سمیه یزدانی رکابزن جاده‌ها در راه تاشکند | فقط طلا می‌تواند من را راضی کند! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15

سمیه یزدانی رکابزن جاده‌ها در راه تاشکند | فقط طلا می‌تواند من را راضی کند!

  • کد خبر : 19337
  • 27 فروردین 1398 - 10:55
سمیه یزدانی رکابزن جاده‌ها در راه تاشکند | فقط طلا می‌تواند من را راضی کند!

تیم ملی دوچرخه سواری ایران اردیبهشت را در مسابقات قهرمانی جاده آسیا در ازبکستان آغاز می‌کند. سمیه یزدانی رکابزن جاده‌ها یکی از ۲ دختر ایران در این مسابقات است. پس از تمرینات طاقت فرسا و ایستادگی در برابر سختی‌ها او جاه طلب و همچنان امیدوار به آینده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در بخش جاده از سوم تا نهم اردیبهشت به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود و ۲ دختر رکابزن در ترکیب تیم ملی در این مسابقات رقابت می‌کنند.

ماندانا دهقان و سمیه یزدانی رکابزنان ملی پوش هستند که دهقان پس از پایان تور “پرنسس ماهای” تایلند با تیم مکس واترزلی به تیم ملی ملحق شد و سمیه یزدانی پس از عملکرد قابل قبول در بازی‌های آسیایی جاکارتا اکنون می‌تواند در تاشکند دست به کارهای بزرگ‌تری بزند.

ملی پوشان ابتدا اردوی خود را در ماهشهر برپا کردند و مرحله دوم در نوشهر برگزار شد و در نهایت در سومین و آخرین مرحله با توجه به وضعیت جوی نامناسب در کشور، ملی پوشان در تهران تمرین کردند. زمانی که از میزان فشار تمرینات آنها و البته هزینه‌هایی که روی دوش خودشان است آگاه می شویم در می‌یابیم که دختران دوچرخه سوار تا چه اندازه برای عشق به رشته مورد علاقه شان و البته رکاب زدن برای ایران، ایثار می‌کنند.

سمیه یزدانی دوچرخه سوار تهرانی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران می گوید: مسابقه بسیار مهمی در جهت کسب سهمیه المپیک در پیش رو داریم. گرچه شرایط مالی فدراسیون دوچرخه سواری نامناسب بوده اما فدراسیون همه تلاشش را به کار بست تا به کیفیت اردوها آسیبی وارد نشود و خوشبختانه در حال حاضر به شرایط آمادگی بسیار مطلوبی رسیدیم.

او می افزاید: نه تنها هدف من بلکه هدف همه دوچرخه سواران تیم ملی، کسب سهمیه المپیک است. با توجه به اینکه به علت نبود تیم‌های باشگاهی فضای مسابقاتی وجود نداشت ما تلاش کردیم با تمرین به آمادگی برسیم اما شرایط خیلی سخت است زیرا تیم‌های کشورهای دیگر با امکانات بیشتر و بهتر و با سرمایه گذاری بیشتر در ازبکستان حاضر می‌شوند. کسب مدال طلا می‌تواند من را راضی کند البته کار سخت است اما هدفم قهرمانی است.

Somayyeh Yazdani will compete in Asian Championship 2019 in Uzbekistan in April – Tehran , Iran

یزدانی در تشریح شرایط تمرینی دشواری که به عنوان یک رکابزن پشت سر گذاشته توضیح می دهد: روزانه حدود ۴ الی ۵ ساعت تمرین داشتیم. تمرین‌های پرفشاری را جهت رسیدن به شرایط آمادگی مطلوب پشت سر گذاشتیم. تمرین‌ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شد و در طی تمرین‌های صبح ۱۰۰ الی ۱۷۰ کیلومتر در جاده رکاب می‌زدیم. در تمرین‌های عصر تمرینات کر و تمرین اسپرینت روی دستگاه در برنامه ما بود. دوچرخه سواری رشته‌ای فوق العاده سنگین و سخت و پرهزینه است و اگر عاشق این رشته نباشید نمی‌توانید در آن دوام بیاورید.

سمیه مجبور  بوده است با تمرین به جای مسابقه خود را برای این رویداد آماده کند اما دغدغه ای بابت آمادگی فعلی خود ندارد : دختران دوچرخه سوار هرگز تیم باشگاهی نداشته‌اند که از طریق آن بتوانند در طول سال در مسابقات متعدد شرکت کنند در حالی که در دوچرخه سواری لازمه موفقیت در مسابقه مهمی مثل قهرمانی آسیا شرکت در تورنمنت‌های متعدد در طول سال قبل از قهرمانی آسیا است و ما چون این شرایط را نداشتیم فقط با تمرینات و اردوهای داخل کشور خود را به آمادگی رساندیم.

ملی پوش دوچرخه سواری ایران درباره هزینه ها عنوان می کند:  با توجه به شرایط ارزی به وجود آمده قیمت دوچرخه‌ها بسیار بالا رفته است. برای خرید یک دوچرخه معمولی تا حرفه‌ای باید ۴۰ الی ۱۰۰ ملیون هزینه کرد. متأسفانه هیچ اسپانسری نداریم و همه هزینه‌ها شخصی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.