن محمد سیفی و عرفان آهنگریان دو مدال طلا را به خود اختصاص دادند و زهرا کیانی، فرودظفری، الهه منصوریان به هرماه شهربانو منصوریان نیز چهار مدال نقره کسب کردند.

در این رقابتها اما یک اتفاق تاریخی برای ووشو ایران بدست آمد، تیم ملی ووشو ایران در تالو سابقه کسب مدال را داشت. احسان پیغمبری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ یک مدال برنز کسب کره بود، ولی کاری که زهرا کیانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا کرد، برای همیشه در تاریخ ورزش ایران ماندگار خواهد بود. کیانی با ایستادن روی کوی دوم، نقره‌ای تاریخی را برای ورزش ایران به نام خود ثبت کرد.

سانداکاران ملی پوش در جام جهانی نیز به موفقیت‌های خود ادامه داد و با کسب هفت طلا و یک نقره برای نخستین بار قهرمان شد تا درخشش ووشوکاران ایران تکمیل شود. الهه و شهربانو منصوریان، فریناز نذیری، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، معین تقوی و میلاد عارفی مقام در این مسابقات به مدال طلا دست یافتند و حمیدرضا قلی پور نیز مدال نقره را برگردن آویخت.

اما انتخاب مهدی علی نژاد برای چهارمین بار به عنوان رئیس فدراسیون از دیگر اتفاقات مهم ووشو در سال ۱۳۹۷ بود. وی با اکثریت آرا به این مهم دست یافت تا برای چهار سال دیگر سکان هدایت ووشو برای عهده این پزشک، خبرنگار قرار داشته باشد.

ووشوی ایران در سال ۹۸ مسابقات دو رویداد مهم را پیش رو دارد، در کنار انتخابات هیأت رئیسه و کمیته‌های فدراسیون جهانی که نه تنها برای ووشو ایران که برای همه ورزش کشور بواسطه تداوم حضور علی نژاد در هیأت رئیسه جهانی اهمیت دارد، رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا در برونئی و مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در شانگهای چین را هم دارد که با توجه به قهرمانی‌های اخیر کشورمان، بدون شک کار فدراسیون برای دفاع از این عناوین سخت و سخت‌تر از قبل خواهد بود و می‌طلبد که با برنامه ریزی دقیق و البته حمایت‌های مالی کار را هر چه زودتر آغاز کنند.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.