آیسن ادیب و رویای المپیک در 8 سالگی: وقتی نگذاشتند روز اول وزنه بزنم؛ دلم شکست | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10

آیسن ادیب و رویای المپیک در 8 سالگی: وقتی نگذاشتند روز اول وزنه بزنم؛ دلم شکست

  • کد خبر : 1883
  • 21 اسفند 1396 - 18:26
آیسن ادیب و رویای المپیک در 8 سالگی: وقتی نگذاشتند روز اول وزنه بزنم؛ دلم شکست

دختر ۸ ساله اردبیلی که در جام بین المللی فجر وزنه زد، آرزویش را قهرمانی المپیک عنوان کرد.

به گزارش “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS” به نقل از ورزش سه، آغاز به کار وزنه برداران زن ایرانی در چند ماه اخیر نه تنها در کشورمان بلکه در تمام دنیا از بازتاب گسترده ای برخوردار بوده است. در جریان جام بین المللی فجر که گارزا پاپاندریا، نایب رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به اهواز سفر کرده بود، او سعی کرد به دختران وزنه بردار ایرانی آموزش بدهد.

همچنین قرار بود در مراسم افتتاحیه به صورت نمادین یک دختر ۸ ساله اردبیلی وزنه بزند که این اتفاق به دلیل ممانعت حراست وزارت نفت انجام نشد؛ اگرچه بعد از پادرمیانی مسئولان فدراسیون در مراسم اختتامیه این دختر خردسال توانست مقابل دیدگان همگان وزنه ای را به صورت نمادین بالای سر ببرد.

نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس فدراسیون وزنه برداری آمریکا که از نزدیک وزنه زدن آیسن ادیب را ندیده بود، دیروز برای او یک پیام احساسی فرستاد.  به همین بهانه با دختر ۸ ساله اردبیلی که می تواند در آینده به وزنه بردار بزرگی تبدیل شود و همچنین مربی اش گفت و گو کردیم.

علی حسینی: گریه بچه ۸ ساله را درآوردند

عزیز علی حسینی، پدر سعید علی حسینی قهرمان وزنه برداری دسته فوق سنگین ایران که به عنوان مربی با آیسن ادیب راهی اهواز شده بود،‌ درباره اتفاقات رخ داده در اهواز به “ورزش سه” گفت: «۸ ماهی است که به عنوان مربی با آیسن کار می کنم. ما تصاویری از تمرینات او را برای فدراسیون وزنه برداری ارسال کرده بودیم. مسئولان فدراسیون هم که نحوه وزنه زدن این دختر را پسندیده بودند، از ما خواستند که در افتتاحیه جام بین المللی فجر به صورت نمایشی وزنه بزند. قصدمان هم این بود که دختران ایرانی به وزنه برداری تشویق شوند و به این رشته مدال آور روی بیاورند.»

وی با اشاره به راه ندادن دختر ۸ ساله اردبیلی به سالن افزود: «ما تا اهواز رفتیم و روز افتتاحیه وقتی می خواستیم وارد سالن شویم، حراست شرکت نفت گفت چنین اجازه ای ندارید و باید مجوز داشته باشید. متاسفانه به دختر ۸ ساله هم اجازه ورود به سالن را ندادند و بابت این موضوع برایشان متاسفم چون گریه آیسن را در آوردند و او شدیدا ناراحت بود. من سریعا این مساله را با علی مرادی رییس فدراسیون و طریقت نایب رییس بانوان درمیان گذاشتم تا این بچه از این حالت خارج شود.»


مربی آیسن ادیب درباره وزنه زدن این دختر خردسال در اختتامیه گفت: «این اتفاقات به گوش استاندار خوزستان رسیده بود. او نیمه های شب با من تماس گرفت و به مسئول بانوان فدراسیون هم زنگ زده بود که مجوز وزنه زدن این دختر صادر شود. در نهایت روز اختتامیه آیسن روی تخته رفت و به خوبی وزنه را بالای سر برد. متاسفانه آن روز دیگر نایب رییس فدراسیون جهانی در سالن نبود؛ اگرچه این موضوع به گوشش رسید و برای آیسن پیام هم داد. امیدوارم که با این اتفاق دختران ایرانی برای حضور در رشته وزنه برداری تشویق شوند.»

علی حسینی در پایان افزود: «آیسن ۸ ماه است که زیر نظر من کار می کند. او هفته ای ۶ جلسه تمرین می کند و تکنیک عالی برای بالا بردن وزنه یاد گرفته است. قطعا این دختر آینده دار است و امیدوارم شرایط فراهم شود تا به قهرمان بزرگی تبدیل شود.»

 آیسن ادیب: می خواهم قهرمان المپیک شوم

آیسن ادیب، وزنه بردار ۸ ساله اردبیلی هم که برای اولین به عنوان یک دختر ایرانی روی تخته مسابقات بین المللی رفت و به صورت نمادین وزنه زد، درباره این اتفاق گفت: «اول نمی گذاشتند من وزنه بزنم. خیلی ناراحت شدم و گریه کردم. با اینکه دلم شکسته بود؛ اما خوشحالم که در روز آخر توانستم روی تخته بروم و وزنه را بالای سر ببرم.»

وی در پاسخ به این سوال که چه وزنه هایی را می تواند بالای سر ببرد، عنوان کرد: «من ۸ ماه است که زیر نظر مربی ام تمرین می کنم. در یکضرب ۲۵ کیلوگرم و در دوضرب ۳۵ کیلوگرم وزنه می زنم.»وزنه بردار ۸ ساله اردبیلی درباره آرزوهایش در این رشته گفت: «می خواهم به وزنه برداری ادامه دهم و هر روز بهتر شوم. می خواهم آنقدر پیشرفت کنم که یک روز قهرمان المپیک شوم. این آرزوی من است.»

ادیب در پایان درباره اینکه کدام وزنه برداری ایرانی را دوست دارد، گفت: «من بیشتر از همه وزنه برداری را دوست دارم. با این حال سعید علی حسینی که پدرش سرمربی من است را می شناسم و مسابقاتش را دیده ام.»

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.