دلایل حذف تیم ملی از زبان هاجر دباغی: اشتباهات فردی و اعتماد به نفس پایین تیم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11

دلایل حذف تیم ملی از زبان هاجر دباغی: اشتباهات فردی و اعتماد به نفس پایین

  • کد خبر : 19064
  • 23 فروردین 1398 - 9:50
دلایل حذف تیم ملی از زبان هاجر دباغی: اشتباهات فردی و اعتماد به نفس پایین

هاجر دباغی مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان و سپاهان در مورد نتایج تیم ملی فوتبال بانوان در دور دوم انتخابی المپیک توکیو و ناکامی ایران در صعود به دور سوم توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران و به نقل از ایسنا، هاجر دباغی، ملی پوش فوتبال بانوان ایران پس از شکست چهار بر یک مقابل چین تایپه در مرحله دوم انتخابی المپیک و حذف از این مسابقات به وضعیت تیم‌های حاضر در مرحله دوم اشاره کرد و گفت: مسابقات خیلی خوب بود. طبق انتظاری که داشتیم همه تیم‌ها آمادگی لازم را داشتند. حتی فلسطین هم که ما با اختلاف زیاد او را بردیم تیم خوبی بود.

اشتباهات فردی باعث شکست مقابل چین تایپه شد

ملی‌پوش فوتبال بانوان در مورد بازی با چین تایپه بیان کرد: ابتدا باید بگویم حدود ۶ ماه است که با حضور حسین عبدی اصول فوتبال را یاد گرفتیم و فوتبال بازی می‌کنیم. شب گذشته در پنج دقیقه اول پایاپای بازی کردیم اما به خاطر دو اشتباه فردی و اتفاق دو گل پشت سر هم خوردیم. این باعث شد شیرازه تیم بهم بریزد ولی دوباره تلاش کردیم که گل‌ها را جبران کنیم. ضربه ایستگاهی خوبی داشتیم که از کنار دروازه بیرون رفت. کم کم به بازی برگشتیم که توپ پشت دفاعمان به پنالتی تبدیل شد.

او در این مورد افزود: بعد از گل شدن پنالتی بازی را آرام کردیم که نیمه تمام شود و به رختکن برویم تا با روحیه خوبی دوباره برگردیم. نیمه دوم هم آماده بودیم که گل بزنیم و با پشتکار بچه‌ها برگردیم. چون چین تایپه از ما بهتر نبود که به آنها ببازیم اما متأسفانه دوباره به خاطر یک اشتباه فردی گل چهارم را خوردیم. با این وجود دست از تلاش برنداشتیم و تا آخر بازی جنگیدیم اما نشد.

نبود اعتماد به نفس کار دست تیم ملی داد

دباغی عامل شکست دو بر صفر برابر فیلیپین در اولین بازی این مسابقات را اعتماد به نفس پایین بازیکنان دانست و گفت: به جرأت می‌گویم که بازی اول برابر فیلیپین را به خاطر نداشتن اعتماد به نفس باختیم. ما خیلی بهتر بودیم و خوب بازی می‌کردیم ولی یکی از دلایلی که نتوانستیم گل بزنیم نبود اعتماد به نفس بود. باور نداشتیم که ما هم می‌توانیم خوب کار کنیم و رنکینگ‌مان را ارتقاء بدهیم.

تازه اول کار تیم ملی است

او در ادامه بیان کرد: حذف از این مسابقات ناخودآگاه بر روحیه‌مان تأثیر گذاشته چون واقعاً آماده بودیم از این مرحله هم صعود کنیم. در هر تورنمنتی که حضور داشتیم تجربه به دست آوردیم و اکنون نیز از این مسابقات تجربه خوبی کسب کردیم که با قدرت تر ادامه دهیم. نمی‌توان گفت چون حدود ۶ ماه اردو داشتیم و مدیر فنی آقا کنارمان بود باید خوب بازی کنیم و خوب نتیجه بگیریم. تازه اول کارمان است و پله‌های اول و دوم هستیم.

ملی‌پوش فوتبال بانوان با بیان اینکه اصول فوتبال را یاد گرفتیم، افزود: فقط از این خوشحال بودیم که فوتبال بازی کردیم. هر نتیجه‌ای رقم می‌خورد اصول فوتبال را رعایت می‌کردیم. به همین دلیل به آینده امید داریم که پله به پله بالا برویم.

تمرین را رها نمی‌کنیم

او روحیه تیم ملی را خوب دانست و بیان کرد: با ۱۲ روز تمرین پشت سر هم توانستیم از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد آمادگی برسیم. روحیه و انگیزه‌ی بالایی برای پیشرفت داریم و نگاه‌مان به آینده مثبت است. قرار نیست بعد از برگشت به ایران کار را رها کنیم بلکه طبق برنامه‌ای که به ما می‌دهند ادامه می‌دهیم.

قول می‌دهیم در آینده نتایج خوبی بگیریم

دباغی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از تیم ملی فوتبال بانوان شد و گفت: امیدوارم حمایت فدراسیون کم نشود. خود مسئولان بازی اول در ورزشگاه حضور داشتند و دیدند که هر چند نتیجه نگرفتیم اما خیلی خوب کار کردیم و فوتبال خوبی ارائه دادیم. فقط می‌خواهیم تمرین کنیم تا این نتایج و زحماتی را که کشیدیم جبران کنیم به همین دلیل از مسئولان درخواست دارم حمایتشان را کم نکنند. قول می‌دهیم که در آینده نتایج مطلوبی بگیریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.